806
Μία από τις τελευταίες -και λιγοστές- δημόσιες εμφανίσεις του, πέρυσι τον Ιανουάριο στη Νέα Υόρκη, στην τελετή απονομής των The National Board of Review Awards | Photo by Kristina Bumphrey/Variety via Getty Images/ Ideal Image

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις επιστρέφει στην υποκριτική μετά από επτά χρόνια

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 2 Οκτωβρίου 2024, 13:40
Μία από τις τελευταίες -και λιγοστές- δημόσιες εμφανίσεις του, πέρυσι τον Ιανουάριο στη Νέα Υόρκη, στην τελετή απονομής των The National Board of Review Awards
|Photo by Kristina Bumphrey/Variety via Getty Images/ Ideal Image

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις επιστρέφει στην υποκριτική μετά από επτά χρόνια

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 2 Οκτωβρίου 2024, 13:40

Μετά από επτά χρόνια αποχής από τη μεγάλη οθόνη και την υποκριτική, ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, ένας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, επιστρέφει στα κινηματογραφικά πλατό για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Anemone», η οποία σηματοδοτεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του γιου του, Ρόναν Ντέι-Λιούις.

Πατέρας και γιος συνυπογράφουν το σενάριο της ταινίας, η οποία σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της εταιρίας παραγωγής, είναι μια εξερεύνηση των περίπλοκων σχέσεων μεταξύ πατέρων, γιων και αδελφών, καθώς και της «δυναμικής των οικογενειακών δεσμών». Την παραγωγή του «Anemone», έχουν αναλάβει η Focus Features και η Plan B (την οποία έχει ιδρύσει ο Μπραντ Πιτ),  τα γυρίσματα έχουν ήδη αρχίσει στο Μάντσεστερ και   ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις ηγείται του καστ μαζί με τους Σον Μπιν, Σαμάνθα Μόρτον, Σάμιουελ Μπότομλι και Σάφια Οκλι-Γκριν.

Ο 26χρονος Ρόναν Ντέι-Λιούις είναι ζωγράφος. Η πρώτη του διεθνής ατομική έκθεση εγκαινιάζεται στις 2 Οκτωβρίου στο Χονγκ Κονγκ και στη συνέχεια θα περιοδεύσει στη Νέα Υόρκη και το Λος Αντζελες, αναφέρει το Variety. Ο πατέρας του, δε, είναι ο μοναδικός ηθοποιός που έχει βραβευτεί τρεις φορές με Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, για τις ερμηνείες του στις ταινίες «Το αριστερό μου πόδι» (1989) του Τζιμ Σέρινταν, «Θα χυθεί αίμα» (2008) του Πολ Τόμας Άντερσον και «Λίνκολν» (2012) του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ελαβε επίσης υποψηφιότητες για τις ερμηνείες του στις ταινίες «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» (2002) του Μάρτιν Σκορσέζε και «Εις το όνομα του πατρός» (1993) του Τζιμ Σέρινταν.

Το πρώτο Οσκαρ. Με την Μπρέντα Φρίκερ, ως παραπληγικός Κρίστι Μπράουν στο «Αριστερό μου Πόδι» (1989) του Τζιμ Σέρινταν (Miramax)
Το δεύτερο Οσκαρ. Με τον Πολ Ντάνο στο αριστουργηματικό «Θα Χυθεί Αίμα» (2007) του Πολ Τόμας Αντερσον (Miramax)
Το τρίτο Οσκαρ. Ως Αβραάμ Λίνκολν στο «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (DreamWorks)

«Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με έναν λαμπρό εικαστικό καλλιτέχνη, τον Ρόναν Ντέι-Λιούις, στην πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, μαζί με τον Ντάνιελ Ντέι-Λιούις ως δημιουργικό συνεργάτη του», δήλωσε ο πρόεδρος της Focus Features, Πίτερ Κουτζάφσκι, «Εχουν γράψει ένα πραγματικά εξαιρετικό σενάριο και ανυπομονούμε να μεταφέρουμε το κοινό όραμά τους στο κοινό μαζί με την ομάδα του Plan B». να σημειωθεί ότι το «Anemone» επανασυνδέει τον Ντάνιελ Ντέι-Λιούις με την Focus Features, το στούντιο πίσω από την «Αόρατη Κλωστή» (2017). Η ταινία θα κυκλοφορήσει διεθνώς από την Universal.

Το 2017, πριν από την κυκλοφορία της «Αόρατης Κλωστής», ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, ο οποίος είναι  γνωστός για την μέθοδο υποκριτικής του (σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένη από τη διδασκαλία του πρωτοπόρου Ρώσου Κονσταντίν Στανισλάφσκι), ανακοίνωσε ότι αποσύρεται, χωρίς ωστόσο να δικαιολογήσει την αποχώρησή του. «Είναι απίστευτα ευγνώμων σε όλους τους συνεργάτες και το κοινό του όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για μια ιδιωτική απόφαση και ούτε ο ίδιος ούτε οι εκπρόσωποί του θα προβούν σε περαιτέρω σχόλια για το θέμα αυτό», ανέφερε τότε σε ανακοίνωσή του εκπρόσωπος του ηθοποιού, γράφει στον Guardian η Σάιαν Κέιν.

Και στο παρελθόν, όμως, ο βρετανός ηθοποιός, ο οποίος το 2014 χρίσθηκε Ιππότης της Βρετανικής Αυτοκρατορίας από τον Δούκα του Κέιμπριτζ, είχε κάνει εκτεταμένα διαλείμματα, μεταξύ των οποίων και ένα διάστημα, τη δεκαετία του 1990, οπότε εργάστηκε ως μαθητευόμενος υποδηματοποιός στη Φλωρεντία.

«Η ζωή μου μακριά από τα κινηματογραφικά πλατό είναι μια ζωή όπου ακολουθώ την περιέργειά μου εξίσου μανιωδώς όπως όταν εργάζομαι», δήλωσε στον Observer το 2008. «Είναι με μια πολύ θετική αίσθηση το να κρατιέμαι μακριά από τη δουλειά για λίγο. Πάντα μου φαινόταν φυσικό, και αυτό με τη σειρά του, με βοηθάει στη δουλειά που κάνω», τόνισε.

♦ Δείτε: Οι ρόλοι της ζωής του

Τον περασμένο Ιανουάριο, στην απονομή των βραβείων του National Board of Review, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις απένειμε στον Μάρτιν Σκορσέζε το βραβείο σκηνοθεσίας για το επικό του γουέστερν «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» (2023). Οι δυο τους είχαν συνεργαστεί δύο φορές στο παρελθόν, στα «Χρόνια της Αθωότητας» (1993) και στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» (2002). «Κάναμε δύο ταινίες μαζί και ήταν μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες της ζωής μου, πρέπει να πω. Ισως υπάρχει χρόνος για μια ακόμη. Ισως!», είπε παραλαμβάνοντας το βραβείο εμφανώς συγκινημένος ο αμερικανός σκηνοθέτης, όπως ανέφερε το Variety.  Kαι συμπλήρωσε: «Είναι ο καλύτερος» (αν και όχι πολύ ευγενικό για τον παλιό του συνεργάτη Ρόμπερτ Ντε Νίρο).

Ο Ντέι Λιούις, αντέτεινε ότι η συνεργασία με τον σκηνοθέτη ήταν «μία από τις μεγαλύτερες χαρές και τα πιο απροσδόκητα προνόμια της ζωής μου». Είπε ακόμη ότι: «Είμαι ευγνώμων στο National Board of Review που τόσο δίκαια αναγνώρισε την υπέρτατη, αμίμητη τέχνη αυτού του ανθρώπου. Για κάθε άνθρωπο που εργάζεται στο χωνευτήρι της φαντασίας, είναι ένας ζωντανός θησαυρός ως άνθρωπος και ως κινηματογραφιστής. Τον αγαπώ και τον σέβομαι».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...