735
| REUTERS/Alexandros Avramidis

Ποιος τον έκανε σταθμάρχη Λάρισας; Πώς ο 59χρονος παρέκαμψε το ηλικιακό όριο και επέστρεψε στον ΟΣΕ;

Protagon Team Protagon Team 3 Μαρτίου 2023, 10:01
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 03/03/2023, 18:30
| REUTERS/Alexandros Avramidis

Ποιος τον έκανε σταθμάρχη Λάρισας; Πώς ο 59χρονος παρέκαμψε το ηλικιακό όριο και επέστρεψε στον ΟΣΕ;

Protagon Team Protagon Team 3 Μαρτίου 2023, 10:01
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 03/03/2023, 18:30

Τα περισσότερα από τα στοιχεία της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, όπου δεκάδες συμπολίτες μας βρήκαν εφιαλτικό θάνατο τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, καταδεικνύουν ότι το λάθος –το «ανθρώπινο λάθος» για το οποίο μίλησε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο μήνυμά του την Τετάρτη– ήταν του σταθμάρχη Λάρισας: αυτός έβαλε την επιβατική αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή και την οδήγησε πάνω στο εμπορευματικό τρένο και στον όλεθρο· γι’ αυτό άλλωστε του απαγγέλθηκαν βαρύτατες κατηγορίες.

Πώς όμως βρέθηκε αυτός ο άνθρωπος σε ένα τόσο κρίσιμο πόστο; Πώς έφτασε ένας 59χρονος που δεν έπρεπε ποτέ να είναι σταθμάρχης, είτε στη Λάρισα είτε οπουδήποτε αλλού, να χειρίζεται μόνος του τις τύχες εκατοντάδων ανθρώπων; Ποιος τον έβαλε εκεί; Γιατί δεν υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας για τις ενέργειές του; Οι ευθύνες είναι τεράστιες και καταδεικνύουν τα άλλα λάθη, αυτά του συστήματος, του ΟΣΕ, της λειτουργίας του ελληνικού κράτους –γι’ αυτό και άλλωστε ο συνήγορος του σταθμάρχη σημείωσε με νόημα ότι ο πελάτης του, ο οποίος θα απολογηθεί στον ανακριτή το Σάββατο, ανέλαβε το μερίδιο της ευθύνης «που του αναλογεί».

Το προφίλ του σταθμάρχη Λάρισας είναι κρίσιμο στοιχείο. Επιχείρησε να το σκιαγραφήσει η «Καθημερινή» την Παρασκευή σε ρεπορτάζ του Γιάννη Σουλιώτη. Δείχνει έναν άνθρωπο που εργαζόταν γενικά στο Δημόσιο, πέρασε κάποτε από τον ΟΣΕ όπου απασχολούνταν ως αχθοφόρος και έπειτα από το υπουργείο Παιδείας, αλλά επέστρεψε στους σιδηρόδρομους με αναβαθμισμένο ρόλο – και όλα αυτά μολονότι η τελευταία προκήρυξη για πρόσληψη σταθμαρχών όριζε ότι οι υποψήφιοι δεν έπρεπε να είναι μεγαλύτεροι από 42 χρόνων.

Εγραψε η «Καθημερινή»: «Ο 59χρονος εργαζόταν επί σειράν ετών στον ΟΣΕ. Πληροφορίες από συναδέλφους του αναφέρουν ότι απασχολείτο ως αχθοφόρος. Την περίοδο 2012-2013, στο πλαίσιο προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού μέσω μείωσης του προσωπικού του, μετατάχθηκε σε άλλο φορέα του Δημοσίου. Οι πληροφορίες κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι αυτός ο φορέας ήταν το υπουργείο Παιδείας, δίχως να αποσαφηνίζεται σε ποιο συγκεκριμένο πόστο απασχολήθηκε. Συνάδελφός του που μίλησε στην “Κ” υπό τον όρο της ανωνυμίας ανέφερε ότι ήταν επιθυμία του να επιστρέψει στον ΟΣΕ και να “φύγει (σ.σ. συνταξιοδοτηθεί) σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε”. Κάνοντας χρήση προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, ο 59χρονος επέστρεψε το 2022 από το υπουργείο Παιδείας πίσω στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Συνάδελφοί του αναφέρουν ότι παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας έξι μηνών πριν λάβει –στις αρχές του έτους– την απαραίτητη πιστοποίηση και τοποθετηθεί στο προνομιακό πόστο του σταθμάρχη Λάρισας».

Το πώς όμως ένας 59χρονος άνθρωπος, με μια εκπαίδευση μόλις έξι μηνών –όταν στη Γερμανία οι σταθμάρχες εκπαιδεύονται για τρία χρόνια– τοποθετήθηκε σε αυτό το κρίσιμο και μοιραίο όπως αποδείχτηκε πόστο παραμένει αδιευκρίνιστο και μάλλον θα πρέπει να το ερευνήσουν οι εισαγγελικές Αρχές που έλαβαν και τη σχετική παραγγελία από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο.

Εγραψε πάλι η «Καθημερινή»:

«Η τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Οριζε μεταξύ των προϋποθέσεων ότι οι υποψήφιοι δεν θα έπρεπε να έχουν υπερβεί το 42ο έτος της ηλικίας τους. Ο διαγωνισμός αφορούσε την πρόσληψη συνολικά 90 υπαλλήλων, από τους οποίους οι 36 θα καταλάμβαναν θέση σταθμαρχών. Για τη Λάρισα συγκεκριμένα οι θέσεις που “άνοιγαν” ήταν δύο: για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη υπάλληλο και έναν άπειρο, χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το ηλικιακό όριο. Εάν δηλαδή μπόρεσε να παρακάμψει τον διαγωνισμό εξαιτίας του παρελθόντος του στον οργανισμό ή εάν συνέτρεξαν άλλοι λόγοι».

Το θέμα του σταθμάρχη και του πώς βρέθηκε μόνος σε αυτή τη θέση, έχει πάρει διαστάσεις καθώς όλο και περισσότεροι σιδηροδρομικοί τον περιγράφουν ως άνθρωπο εντελώς ανίκανο. Ο ΣΚΑΪ ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος είχε εργαστεί μόλις πέντε φορές βάρδια στο συγκεκριμένο πόστο.

Το βράδυ της Πέμπτης, μιλώντας στο Kontra24, ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ κατήγγειλε το εξής: «Ποιος είναι υπεύθυνος που έγινε αυτός σταθμάρχης; Δούλεψε 15 μέρες στη Καλαμπάκα και τον έφεραν “φυτευτό” στη Λάρισα και άπειρο. Ο Σταθμός Λάρισας χρειάζεται δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια. Τους έδιωξαν για το κέρδος». Ο ίδιος μάλιστα έκανε λόγο για ρουσφέτι: «Ο εν λόγω δεν μπορούσε να εργαστεί ως σταθμάρχης. (Ηταν) Ο μόνος σταθμάρχης που έγινε μόνιμος με ρουσφέτι ενώ οι άλλοι μπήκαν με “μπλοκάκι”»…

Το ζήτημα πήρε και πολιτικές διαστάσεις, καθώς κάποιοι επιχείρησαν να συνδέσουν τον κατηγορούμενο σταθμάρχη Λάρισας με την τοπική βουλευτή της ΝΔ Στέλλα Μπίζιου. Η τελευταία έκανε λόγο για «άθλιους προβοκάτορες» που έφτασαν στο σημείο «να ισχυρίζονται πως η κόρη του δουλεύει στο πολιτικό μου γραφείο». Και προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...