Η Εβδομη Τέχνη είναι και η τέχνη του «στριμώγματος», να χωρέσεις κάπου μεταξύ των πυκνών ημερομηνιών. Συμβαίνει με τις ταινίες που η επιτυχία ή η αποτυχία τους κρίνεται και από το πότε θα βγουν στις αίθουσες, συμβαίνει και με τα Φεστιβάλ. Ετσι, και ενώ στη Βενετία απονέμονταν οι Λέοντες, στο Τορόντο ξεκινούσε το τοπικό φεστιβάλ, κλέβοντας μάλιστα αρκετή από τη δόξα της Μόστρας.
Δεν ήταν μόνο ο Τομ Φορντ, ο οποίος με το που έλαβε τον Αργυρό Λέοντα στη Βενετία ταξίδεψε αμέσως στο Τορόντο για να παρουσιάσει το βράδυ της Κυριακής και εκεί το «Nocturnal Animals». Είναι το γεγονός ότι στην καναδική μητρόπολη δεν χρειάστηκε να επιστρατευτούν ημίγυμνα μοντέλα για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ. Εφέτος στο Τορόντο οι ταινίες που παρουσιάζονται είναι αυτές που μάλλον θα μας απασχολήσουν περισσότερο.
Πάρτε για παράδειγμα το πολυσυζητημένο «Σνόουντεν», το οποίο παρουσίασε το Σάββατο ο μέγας Ολιβερ Στόουν. Το πολιτικό θρίλερ που αφηγείται την ιστορία του Εντουαρτ Σνόουντεν – του ανθρώπου που αποκάλυψε απόρρητα στοιχεία για την δράση και τη μεθοδολογία της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ και έκτοτε ζει ως φυγάς -, δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει για τον πολιτικοιημένο Στόουν έναν καμβά στον οποίο παρουσίασε ξανά τις ανησυχίες του για το πού οδεύει η Αμερική και ο κόσμος μας. «Επηρεάζει εσάς και τη γενιά σας αλλά και τις επόμενες. Πάνω από όλα πρόκειται για τους κινδύνους για την ιδιωτική ζωή και τον κόσμο γενικότερα. Η ταινία δεν πραγματεύεται μόνο τις μαζικές παρακολουθήσεις, αλλά και τον κυβερνοπόλεμο που είναι μια άλλη μορφή ηλεκτρονικού πολέμου και πρόκειται για κάτι πολύ σοβαρό», ανέφερε ο 70χρονος δημιουργός που επέλεξε τον Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ για τον κεντρικό ρόλο.
Στο Φεστιβάλ του Τορόντο έκανε την πρεμιέρα της και η κινηματογραφική μεταφορά του υπέροχου βιβλίου του Φίλιπ Ροθ, «Αμερικανικό Ειδύλλιο». Είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, ο οποίος υποδύεται ο ίδιος και τον βασικό ήρωα της ταινίας, έναν Αμερικανοεβραίο επιχειρηματία που η ζωή του ανατρέπεται κατά τη διάρκεια των κοινωνικών και πολιτικών αναταραχών της δεκαετίας του ’60. Μαζί του πρωταγωνιστούν επίσης οι Τζένιφερ Κόνελι και Ντακότα Φάνινγκ.
Αλλη μία παγκόσμια πρεμιέρα στο Τορόντο, αυτή του «Magnificent Seven», του ριμέικ του θρυλικού γουέστερν «Και οι Επτά Ηταν Υπέροχοι» του 1960. Οι συντελεστές του φιλμ βρέθηκαν στον Καναδά προτού μεταβούν στη Βενετία. Και μιλάμε για ένα επικό, για τα σημερινά δεδομένα της βιομηχανίας του θεάματος, καστ: Ντένζελ Γουάσινγκτον, Ιθαν Χοκ, Κρις Πρατ, Πίτερ Σάρσγκααρντ, Βίνσεντ ντ’ Ονόφριο, Βίνι Τζόουνς, Μπουνγκ Χουν Λι κ.ά.
Ακόμα και στον τομέα του animation, το Τορόντο φιλοξένησε μια ταινία σίγουρη εμπορική επιτυχία. Πρόκειται για το «Sing», το οποίο έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από κοινό και κριτικούς. Το φιλμ λέει την ιστορία ενός κοάλα που είναι ιμπρεσάριος.
Τη φωνή του ανέλαβε ο οσκαρικός Μάθιου ΜακΚόναχι o oποίος ως κοάλα προσπαθεί να σώσει το θέατρό του φιλοξενώντας έναν διαγωνισμό τραγουδιού α λα «American Idol», προσελκύοντας κάθε φιλόδοξο μέλος του ζωικού βασιλείου. Το καστ συμπληρώνουν η Ριζ Γουίδερσπουν και η Σκάρλετ Γιόχανσον, η οποία είπε ότι νοιώθει απελευθερωμένη να παίζει σε ταινία όπου δεν πρέπει να εμφανίσει το σώμα της. Ο ΜακΚόναχι ήταν επίσης απελευθερωμένος το βράδυ της Κυριακής στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ του Τορόντο. «Δεν υπάρχει κάποια μεγάλη και βαρυσήμαντη δήλωση να σας κάνω εδώ. Είναι μια ανθρώπινη και αστεία ιστορία. Είναι καλό πού και πού να ξαναγίνεσαι παιδί» είπε ο τεξανός ηθοποιός που τελευταία μας έχει συνηθίσει σε ερμηνείες με βάθος όπως στο «Dallas Buyers Club» και στο «Interstellar».
Στο Φεστιβάλ του Τορόντο που διαρκεί ως τις 18 Σεπτεμβρίου υπάρχει και ελληνική εκπροσώπηση με τρεις ταινίες: Η Σοφία Εξάρχου με το «Park», η Τζόις Νασγουάτι με το «Blind Sun» και ο Θάνος Παπαστεργίου με το «Sandy Beach».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News