1516
O υπουργός Παιδείας στην εφ' ολης της ύλης συνέντευξή του στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega | Mega/WebTV

Πιερρακάκης: Επαναφορά της πενθήμερης αποβολής στα σχολεία – «Η εποχή της ανομίας στα ΑΕΙ τελείωσε»

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2024, 11:29
O υπουργός Παιδείας στην εφ' ολης της ύλης συνέντευξή του στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega
|Mega/WebTV

Πιερρακάκης: Επαναφορά της πενθήμερης αποβολής στα σχολεία – «Η εποχή της ανομίας στα ΑΕΙ τελείωσε»

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2024, 11:29

H εποχή της ανομίας χωρίς συνέπειες στα Πανεπιστήμια έχει τελειώσει, η Πολιτεία και η Αστυνομία παρεμβαίνουν όπου και όποτε χρειαστεί: αυτό ξεκαθάρισε o υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, κληθείς να τοποθετηθεί, σε δηλώσεις του στο Mega το πρωί της Τρίτης, για τις επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ το Σαββατοκύριακο στην Πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

«Το κρίσιμο δεν είναι αν παρεμβαίνει η πανεπιστημιακή αστυνομία ή Αστυνομία, αλλά το ότι βλέπουμε κάτι που δεν συνέβαινε πριν από μερικά χρόνια, γιατί ήταν ταμπού», θέλησε να επισημάνει ο κ. Πιερρακάκης. «Αυτό ακριβώς είναι και που η κοινωνία ζητά και αυτό εντέλει θα διαφυλάξει και το ελληνικό πανεπιστήμιο από όλους αυτούς που επί τοις πράγμασι το επιβουλεύονται».

Οσον αφορά εξάλλου την επόμενη ημέρα της ψήφισης του νόμου για την  ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, γνωστοποίησε ότι ήδη «έχουν δηλώσει ενδιαφέρον αρκετά πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής».

«Δεν έχει νόημα να μπούμε σε ονοματολογία. Κάποια, μέσω διαρροών, έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Θα τα ανακοινώνουμε όταν θα είναι ώριμα προς ανακοίνωση. Η αντιπολίτευση κακώς μπαίνει σ’αυτή τη συζήτηση, επειδή στο τέλος της ημέρας, θα φανεί το ποιος είχε δίκιο και ποιος όχι για το ποιος θα έρθει στη χώρα μας», παρατήρησε για να προσθέσει στο ίδιο θέμα:

«Αξίζει να κρατήσουμε το εξής: Ας μην υποτιμούμε τους ‘Ελληνες της διασποράς. Το όποιο ενδιαφέρον έχει προκύψει, που είναι μεγάλο, είναι όλο από έλληνες ακαδημαϊκούς του εξωτερικού. Το είπε και ο κύριος Γεραπετρίτης στη Βουλή όταν συζητούσαμε το νομοσχέδιο – το 60% των Ελλήνων Καθηγητών, είναι στο εξωτερικό. Όλες οι πρωτοβουλίες ανεξαιρέτως έχουν προκύψει από έλληνες καθηγητές και ελληνίδες καθηγήτριες της Αμερικής, της Αγγλίας και άλλων χωρών, όπου προσπαθούν οι ίδιοι να κινήσουν τα πανεπιστήμιά τους».

Και στο σημείο αυτό, επεσήμανε ότι «η διεθνοποίηση του συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν θα προκύψει μόνο από τα μη κρατικά παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων αλλά και από τα δημόσια πανεπιστήμια. Ενα μεγάλο κομμάτι της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης θα πάει στη διεθνοποίηση των Ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων: θα στηθούν κοινά μεταπτυχιακά, πχ του ΕΚΠΑ με το Υale για να υπάρξει master του Yale, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα. Όχι για παράρτημα αλλά για να υπάρξει ένα πρόγραμμα κοινό, ένα master με το Καποδιστριακό», διευκρίνισε ο υπουργός Παιδείας.

«Στόχος -τόνισε-  είναι να μπορούμε να πούμε δέκα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού δημιούργησαν κοινά μεταπτυχιακά με ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια αφενός, και αφετέρου έχουμε παραρτήματα δέκα μεγάλων πανεπιστημίων που με πολύ αυστηρές προδιαγραφές εγκαταστάθηκαν στη χώρα μας».

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης πήρε θέση και για τις αιτιάσεις περί εισαγωγής στις  ιατρικές σχολές των μη κρατικών με πολύ χαμηλή βάση, ξεκαθαρίζοντας πως δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο.

«Πρόκειται για μία παρελκυστική τακτική», σχολίασε, αναφερόμενος στο βασικό επιχείρημα της αντιπολίτευσης, ότι «η Ελάχιστη Βάση Εισαγώγής (ΕΒΕ) στις Πανελλήνιες, πέρυσι ήταν το 8,3. Αυτή η ΕΒΕ – ήταν ο ισχυρισμός των κομμάτων της αντιπολίτευσης, μπήκε για να δημιουργηθεί “πελατεία” για τα ιδιωτικά κολλέγια. Ηρθαμε και βάλαμε τον ίδιο “κόφτη”, και μετά ήρθε η αντιπολίτευση και το κούνησε προς τα πάνω, λέγοντας να ισχύσει η ΕΒΕ και στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Η ΕΒΕ που η αντιπολίτευση είναι κατά…, που την καταψήφισε», παρατήρησε χαρακτηριστικά και συνέχισε για το ίδιο ζήτημα λέγοντας:

«Δεν είναι αυτός ο βαθμός πρόσβασης στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Θα κατατίθεται με την αίτηση του εκάστοτε παραρτήματος στην  Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Και θα πρέπει να την εγκρίνουμε κι αν δει κανείς τα κριτήρια των αντίστοιχων τμημάτων στην Κύπρο, που έχει συζητηθεί πάρα πολύ και ήταν και το βασικό κομμάτι της συζήτησης στη Βουλή, βλέπουμε βαθμούς 18, 19… ό,τι ισχύει στο μητρικό πανεπιστήμιο, θα ισχύει και στο παράρτημα. Και θα το πιστοποιεί αυτό η Ανεξάρτητη Αρχή. ο υποψήφιος για τα μη κρατικά θα δίνει υποχρεωτικά Πανελλήνιες, γιατί θα είναι ο μόνος τρόπος να κατακτήσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Θα πρέπει το κάθε παράρτημα να θέτει συγκεκριμένο πήχη εισαγωγής, που θα πρέπει να είναι αντίστοιχος, με αυτόν που έχει το μητρικό πανεπιστήμιο και θα πρέπει να τον εγκρίνει η ΕΘΑΑΕ. Για παράδειγμα, στην Ιατρική Σχολή ενός από τα πανεπιστήμια της Κύπρου, η βάση ήταν 18.000. Είναι θέμα μετά να κρίνει ο καθένας τι θέλει – δημόσιο ή ιδιωτικό. Εμείς, αυξάνουμε τις διαθέσιμες επιλογές. Και συζητάμε για κάτι, που ισχύει σε κάθε χώρα του κόσμου».

Αντίστοιχα και για τις κατηγορίες περί μετατροπής των κολεγίων σε πανεπιστήμια, ο κ.Πιερρακάκης εξήγησε πως η κυβέρνηση κάνει ακριβώς το αντίστροφο.

«Γι’αυτό τον λόγο άλλωστε», σημείωσε, «έχουν αντιδράσει με τεράστια επιφύλαξη οι ιδιοκτήτες των κολεγίων απέναντι στο νόμο. Γιατί αυτή τη στιγμή, τα κολέγια δίνουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Κάνεις ένα master στη Nομική κολεγίου, τα μόρια μετρούν για τη Σχολή δικαστών. Τα κολέγια δεν δίνουν ακαδημαϊκά δικαιώματα, δηλαδή να μπορείς να συνεχίσεις τις σπουδές σου σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο. Η να μπορείς να γίνεις καθηγητής σε ένα πανεπιστήμιο. Στην πράξη, ελάχιστοι σπουδάζουν για το ακαδημαϊκό δικαίωμα. στην πράξη, για το επαγγελματικό δικαίωμα σπουδάζουν. Αυτή η μικρή διαφορά, κάνει μεγάλη διαφορά στην πράξη. Γιατί εμείς θα έρθουμε μόνοι μας να πουμε τι είναι για εμάς πανεπιστήμιο. Κι έτσι, θα ρυθμίσουμε το χώρο των κολλεγίων, που είναι αρρύθμιστος».

Επαναφορά πενθήμερης αποβολής για bullying στο σχολείο

Στην συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας μίλησε και για την αντιμετώπιση των περιστατικών bullying στα σχολεία, κάνοντας μεταξύ άλλων ειδική αναφορά στην πλατφόρμα που ετοιμάζεται για την αποτύπωση περιστατικών με επώνυμες καταγγελίες.

«Μέσα σε αυτή», εξήγησε, «θα μπορεί ο γονιός και ο μαθητής από το Γυμνάσιο και πάνω να καταγγέλλει συγκεκριμένα περιστατικά και να διαχειρίζονται στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Η πρώτη διαχείριση του περιστατικού θα είναι εντός του σχολείου, αλλά για τα πιο βαριά περιστατικά θα υπάρχουν επιστημονικές επιτροπές. πάρχει αποτυπωμένη πολιτική, ορίστηκαν και οι σχετικοί υπεύθυνοι την περασμένη εβδομάδα. Η πρώτη διαχείριση των περιστατικών θα γίνεται εντός του σχολείου. Για πιο σοβαρά περιστατικά, θα υπάρχουν επιστημονικές επιτροπές που θα τα κοιτούν».

Παράλληλα, ενημέρωσε, «θα υπάρξει και εθνικής κλίμακας καμπάνια, αλλά και μία αλλαγή στο πλαίσιο συνεπειών. Θα επανέλθει η πενθήμερη αποβολή για περιπτώσεις bullying στα σχολεία. Δεύτερη αλλαγή είναι ότι θα επανέλθει ο διαχωρισμός της απουσίας σε αδικαιολόγητη και δικαιολογημένη, κρατώντας τον ίδιο αριθμό απουσιών που έχουμε σήμερα και ταυτόχρονα, για τον θύτη θα υπάρξει διευκόλυνση στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος».

Τέλος για τις αλλαγές που προβλέπονται στα σχολεία εν γένει, ο υπουργός Παιδείας τόνισε:

«Εχουμε ήδη κάνει σημαντική μεταρρύθμιση για επαγγελματική εκπαίδευση, ακολούθησε για την τριτοβάθμια. Θα έρθουν πολύ μεγάλες αλλαγές σε ό,τι αφορά το σχολείο. Από το Σεπτέμβριο, οι μαθητές μας θα δουν μεγάλες αλλαγές σε πολλά μαθήματα. Ξεκινάμε με την ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία σε λίγες εβδομάδες. Δεν θα υιοθετήσουμε τον όρο “ψηφιακό φροντιστήριο”. Η ιδέα είναι ότι ψηφιοποιούμε το σύνολο της ύλης του σχολείου. Δηλαδή, για κάθε ώρα που διδάσκεται ένα μάθημα στο σχολείο, θα υπάρχει το αντίστοιχο ψηφιακό υλικό με πολύ ωραίο τρόπο – τα γυρίσματα είναι στην εθνική βιβλιοθήκη. Θα μπορούν δωρεάν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλο αυτό το υλικό. Ξεκινάμε με Μαθηματικά και Γλώσσα για το γυμνάσιο, αυτό θα γίνει τον άλλο μήνα. Ο στόχος είναι να έχει ψηφιοποιηθεί όλο το υλικό μέσα στη χρονιά. Η έμφαση θα πέσει στις πανελλαδικές εξετάσεις. Να μην χρειάζεται η ελληνική οικογένεια να κάνει αυτή την τεράστια δαπάνη στα φροντιστήρια. Να μπορέσουμε να βγάλουμε αυτό το βάρος. Η φιλοδοξία μας είναι να μπορέσει αυτή η ενισχυτική διδασκαλία να βοηθήσει τα παιδιά να μπουν στα πανεπιστήμια. Θα δείτε ότι είναι πάρα πολύ καλό το υλικό».

Αναπληρωτές και διαγωνισμός ΑΣΕΠ

Οσον αφορά το μέλλον του διαγωνισμού ΑΣΕΠ  και τον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών, ο υπουργός αρκέστηκε να πει πως «είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα, κοιτάμε και τα άλλα κράτη».

Αντίστοιχα για τους διορισμούς και το θέμα των αναπληρωτών, σημείωσε ότι «τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Και αυτό, ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων – εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος.

»Η δεύτερη είναι, ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών – είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές – αφορά την παράλληλη στήριξη, την ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία.

»Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί. Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης».

«Την τελευταία τετραετία, έγιναν περισσότεροι από 28.000 μόνιμοι διορισμοί, θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία. Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία. Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες – στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά. Και γι’αυτό το λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...