Μια εμβληματική μορφή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Οσάμου Σουζούκι, ένας από τους ανθρωπους που ανέδειξαν την ομώνυμη εταιρεία αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε παγκόσμιο παίκτη στην αγορά των τεσσάρων και των δύο τροχών, πέθανε την Τετάρτη, από λέμφωμα σε ηλικία 94 ετών, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος Suzuki την Παρασκευή.
Ο Οσάμου Σουζούκι διηύθυνε την εταιρεία επί σαράντα και πλέον χρόνια και περιγράφεται από τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης ως μια χαρισματική προσωπικότητα, ως ένας άνθρωπος με ειλικρίνεια και πηγαίο χιούμορ.
Γεννημένος ως Οσάμου Ματσούντα το 1930, παντρεύτηκε τη Σόκο Σουζούκι, εγγονή του ιδρυτή της επιχείρησης, το επώνυμο της οποίας υιοθέτησε. Εγινε διευθυντής του ομίλου το 1978 και τον οδήγησε σε μια σειρά από επιτυχίες, με κυριότερη όπως επεσήμανε το Reuters, την είσοδο της φίρμας στην κατηγορία των ελαφρών αυτοκινήτων και βεβαίως στην αναδυόμενη αγορά της πολυπληθούς Ινδίας.
Επί των ημερών του, η Suzuki μπήκε στην αγορά των «αυτοκινήτων κέι», των χαρακτηριστικά μικρών ιαπωνικών αυτοκινήτων, των οποίων οι διαστάσεις και η ιπποδύναμη καθορίζονται με νόμο.
Αυτά τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 36% των πωλήσεων στην Ιαπωνία και στην απαιτητική αυτή αγορά η Suzuki ανέκτησε πέρυσι την πρώτη θέση, προσπερνώντας την Daihatsu για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια.
Διαβλέποντας τις ανάγκες για μεγαλύτερες συμμαχίες, ο Οσάμου Σουζούκι είχε προσπαθήσει να συνεταιριστεί με τη Volkswagen και την General Motors, χωρίς όμως επιτυχία. Η Suzuki όμως είχε δοκιμάσει το 2006 κοινή παραγωγή οχημάτων με την ιταλική Fiat με επιτυχημένο μοντέλο το SX4 ή Fiat Sedici. Και το 2017 δημιούργησε μια συμμαχία με την Toyota, η οποία υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή της μιας εταιρείας στην άλλη το 2019.
Ο Οσάμου Σουζούκι μεταβίβασε στον γιο του Τοσιχίρο τον τίτλο του διευθύνοντος συμβούλου το 2015 προτού εγκαταλείψει το επόμενο έτος τα υπόλοιπα αξιώματά του στο πλαίσιο της επιχείρησης, εκτός από εκείνο του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου από το οποίο αποχώρησε το 2021.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News