Ηταν πρωτοπόρος σχεδιαστής μόδας αλλά έκανε θραύση ως αρωματοποιός· ήταν λάτρης του φουτουριστικού και της τεχνολογίας, αλλά έμεινε ως εκείνος που δημιούργησε το εμβληματικό πια απέριτο μαύρο ζιβάγκο του ιδρυτή της Apple, Στιβ Τζομπς· ήταν ένας από τους δημιουργούς που έδωσαν χρώμα, σχέδιο και άρωμα στις τελευταίες δεκαετίες μας: Ο σπουδαίος Ιάπωνας Ισέι Μιγιάκε (Issey Miyake) έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 84 ετών.
Ο Μιγιάκε, το όνομα του οποίου έγινε συνώνυμο του δυναμισμού και της εξωστρέφειας της Ιαπωνίας στη δεκαετία του 1980, απεβίωσε πριν λίγες ημέρες, στις 5 Αυγούστου, από καρκίνο στο ήπαρ, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo.
Λένε ότι ο Μιγιάκε ήθελε να γίνει είτε χορευτής είτε αθλητής προτού διαβάσει τα περιοδικά μόδας της αδελφής του τον ενέπνευσε να αλλάξει κατεύθυνση. Τα παιδικά του χρόνια ήταν αυτό που τον καθόρισαν: Ο Μιγιάκε γεννήθηκε στη Χιροσίμα και ήταν μόλις επτά ετών όταν έπεσε η ατομική βόμβα στην πόλη, ενώ ο ίδιος βρισκόταν στο σχολείο.
Ηταν απρόθυμος να μιλήσει για το γεγονός στη ζωή του. Το 2009, γράφοντας στους New York Times ανέφερε ότι δεν ήθελε να χαρακτηριστεί ως «ο σχεδιαστής που επέζησε» από τη βόμβα.
«Όταν κλείνω τα μάτια μου, εξακολουθώ να βλέπω πράγματα που κανείς δεν πρέπει να ζήσει ποτέ», έγραψε, προσθέτοντας ότι μέσα σε τρία χρόνια, η μητέρα του πέθανε από έκθεση στην ακτινοβολία. «Προσπάθησα, αν και ανεπιτυχώς, να τα αφήσω πίσω μου, προτιμώντας να σκέφτομαι πράγματα που μπορούν να δημιουργηθούν, όχι να καταστραφούν, και που φέρνουν ομορφιά και χαρά. Έτρεξα προς τον τομέα του σχεδιασμού ρούχων, εν μέρει επειδή είναι μια δημιουργική μορφή αυτό είναι σύγχρονο και αισιόδοξο».
Αφού σπούδασε γραφιστική σε ένα πανεπιστήμιο τέχνης του Τόκιο, έμαθε σχέδιο ρούχων στο Παρίσι, όπου συνεργάστηκε με τους διάσημους σχεδιαστές Guy Laroche και Hubert de Givenchy, πριν κατευθυνθεί στη Νέα Υόρκη.
Το 1970 επέστρεψε στο Τόκιο και ίδρυσε το Miyake Design Studio. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ανέπτυξε έναν νέο τρόπο πλισέ, τυλίγοντας τα υφάσματα ανάμεσα σε στρώματα χαρτιού και τοποθετώντας τα σε πρέσα θερμότητας, με τα ρούχα να κρατούν το πτυχωτό σχήμα τους. Δοκιμασμένο για την ελευθερία κινήσεών τους σε χορευτές, αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη της σειράς με την υπογραφή του «Pleats, Please».
Τελικά ανέπτυξε περισσότερες από 12 σειρές μόδας που κυμαίνονταν από την κύρια Issey Miyake για άνδρες και γυναίκες μέχρι τσάντες, ρολόγια και φυσικά αρώματα –το περίφημο «L’Eau d’Issey» έκανε θραύση– προτού ουσιαστικά αποσυρθεί το 1997 για να αφοσιωθεί στην έρευνα. Το 2016, όταν ρωτήθηκε ποιες πιστεύει ότι ήταν οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι μελλοντικοί σχεδιαστές, ανέφερε στον Guardian ότι οι άνθρωποι ήταν πιθανό να καταναλώνουν λιγότερο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News