Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο άνθρωπος που υπήρξε διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler (FCA) και πιστώνεται με την επαναφορά της εταιρείας σε ηγετική θέση, πέθανε την Τετάρτη σε ηλικία 66 ετών.
Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποχωρήσει από την ηγεσία της εταιρείας. Η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί ξαφνικά μετά από επέμβαση στον ώμο.
Ο Μαρκιόνε περιέγραφε τον εαυτό του σαν corporate fixer, δηλαδή έναν άνθρωπο που θα διόρθωνε τα μεγάλα προβλήματα για μια μεγάλη εταιρεία.
Παρέλαβε το 2004 την Fiat από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας και μέσα σε δέκα χρόνια την είχε φέρει ξανά στις πρώτες θέσεις του κλάδου ενώ είχε εξαγοράσει την αμερικανική Chrysler που αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Ηταν ο πέμπτος διευθύνων σύμβουλος μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια όταν ανέλαβε την ιταλική εταιρεία, σημειώνει το Bloomberg.
Η Fiat, την προηγούμενη χρονιά, το 2003, είχε χάσει πάνω από 6 δισ. ευρώ. Ως το 2005 η εταιρεία είχε επιστρέψει στα κέρδη με θυσίες, χιλιάδες απολύσεις, αλλά και καινοτομίες, όπως τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης του νέου μοντέλου από τα 4 χρόνια στους 18 μήνες.
Το 2009 η Fiat εξαγόρασε την Chrysler διασώζοντας την παραδοσιακή αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία από την χρεοκοπία.
Ποιος θα είναι ο διάδοχος
Ο Μαρκιόνε είχε ήδη ανακοινώσει πως θα αποχωρούσε στα μέσα του 2019 λόγω συνταξιοδότησης, αλλά η περιπέτεια της υγείας του που τον οδήγησε στον θάνατο επισπεύδει τις διαδικασίες.
Διάδοχός του στην κορυφή της πυραμίδας της FCA είναι ο 54χρονος Βρετανός Μάικ Μάνλι, που ήταν έτσι κι αλλιώς το φαβορί στην κούρσα διαδοχής. Ο Mάνλι ξεκίνησε την πορεία του στον κλάδο το 2000 στη Daimler, ενώ από το 2009 είναι επικεφαλής της Jeep, θυγατρικής της FCA.
Οπως σημειώνει το Bloomberg, ο Μάνλι έχει μια τεράστια λίστα επειγόντων προβλημάτων που πρέπει να λύσει άμεσα, όπως λόγου χάρη το εκ νέου λανσάρισμα του καταλόγου των αυτοκινήτων πολυτελείας της μάρκας Alfa Romeo και της Maserati, που ανήκουν στη FIAT.
Τη θέση του Mαρκιόνε στη Ferrari, θυγατρική της FIAT, είχε αναλάβει προσωρινά ο Τζον Ελκαν, εγγονός του θρυλικού Τζιάνι Ανιέλι, του πατριάρχη της FΙΑΤ και εκ των ιδιοκτητών της FCA. Και ο Eλκαν πάντως δήλωσε πως δεν σκοπεύει να μείνει για πολύ στη θέση και θα προτείνει στους μετόχους τον Λούι Καμιλέρι, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ferrari και πρώην πρόεδρο της Philip Morris.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News