358
Η Maersk θα δημιουργήσει ένα στόλο από φορτηγά πλοία που δεν θα εκπέμπουν βλαβερούς ρύπους | EPA/KARSTEN KLAMA

«Πράσινοι» γίγαντες στους ωκεανούς

Protagon Team Protagon Team 28 Φεβρουαρίου 2021, 12:47
Η Maersk θα δημιουργήσει ένα στόλο από φορτηγά πλοία που δεν θα εκπέμπουν βλαβερούς ρύπους
|EPA/KARSTEN KLAMA

«Πράσινοι» γίγαντες στους ωκεανούς

Protagon Team Protagon Team 28 Φεβρουαρίου 2021, 12:47

O ναυτιλιακός κολοσσός Maersk ανακοίνωσε ότι σε δύο χρόνια θα ξεκινήσει δρομολόγια το πρώτο φορτηγό πλοίο του που θα κινείται με βιοκαύσιμα και ζητά να την ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες του χώρου.

Η Maersk, που εδρεύει στην Δανία, έχει πολυσχιδή δραστηριότητα αλλά πυρήνας της είναι οι θαλάσσιες μεταφορές τομέας στον οποίο αποτελεί τον παγκόσμιο ηγέτη. Η εταιρεία είχε αποφασίσει την ναυπήγηση ενός φορτηγού πλοίου που θα κινείται με κάποιου είδους βιο-καύσιμο ώστε να μην παράγει ρύπους βλαβερούς για την ατμόσφαιρα. O σχεδιασμός ήταν το πλοίο αυτό να ξεκινήσει δρομολόγια το 2030.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η αμερικανική ηλεκτρονική εφημερίδα Good News Network το πλοίο μηδενικών ρύπων άνθρακα βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής και θα μπει στον στόλο της εταιρείας έτοιμο να μεταφέρει κοντέινερ το 2023, χάρη στην απρόβλεπτα ραγδαία εξέλιξη που κατέγραψε η συγκεκριμένη τεχνολογία τα τελευταία χρόνια.

«Φιλοδοξία της Maersk είναι να ηγηθεί στην απο-ανθρακοποίηση της επιμελητείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι πελάτες μας αναμένουν από εμάς να τους βοηθήσουμε να απο-ανθρακοποιήσουν την αλυσίδα διανομής τους. Αποδεχόμαστε αυτή την πρόκληση και εργαζόμαστε έτσι ώστε να λύσουμε όλα τα προβλήματα για τα καύσιμα που θα χρησιμοποιούμε στις μεταφορές μας στο μέλλον, τα οποία θα είναι φιλικά στο περιβάλλον» δηλώνει ο Σόρεν Σκου, διευθύνων σύμβουλος της Maersk.

O Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας που αποτελεί υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών επιβλέπει την σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Ο ΔΟΝ έχει υιοθετήσει μια στρατηγική η οποία στοχεύει στην μείωση των βλαβερών ρύπων των πλοίων παγκοσμίως σε σχέση με τα επίπεδα ρύπανσης που υπήρχαν το 2008. Στόχος είναι η μείωση των θαλάσσιων ρύπων κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050. Για να συμβεί κάτι τέτοιο φυσικά θα πρέπει να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο οι ηγέτιδες δυνάμεις της βιομηχανίας, όπως η Maersk, ώστε να σπρώξουν όλες τις εταιρείες φορτηγών πλοίων στην χρήση φιλικών στο περιβάλλον καυσίμων.

Τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι ενθαρρυντικά. Αν και ο παγκόσμιος στόλος φορτηγών πλοίων έχει αυξηθεί σε αριθμό, μέγεθος και φορτία κατά 157% σε σχέση με το 2010 την διετία 2018-2019 υπήρξε 8.1% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και 10.2% του διοξειδίου του θείου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News