413
Νέες κάμερες και νέο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα αλλάζουν όσα ξέραμε για τη βεβαίωση και αποστολή των κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις | ΙΝΤΙΜΕnews

Και τώρα κλήσεις σε πραγματικό χρόνο στο κινητό του οδηγού!

Protagon Team Protagon Team 8 Οκτωβρίου 2024, 16:12
Νέες κάμερες και νέο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα αλλάζουν όσα ξέραμε για τη βεβαίωση και αποστολή των κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις
|ΙΝΤΙΜΕnews

Και τώρα κλήσεις σε πραγματικό χρόνο στο κινητό του οδηγού!

Protagon Team Protagon Team 8 Οκτωβρίου 2024, 16:12

Την αποστολή κλήσης για τροχαία παράβαση σε πραγματικό χρόνο -την ώρα δηλ. που γίνεται η παράβαση- χάρη σε ένα νέο «έξυπνο» πληφοροριακό σύστημα που θα προστεθεί στο  ενιαίο κέντρο διαχείρισης των καμερών κυκλοφορίας, προανήγγειλε σε συνέντευξή στου στην τηλερόραση του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, σήμερα υπάρχουν κλήσεις που μπορεί να φθάσουν στον αποδέκτη τους ακόμη και μετά από 5 ή 10 χρόνια (!), εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας μεταβίβασης από την Τροχαία στους Δήμους και βεβαίωσης-αποστολής τους που ακολουθείται.

Οπότε το ζητούμενο είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας και πλέον αυτό που εξετάζεται, είναι η δυνατότητα «να έρχεται την ίδια ώρα της παράβασης ένα μήνυμα στο κινητό του χρήστη ότι ελέγχεται για παράβαση, και μόλις η Τροχαία το τσεκάρει, η βεβαίωση να έρχεται αυτομάτως στη θυρίδα του οδηγού».

«Ολες οι κλήσεις θα μπορούν να αμφισβητηθούν στην ψηφιακή πλατφόρμα, ενώ οι πολίτες θα μπορούν να ζητήσουν και τη φωτογραφία που αποδεικνύει την παράβαση», σημείωσε ο υπουργός, ενώ αντίστοιχα θα δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό «να πληρώσει και ψηφιακά», σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.

«Θα είναι η φωτογραφία του οδηγού, όχι του οχήματος», θέλησε να διευκρινισει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ακολουθώντας τα πρότυπα άλλα ευρωπαϊκών χωρών όπως η Αυστρία και η Γερμανία. Γιατί, όπως εξήγησε, «μπορώ να πάρω ένα αυτοκίνητο και να τρέχω με 200 χιλιόμετρα, αλλά το όχημα να είναι της γιαγιάς μου, και όλα αυτά πρέπει να τα μαζέψουμε».

Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων απομένει πάντως να αποσαφηνιστεί καθώς η φωτογραφία ενός οδηγού και του συνοδηγού μπορεί να περιέχει και άλλου είδους πληροφορίες.

Οι 1.000 νέες ψηφιακές κάμερες που θα μπουν (προσώρας 388 νέες κάμερες που έχουν δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, 12 κάμερες του ΟΑΣΑ και 17 της Αττικής Οδού) θα πρέπει να διασυνδεθούν στο νέο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα.

«Δεν θα χρειάζεται να πάει κάποιοις υπάλληλος με ένα στικάκι να κατεβάζει τις φωτογραφίες, ούτε να πηγαίνει να βλέπει αν λειτουργεί η κάμερα», αφού αυτό θα γίνεται αυτόματα, διευκρίνισε ο κ. Παπαστεργίου. Τη συντήρηση και λειτουργία των καμερών θα αναλάβει ιδιωτική εταιρεία και το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα θα είναι επιφορτισμένο με την αποστολή των κλήσεων.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα της έναρξης λειτουργίας του νέου συστήματος, πάντως, ο υπουργός δεν θέλησε να γίνει συγκεκριμένος καθώς όπως είπε, είναι και θέμα διαγωνισμών. «Πάντα έχω μία συστολή στο να λέω ημερομηνίες», σε πρώτη φάση όμως -και αυτό που είναι και το πιο εύκολο- ο σκοπός είναι  το πληροφοριακό σύστημα να «τρέξει» μέσα στο 2015 και πάνω εκεί να «κουμπώσουν» οι κάμερες (παλιές και νέες), απάντησε ο κ. Παπαστεργίου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...