Πανηγύρια στο γαλλικό δημοσιογραφικό Μέσο Le Monde, αφού ως επιχείρηση του Τύπου και σε καιρούς δύσκολους από πλευράς εσόδων πέτυχε έναν άθλο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα: οι συνδρομητές του ψηφιακού προϊόντος τής παραδοσιακά «θεσμικής» εφημερίδας των Παρισίων έγιναν μισό εκατομμύριο ζευγάρια μάτια μπροστά σε οθόνες ή πάνω από κινητά και τάμπλετ, γεγονός που ωθεί τη διεύθυνση του Μέσου στην ονειροπόληση του ενός εκατομμυρίου «δεδομένων» πελατών μέχρι το 2025. Εφικτός ο στόχος; Τίποτε δεν αποκλείεται.
Ως εφημερίδα η Le Monde έχει μακρά ιστορία, μάλιστα εφέτος συμπλήρωσε 77 χρόνια κυκλοφορίας. Αναφορικά με την ποιότητα της προσφερόμενης πληροφορίας, τα πράγματα δεν αλλάζουν από το χάρτινο στο άυλο προϊόν, ούτε κατά κάποιον τρόπο προσαρμόζονται, δεν γίνονται δηλαδή πιο εύπεπτα ή πιο εύκολα, πιο βατά – αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η διεύθυνση του Μέσου: «Η δημοσιογραφία μας είναι πάντα η ίδια, δεν τροποποιείται αναλόγως του διαύλου μέσω του οποίου διακινείται στην αγορά» αρέσκεται να επαναλαμβάνει ο διευθυντής της Le Monde, ο 55χρονος Ζερόμ Φενόλιο, ο δημοσιογράφος που συνέδεσε το όνομά του με την ψηφιακή ανάπτυξη της επιχείρησης τα τελευταία έξι χρόνια.
Τα ιταλικά Μέσα, όπως η συγγενής και από πολιτικής απόψεως Repubblica, έχοντας και αυτά χαράξει συνδρομητική εμπορική γραμμή για τα προϊόντα τους, χάρηκαν την επιτυχία των Γάλλων. Εστίασαν και στο γεγονός ότι ο Φενόλιο κατάγεται από το Πιεμόντε (που είναι η περιφέρεια του Τορίνο). Ετσι έγραψαν ότι η Le Monde είναι έναν από τα πρώτα γαλλικά φύλλα που έριξαν στην αγορά του Τύπου ιστολόγια – η ίδια το έκανε αμέσως μετά την είσοδο του κόσμου μας (Le Monde σημαίνει Ο Κόσμος) στον 21οο αιώνα. Την επί πληρωμή ανάγνωση ειδήσεων την καθιέρωσε το 2010, ενώ το 2016 κιόλας οι συνδρομητές των ψηφιακών προϊόντων της υπερέβησαν σε αριθμό τους συνδρομητές των εντύπων της.
Ο διευθυντής της λέει ότι είναι υπερήφανος για τα επιτεύγματά του στον εμπορικό τομέα και δηλώνει με φιλόφρονα διάθεση: «Οι συνδρομητές των ψηφιακών προϊόντων μας είναι οι εγγυητές της ελευθερίας μας». Εννοεί ότι αυτοί γίνονται η ασπίδα του Μέσου απέναντι στο φαινόμενο που ονομάστηκε «διαφημιστική κρίση» και στέρησε από τις δημοσιογραφικές επιχειρήσεις πακτωλό εσόδων Ας όψονται η Google και το Facebook που απορροφούν στη Δύση τα δύο σχεδόν τρίτα της διαφημιστικής δαπάνης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News