448
Η ισραηλινή αεράμυνα αναχαιτίζει κάποιους από τους πυραύλους της 1ης Οκτωβρίου. Λίγη ώρα πριν, η Air France πετούσε εκεί κοντά | REUTERS/Amir Cohen

Οταν η Air France πετούσε κάτω από τους ιρανικούς πυραύλους

Protagon Team Protagon Team 10 Οκτωβρίου 2024, 12:56
Η ισραηλινή αεράμυνα αναχαιτίζει κάποιους από τους πυραύλους της 1ης Οκτωβρίου. Λίγη ώρα πριν, η Air France πετούσε εκεί κοντά
|REUTERS/Amir Cohen

Οταν η Air France πετούσε κάτω από τους ιρανικούς πυραύλους

Protagon Team Protagon Team 10 Οκτωβρίου 2024, 12:56

Η Air France ξεκίνησε εσωτερική έρευνα μετά την αποκάλυψη ότι ένα από τα αεροπλάνα της πέταξε κάτω από τους ιρανικούς πυραύλους που επληξαν το Ισραήλ πριν από δέκα ημέρες, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Times του Λονδίνου.

Την ώρα που μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η British Airways και η Lufthansa, τροποποιούσαν τα δρομολόγια των αεροσκαφών τους ώστε να αποφύγουν τον επικίνδυνο εναέριο χώρο (είαχν προηγηθεί σχετικές επίσημες προειδοποιήσεις και άπειρα δημοσιεύματα για επικείμενη ιρανική επίθεση), η πτήση AF662 της Air France από το Παρίσι προς το Ντουμπάι περνούσε πάνω από το νότιο Ιράκ. Αναφέρθηκε μάλιστα ότι οιι πιλότοι του AF662 είδαν τους πυραύλους από το πιλοτήριο τους.

Το αεροπλάνο ολοκλήρωσε την πτήση του ευτυχώς αλώβητο, καθώς οι περίπου 180 βαλλιστικοί πύραυλοι που εκτοξεύθηκαν από το Ιράν πέταξαν πολύ πιο ψηλά από τα επιβατικά αεροπλάνα. Ωστόσο, η διατήρηση της διαδρομής έχει εξοργίσει τα γαλλικά συνδικάτα.

«Είναι εντελώς ακατανόητο», λέει στους Times ο Λοράν Βεκ, εκπρόσωπος της Εθνικής Ενωσης Πιλότων της Γαλλίας (SNPL). Ισχυρίζεται ότι το συνδικάτο έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στα στελέχη της Air France μετά από αυτό το περιστατικό. Το Alter, ένα άλλο σωματείο που εκπροσωπεί πιλότους, ανέφερε ότι «τα γεγονότα είναι εντελώς καταδικαστέα».

Η Air France ανέφερε ότι η πτήση χρησιμοποίησε έναν αεροδιάδρομο που χρησιμοποιούσαν όλα τα αεροσκάφη πάνω από το νότιο Ιράκ όταν ξεκίνησε η πυραυλική επίθεση στις 6.45 μ.μ., ώρα Ελλάδας, την 1η Οκτωβρίου. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Boeing 777-300ER των 369 θέσεων έφυγε από τον ιρακινό εναέριο χώρο 15 λεπτά αργότερα. Ο ιρακινός εναέριος χώρος έκλεισε επίσημα στις 7.56 μ.μ.

Ο γαλλικός αερομεταφορέας, συνεχίζουν οι Times, υποστήριξε ότι μια δεύτερη πτήση του επέστρεψε στο Παρίσι από όπου είχε απογειωθεί, ενώ μια τρίτη, από τη Σιγκαπούρη προς το Παρίσι, έκανε μια επιπλέον στάση στο Νέο Δελχί για να ανεφοδιαστεί με καύσιμα, ώστε να μπορέσει να παρακάμψει το Ιράκ – το οποίο βρίσκεται μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ.

Η Air France ανακοίνωσε τη διεξαγωγή εσωτερικής έρευνας μετά από τις καταγγελίες των συνδικάτων για παραβίαση της ασφάλειας. Το Alter ισχυρίζεται ότι το ειδησεογραφικό δίκτυο Fox News είχε μεταδώσει την επικείμενη ιρανική επίθεση μία ώρα και 40 λεπτά πριν η πτήση AF662 πετάξει πάνω από το Ιράκ.

Σύμφωνα με το συνδικάτο, άλλοι αερομεταφορείς εξέτρεψαν τα αεροσκάφη τους μόλις άκουσαν τα νέα – και η Air France έπρεπε να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. Συνολικά 81 πτήσεις 16 αεροπορικών εταιρειών επαναδρομολογήθηκαν προς 26 διαφορετικά αεροδρόμια εκείνη την ημέρα, σύμφωνα με το γαλλικό περιοδικό Le Point.

Ο Νταβίντ Μπουσάρ, εκπρόσωπος της Alter, λέει στους Times: «Τρία συνδικάτα συνέταξαν μια έκθεση ασφaλείας, παρατηρώντας ότι όλες οι άλλες πτήσεις έκαναν αναστροφή. Γιατί η συγκεκριμένη πτήση κατέληξε εκεί;». Ο συνδικαλιστής καταγγέλλει μια «κουλτούρα κερδοφορίας» στην Air France-KLM υπό την ηγεσία του Μπεν Σμιθ, του καναδού διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...