Απολύτως ανακριβή χαρακτηρίζει ο ΟΣΕ όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019, με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας.
Λίγες ώρες νωρίτερα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης, επικαλούμενος συνομιλία του με εν ενεργεία σταθμάρχες, δήλωσε ότι η τηλεδιοίκηση «υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της».
«Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα» είχε υποστηρίξει ο κ. Ραγκούσης.
Ο ΟΣΕ, πάντως, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. «Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς» επισημαίνει ο Οργανισμός.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΟΣΕ:
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:
«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς.
Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News