1501
| REUTERS/Pawel Kopczynski

Το Παρίσι υποδέχθηκε τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουλίου 2024, 20:23
|REUTERS/Pawel Kopczynski

Το Παρίσι υποδέχθηκε τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουλίου 2024, 20:23

Η αυλαία των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού αποτέλεσε ένα (υπερ)θέαμα διαφορετικό από όλες τις προηγούμενες τελετές έναρξης, στρέφοντας τα βλέμματα των θεατών σε μία χωρίς προηγούμενο πλωτή παρέλαση των αθλητών στον Σηκουάνα αντί σε ένα κλειστό στάδιο, εν μέσω μιας σειράς άλλων δρώμενων και παραστάσεων που συχνά λάμβαναν χώρα παράλληλα μεταξύ τους, «εμπλέκοντας» στη γιορτή μεγάλο μέρος της ίδιας της Πόλης του Φωτός.

Οι Ολυμπιακοί Δακτύλιοι που φώτισαν τον Πύργο του Αιφελ, η λαμπαδηδρομία κατά μήκος του ποταμού ή του Λούβρου, το άναμμα της Ολυμπιακής Φλόγας μέσα σε ένα αερόστατο και η ερμηνεία της Σελίν Ντιόν, λίγο πριν από τη λήξη της τελετής, συγκαταλέγονται αναμφίβολα στα highlights της βραδιάς, από την οποία δεν έλειψαν και τα μηνύματα υπέρ της ειρήνης αλλά και υπέρ ενός περισσότερο συμπεριληπτικού κόσμου: χαρακτηριστικές οι επίσης πρωτότυπες εμφανίσεις των drag queens και queer performers στις γέφυρες και τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας –όλα αυτά κάτω από ακατάπαυστη, καταρρακτώδη βροχή.

Η πλωτή παρέλαση

Η πλωτή παρέλαση των αθλητών στον Σηκουάνα αποτέλεσε βασικό τμήμα της τελετής, το οποίο παρακολούθησαν ζωντανά περί τους 320.000 θεατές από τις αποβάθρες και τις γέφυρες της πόλης, όπως και από γιγαντοοθόνες.

Το σκάφος της Ελλάδας διέσχισε τη γέφυρα Αούστερλιτς (Austerlitz) γύρω στις 20:40 όταν ένας τοίχος με νερό που χύνεται κάτω από τη γέφυρα «άνοιξε», ελευθερώνοντας το πέρασμα για το πλοιάριο, το πρώτο από τα 85 που ακολούθησαν, μεταφέροντας περισσότερους από 6.500 αθλητές στο Τροκαντερό (σ.σ. περιοχή στο Παρίσι, στο 16ο διαμέρισμα, στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα απέναντι από τον Πύργο του Αιφελ).

Επρόκειτο για τη στιγμή που «άγγιξε» ιδιαίτερα το ελληνικό κοινό, καθώς οι κάμερες έδειξαν –φευγαλαία– τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, να κρατούν περήφανα τις ελληνικές σημαίες. Μαζί τους ήταν και όλα τα υπόλοιπα μέλη της ελληνικής αποστολής, η οποία πάντα προηγείται στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, σύμφωνα με την παράδοση της διοργάνωσης.

Χειροκροτήματα ξέσπασαν για το ελληνικό σκάφος και ακόμη μεγαλύτερες επευφημίες για το πλοιάριο που ακολούθησε, που μετέφερε την Ολυμπιακή Ομάδα Προσφύγων, η οποία στους Ολυμπιακούς του Παρισιού μετράει 37 μέλη.

Ακολούθησαν οι άλλες αποστολές με αλφαβητική σειρά και τελευταία η αποστολή των διοργανωτών, των Γάλλων.

Από τη γέφυρα Αούστερλιτς (Austerlitz) και μέχρι το Τροκαντερό, 205 αποστολές διέσχιζαν το ποτάμι για μία απόσταση περίπου 6χλμ. υπό συνεχή βροχή –που με το πέρασμα της ώρας δυνάμωνε– και κατά τη διάρκεια μιας τελετής διάρκειας τριών ωρών και 45 λεπτών, προοίμιο για δύο εβδομάδες αγώνων μέχρι τις 11 Αυγούστου.

Η παρέλαση πέρασε τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων (Notre-Dame de Paris), γέφυρες και πύλες όπως οι Πον ντεζ Αρ (Pont des Arts) και Πον νεφ (Pont Neuf) και κοντά από πολλά ακόμη ορόσημα της γαλλικής πρωτεύουσας, για να καταλήξει στον Πύργο του Αιφελ, το σήμα κατατεθέν της πόλης.

Μεσούσης της παρέλασης αυτής, ένα γιγαντιαίο σύννεφο από μπλε, λευκό και κόκκινο καπνό, που έμοιαζε με τη γαλλική σημαία, υψώθηκε ψηλά πάνω από τον Σηκουάνα, ενώ ένας «φτερωτός» άνδρας έπαιζε ακορντεόν, ως μέρος μιας περφόρμανς που περιλάμβανε πολλές απεικονίσεις της Γαλλίας σαν καρτ ποστάλ, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης σειράς χορευτών Moulin Rouge στις όχθες του ποταμού.

Δρώμενα και παραστάσεις

Πριν την έναρξη μεταδόθηκε μια ταινία που έδειχνε τον κωμικό Νταμέλ Ντεμπουζέ (Djamel Debbouze) να μπαίνει στο Stade de France με την Ολυμπιακή Φλόγα πριν τη δώσει σε έναν γάλλο – σύμβολο, τον Ζινεντίν Ζιντάν. Υπό τον ήχο της μουσικής μιας ταινίας του Ζακ Τατί, ο πρώην Νο 10 των «Μπλε» ξεκίνησε μια παριζιάνικη οδύσσεια, συμπεριλαμβανομένου του metro.

Λίγη ώρα μετά, και σε ένα πρώτο «διάλλειμα» από τις εικόνες της παρέλασης, η διάσημη τραγουδίστρια Lady Gaga τραγούδησε ένα γαλλικό τραγούδι-καμπαρέ κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.

Μια ιδιαίτερα μοντέρνα εικόνα της χώρας εμφανίστηκε στη συνέχεια, όταν η ποπ σταρ Αγια Νακαμούρα, η πιο πολυακουσμένη γαλλίδα τραγουδίστρια στον κόσμο, τραγούδησε μερικές από τις δικές της επιτυχίες της, με 60 μουσικούς από τη ορχήστρα της Γαλλικής Ρεπουμπλικανικής Φρουράς και 36 ερμηνευτές από τη χορωδία του γαλλικού στρατού.

Ντυμένη με ένα χρυσό φόρεμα του οίκου Dior, η Νακαμούρα ξεκίνησε «παντρεύοντας» δύο επιτυχίες του Σαρλ Αζναβούρ, For me formidable και το La Bohême.

Η μεγάλη έκπληξη έγινε όταν οι Gojira, ένα γαλλικό metal συγκρότημα με διεθνή αύρα, συνεργάστηκαν με τη γαλλοελβετίδα τραγουδίστρια όπερας Μαρίνα Βιότι (Marina Viotti) για να ερμηνεύσουν το «Ah! Ca ira», ένα εμβληματικό τραγούδι της Γαλλικής Επανάστασης.

Μια ιδιαίτερη παράσταση δόθηκε και στην Παναγία των Παρισίων, που καταστράφηκε από μια γιγαντιαία πυρκαγιά το 2019, όταν περφόρμερ χόρεψαν προσκολλημένοι στα ικριώματα του καθεδρικού ναού που πρόκειται να ανοίξει ξανά τις πόρτες του στις 8 Δεκεμβρίου, μετά από μεγάλες εργασίες αποκατάστασης.

H σκηνή «Sororité», η έκτη της βραδιάς, άνοιξε με την «mezzo soprano» Αξέλ Σεν Σιλέ, που τραγούδησε την Μασσαλιώτιδα, καθώς η παρέλαση περνούσε από το Grand Palais.

Στην πορεία εμφανίστηκαν δέκα αγάλματα γυναικών σε χρυσό, όπως η Αλις Μιλιάτ, Ζιζέλ Χαλιμί ή η Σιμόν ντε Μποβουάρ. Οι θαυμαστές του ραπ της δεκαετίας του ’90 αναγνώρισαν τον αγαπημένο τους Rim’K.

Ξεχώρισε η στιγμή που βίντεο εμφάνισε τα διάσημα Minions να κλέβουν τη «Μόνα Λίζα», μία ιδιαίτερη επίδειξη μόδας, όμως και η παράσταση του Φιλίπ Κατερίν και της ομάδας του, σε μία αναπαράσταση του Διόνυσου.

Η ασφάλεια

Την τελετή παρακολούθησαν περισσότεροι από 300.000 θεατές από τις όχθες του ποταμού αλλά και περισσότεροι από 85 αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων –ανάμεσά τους και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η σύζυγός του Μαρέβα Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη– με τα μέτρα ασφαλείας να είναι δρακόντεια.

Περίπου 45.000 αστυνομικοί βρέθηκαν στο Παρίδι για να διασφαλίσουν την ασφάλεια της τελετής, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών δυνάμεων επέμβασης. Ελεύθεροι σκοπευτές είχαν αναπτυχθεί στην κορυφή των κτιρίων κατά μήκος της διαδρομής, ενώ σε λειτουργία βρισκόταν και ένα σύστημα κατά των drone.

Οι κοντινοί σταθμοί του μετρό ήταν κλειστοί, όπως και πολλές από τις γέφυρες. Κανένα αεροπλάνο δεν επιτρεπόταν να πετάξει πάνω από το Παρίσι, εκτός αν ήταν μέρος της τελετής.

Σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ, δεν αναφέρθηκε κανένα περιστατικό ασφαλείας, με τη βραδιά να κυλάει απολύτως ομαλά –αν εξαιρέσει κανείς τη βροχή που οδήγησε αρκετούς θεατές στα σπίτια τους από νωρίς.

Reuters
Reuters

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...