Οσον αφορά τη διελκυστίνδα μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ, αφού αρχειοθετήθηκε (αλλά δεν ξεχάστηκε) η στενή και επικίνδυνη συνάντηση αμερικανικών και κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών που κατήγγειλε στο τέλος του προηγούμενη μήνα το Πεντάγωνο, οι αναλυτές εστιάζουν πλέον την προσοχή τους στις συναντήσεις «υψηλού επιπέδου» που λαμβάνουν χώρα στο Πεκίνο ανάμεσα στην κινεζική ηγεσία και κορυφαίους εκπροσώπους διαφόρων Δυτικών βιομηχανιών – της ηλεκτροκίνησης, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, των ειδών πολυτελείας, αλλά και του καφέ, μεταξύ άλλων.
Τα παραπάνω σημειώνει σε ανάλυσή του ο Γκουίντο Σαντεβέκι, ανταποκριτής της ιταλικής Corriere della Sera στο Πεκίνο, αναφέροντας πως τις προηγούμενες ημέρες από την κινεζική πρωτεύουσα παρέλασαν ο «πρωτοπόρος», όπως τον χαιρέτησαν τα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Ελον Μασκ της Tesla, ο Τζέιμι Ντάιμον της JP Morgan, η χρηματιστηριακή αξία της οποίας ξεπερνά τα 400 δισ. δολάρια, ο Λάξμαν Ναρασιμχάν, διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Corporation, της μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στον κόσμο, ενώ κατά τη διάρκεια του μήνα την κινεζική πρωτεύουσα πρόκειται μάλλον να επισκεφθεί και ο Μπερνάρ Αρνό της Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), o οποίος εναλλάσσεται με τον Ελον Μασκ στην πρώτη θέση της λίστας Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο.
Η Κίνα θέλει να αποδείξει ότι δεν είναι εχθρική σε ξένες επενδύσεις, ενώ οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματικοί ηγέτες της Δύσης επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Παρά τις συζητήσεις των κυβερνήσεων της ΕΕ και των ΗΠΑ περί ελαχιστοποίησης των κινδύνων (derisking) και αποσύνδεσης (decoupling) με στόχο τον μετριασμό της κινεζικής «απειλής», φαίνεται πως διάφοροι Δυτικοί κολοσσοί επιδιώκουν τη σύσφιξη των όποιων σχέσεών τους.
Ο Ελον Μασκ έχει κατά νου το μέγα-εργοστάσιό του στη Σαγκάη και τη σύναψη νέων συμφωνιών τεχνολογικής και εμπορικής συνεργασίας, που θα του επιτρέψουν να πουλήσει περισσότερα Tesla στους Κινέζους (η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας του) και να κατασκευάσει ακόμη περισσότερα για εξαγωγή στη Δύση.
Πέρυσι στο εργοστάσιο της Σαγκάης κατασκευάστηκαν περισσότερα από 700.000 οχήματα Model Y και Model 3, το οποίο σημαίνει ότι περισσότερα από τα μισά (54%) όλων των Tesla που πουλήθηκαν ανά τον κόσμο το 2022 κατασκευάστηκαν στην Κίνα (γεγονός που εξηγεί γιατί οι Κινέζοι έστρωσαν στον Μασκ κόκκινο χαλί, με τους υπουργούς Εμπορίου, Οικονομίας και Εξωτερικών της Κίνας να τον καλοδέχονται). Λεπτομέρειες όσον αφορά το περιεχόμενο των συνομιλιών μεταξύ των δύο πλευρών δεν δόθηκαν, άρα κανείς δεν γνωρίζει αν ειπώθηκε κάτι για ένα άλλο από τα «παιχνίδια» του Μασκ, το Twitter, το οποίο εξακολουθεί να είναι απαγορευμένο στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας.
Πάντως, κανείς δεν σκέφτεται να απαγορεύσει τον καφέ στις κινεζικές μάζες, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση ότι ο Λάξμαν Ναρασιμχάν, CEO της κραταιής Starbucks, ανακοίνωσε ότι «θέλουμε να φτάσουμε τα 9.000 καταστήματα μέχρι το 2025». Σήμερα στην Κίνα υπάρχουν περισσότερα από 6.000 Starbucks με περίπου 60.000 υπαλλήλους, ενώ την επόμενη διετία εκτιμάται πως θα προσληφθούν επιπλέον 30.000, και δεδομένης της ανεργίας των νέων στη Χώρα του Δράκου η κινεζική κυβέρνηση δεν μπορεί παρά να είναι ικανοποιημένη. Ωστόσο, θα πρέπει να πειστούν οι Κινέζοι να αρχίσουν να καταναλώνουν περισσότερο καφέ, καθώς, σύμφωνα με τις στατιστικές, κάθε Κινέζος πίνει κατά μέσο όρο μόλις 12 φλιτζάνια τον χρόνο.
Την Κίνα επισκέφθηκαν επίσης τον Μάρτιο ο Τιμ Κουκ της Apple και ο Αλμπερτ Μπουρλά της Pfizer, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα οι Κινέζοι υποδέχτηκαν και τη Μαίρη Μπάρα, τη διευθύνουσα σύμβουλο της General Motors. Οσον αφορά την επικείμενη, σύμφωνα με το Bloomberg, επίσκεψη του Μπερνάρ Αρνό, αρκεί να σημειωθεί ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα έσοδα της LVMH ξεπέρασαν τα 20 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτό οφείλεται κατά μεγάλο βαθμό στην Κίνα και στη μανία των πολιτών της για τις Δυτικές πολυτέλειες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News