Το βράδυ της Κυριακής, την ώρα που στην Ελλάδα θα σχολιάζουμε ήδη τα πρώτα επίσημα αποτελέσματα των εκλογών, στα Ηλύσια Πεδία θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων γιατί πρόκειται να φιλοξενηθεί εκεί μια ιδιαίτερη κινηματογραφική βραδιά.
Μετά από δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε μέσω του site της δημαρχίας του Παρισιού, επιλέχτηκε να προβληθεί η ταινία «OSS 117 – Αποστολή στο Κάιρο» και σύμφωνα με τον Στέφανο Μοντεφιόρι, ανταποκριτή της Corriere della Sera στη γαλλική πρωτεύουσα, δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από «την πιο ωραία λεωφόρο του κόσμου» για να παρακολουθήσουν οι Παριζιάνοι για πολλοστή φορά τις περιπέτειες του OSS 117, κατά κόσμον Ουμπέρτ Μπονισέρ ντε λα Μπαθ, του πιο ατζαμή και συγχρόνως του πιο σοβινιστή πράκτορα των γαλλικών μυστικών υπηρεσιών.
Με την τεράστια οθόνη προβολής να τοποθετείται ακριβώς μπροστά από την Αψίδα του Θριάμβου και περισσότερες από 1.700 πολυθρόνες να απλώνονται στο ίδιο σημείο όπου την 14η Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη ετήσια παρέλαση στο πλαίσιο των εορτασμών της εθνικής εορτής της Γαλλίας, σχεδόν 2.000 τυχεροί πολίτες της Πόλης του Φωτός που επιλέχτηκαν με κλήρωση θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο ιδανικό μέρος, λόγω της μεγαλοπρέπειάς του, μια ταινία που λατρεύουν οι Γάλλοι αλλά αγνοούν οι περισσότεροι άλλοι ευρωπαϊκοί λαοί.
Η μεγάλη επιτυχία που σημείωσε (κόβοντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια εισιτήρια) η κατασκοπευτική παρωδία με πρωταγωνιστή τον πράκτορα OSS 117 (τον υποδύεται ο βραβευμένος με Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο «The artist» Ζαν Ντιζαρντέν) αποκαλύπτει, σύμφωνα με τον ιταλό δημοσιογράφο, ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των Γάλλων, την ικανότητά τους να αυτοσαρκάζονται και να διακωμωδούν όλα όσα οι άλλοι τους καταλογίζουν: η αμετροέπεια και η αλαζονεία των Γάλλων καταδεικνύονται με τον πλέον σκωπτικό τρόπο μέσω των περιπετειών ενός κατασκόπου που είναι θιασώτης της αποικιοκρατίας και φαλλοκράτης, απελπιστικά αδαής, σχεδόν χαζός, επαρχιώτης και αντιδραστικός και καλείται από την πατρίδα του να κατακτήσει τον κόσμο αλλά μόλις περάσει τα σύνορά της βρίσκεται ξαφνικά σε εδάφη εχθρικά όπου οι άνθρωποι δεν τρώνε μόνον «blanquette de veau».
Στη Γαλλία οι ατάκες του Ουμπέρτ Μπονισέρ ντε λα Μπαθ αποτελούν αντικείμενο εκτενών συζητήσεων ενώ πολλοί είναι εκείνοι που τις επικαλούνται, συνήθως για να περιπαίξουν κάποιον που προβαίνει σε πάσης φύσεως ατοπήματα. Αλλά ο πράκτορας OSS 117 δεν είναι εξαγώγιμος (παρ’ ότι κλείνει το μάτι και στον Τζέιμς Μποντ και στον Οστιν Πάουερς) και προορίζεται κυρίως για εσωτερική κατανάλωση επειδή είναι ιδιαίτερα αυτοσαρκαστικός και εξαιρετικά προσηλωμένος στη «γαλλοσύνη» των Γάλλων.
Το «Μυστικός Πράκτορας OSS 117 – Αποστολή στο Κάιρο» προβλήθηκε στους γαλλικούς κινηματογράφους το 2006 ενώ τρία χρόνια μετά ακολούθησε η συνέχεια «Μυστικός Πράκτορας OSS 117: Ο κατάσκοπος που γύρισε από το Ρίο». Αμφότερες τις ταινίες σκηνοθέτησε ο Μισέλ Χαζαναβίσιους, ο άνθρωπος, δηλαδή, που το 2012 τιμήθηκε με το Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για το «The artist», το αριστούργημα του γάλλου σκηνοθέτη, σεναριογράφου και παραγωγού το οποίο οι κριτές της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου τίμησαν με το Οσκαρ καλύτερης ταινίας την ίδια χρονιά.
Κατά τους επόμενους μήνες πρόκειται να ξεκινήσουν τα γυρίσματα της τρίτης κατά σειράν ταινίας, με τον Ουμπέρτ Μπονισέρ ντε λα Μπαθ να επισκέπτεται αυτήν τη φορά την Αφρική για να αναδείξει με τον δικό του, απόλυτα γαλλικό τρόπο, τα μελανά σημεία της συλλογικής συνείδησης των Γάλλων, είτε αυτά αφορούν τον αποικιοκρατισμό είτε τον αντισημιτισμό.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News