662
| CreativeProtagon

Οι Big Tech θέλουν τώρα να γίνουν και αυτοκινητοβιομήχανοι

Protagon Team Protagon Team 11 Φεβρουαρίου 2022, 15:34
|CreativeProtagon

Οι Big Tech θέλουν τώρα να γίνουν και αυτοκινητοβιομήχανοι

Protagon Team Protagon Team 11 Φεβρουαρίου 2022, 15:34

Η Sony, η Amazon, η Apple και η Google, έχοντας καταστεί κολοσσοί της ψηφιακής εποχής, εγκαταλείπουν τρόπον τινά την αρχική τους αποστολή, η καθεμιά στον τομέα της, και στρέφονται στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Δίχως να έχουν εχέγγυα για την επιτυχία, αλλά γνωρίζοντας τα δίκτυα των προμηθευτών, έχοντας πείρα στο μάρκετινγκ, ξέροντας πως να συνδυάζουν λογισμικό και τελικό προϊόν, διαθέτοντας τεράστια ρευστότητα», γράφει η Μπιάνκα Καρέτο της Corriere della SeraΘέλουν να καταστούν κατασκευαστές αυτοκινήτων και είναι αυτή η πραγματική επανάσταση – πέρα από την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση – στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει η ιταλίδα δημοσιογράφος.

Ο Χέρμπερτ Ντις, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen δήλωσε πρόσφατα πως αναμένει την ανάδειξη νέων ανταγωνιστών που «θα πρέπει να επιταχύνουν την αλλαγή στη βιομηχανία μας μέσω της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων. Η απίστευτη αξία τους και η πρόσβαση που έχουν σε σχεδόν απεριόριστους οικονομικούς πόρους αξίζουν σεβασμό. Αλλά, όπως έχω πει πολλές φορές, ο πιο σημαντικός όμιλος του κόσμου θα συνεχίσει να είναι ένας γίγαντας της αυτοκίνησης». 

Οσον αφορά την Apple, την εταιρεία η οποία ξέρει πώς να διαφυλάσσει τα μυστικά της καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη, το πρώτο iCar ονόματι Titan θα μπορούσε να κυκλοφορήσει  ακόμα και το 2024 και πέρα από ηλεκτρικό θα είναι επίσης αυτόνομο, δηλαδή θα μπορεί να κινείται και χωρίς οδηγό.

Η Amazon ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου προς το παρόν αναζητά τρόπους να εγκαταστήσει την Alexa, την ψηφιακή του βοηθό, σε όλες τις κονσόλες των μοντέλων των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, περιλαμβανομένων της Audi, της BΜW, της Ford, της Toyota και της νεοϊδρυθείσας Stellantis. Επενδύει επίσης σε μικρές εταιρείες που ειδικεύονται στην κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών (για τις παραδόσεις των προϊόντων της) με στόχο να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο το ανθρακικό της αποτύπωμα ενώ εξαγοράζει και νεοφυείς επιχειρήσεις που εστιάζουν στην αυτόνομη οδήγηση.   

Η Waymo που ανήκει στην Alphabet, τη μητρική εταιρείας της Google, χάρη στα δισεκατομμύρια της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο αυτόνομων ταξί ενώ αναπτύσσει τα δικά της συστήματα αυτόνομης οδήγησης, κερδίζοντας, έτσι, σημαντικό προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της. Αναπτύσσει ήδη ένα μικρό λεωφορείο, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024, που θα συνδέει το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ της πρωτεύουσας της Γαλλίας όπου θα διεξαχθούν οι αγώνες με την Λα Ντεφάνς. 

Πρόσφατα ανακοίνωσε και η Sony πως θα αρχίσει να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της εταιρείας Sony Mobility, αποκαλύπτοντας το ηλεκτρικό και ημιαυτόνομο suv Vision-S 02, που θα διαθέτει ηχεία ενσωματωμένα στα καθίσματα, ούτως ώστε να δημιουργείται ένα τρισδιάστατο ακουστικό πεδίο, καθώς και αισθητήρες που θα καταγράφουν ό,τι περιβάλλει το όχημα. 

Οι προηγούμενες προσπάθειες

Η Foxconn, ο ταϊβανέζικος κολοσσός της ηλεκτρονικής που συναρμολογεί τα iPhone της Apple, έχει εισέλθει δυναμικά στον κλάδο, αναπτύσσοντας από κοινού με την επίσης ταϊβανέζικη Yolon Motors ένα SUV, ένα sedan και ένα λεωφορείο που κινούνται με μπαταρία, και σχεδιάζοντας ταμπλό εφοδιασμένα με λογισμικά τελευταίας γενιάς για τη Stellantis. Συγχρόνως κατέληξε σε συμφωνία με την αμερικανική start-up στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η εξαγορά ενός πρώην εργοστασίου της General Motors στις ΗΠΑ, όπου πρόκειται να συναρμολογούνται τα τρία πρότυπα οχήματα.

Η κινεζική Xiaomi, που κυριαρχεί στην Ασία χάρη στην τεράστια γκάμα ηλεκτρονικών προϊόντων που διαθέτει, πρόκειται να επενδύσει περί τα δέκα δισεκατομμύρια δολάρια για να λανσάρει τα πρώτα της μοντέλα το 2024.

Η βρετανική Dyson, βασιλιάς των οικιακών συσκευών, άρχισε το 2015 να αναπτύσσει ένα ηλεκτρονικό SUV και έπειτα από τέσσερα χρόνια και 500 εκατομμύρια στερλίνες που δαπανήθηκαν, η εταιρεία ανακοίνωσε πως οι μηχανικοί της είχαν κατασκευάσει ένα «φανταστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο» το οποίο, ωστόσο, δεν ήταν «εμπορικά βιώσιμο», καθώς θα έπρεπε να πωλείται άνω των 170.000 ευρώ.

Μια άλλη αποτυχημένη απόπειρα ήταν εκείνη της Uber, η οποία μετά από πέντε χρόνια εγκατέλειψε τις προσπάθειες να αναπτύξει το δικό της ηλεκτρικό και αυτόνομο αυτοκίνητο, παραχωρώντας το 74% του τμήματός της που ήταν επιφορτισμένο με την ανάπτυξη ρομποτικών ταξί, στην Aurora, μία αμερικανική νεοφυή επιχείρηση που ίδρυσαν πρώην στελέχη της Google, της Uber και της Tesla.  

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...