462
Καρέ από την τανία που παρακολουθεί τον ζωγράφο Γιώργο Ρόρρη στην φιλοτέχνηση του πορτρέτου | CreativeProtagon / Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ

Ο Τασούλας για το «Πορτρέτο» του Ευάγγελου Αβέρωφ

Protagon Team Protagon Team 11 Απριλίου 2024, 17:38
Καρέ από την τανία που παρακολουθεί τον ζωγράφο Γιώργο Ρόρρη στην φιλοτέχνηση του πορτρέτου
|CreativeProtagon / Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ

Ο Τασούλας για το «Πορτρέτο» του Ευάγγελου Αβέρωφ

Protagon Team Protagon Team 11 Απριλίου 2024, 17:38

Στη σκιαγράφηση και ανάδειξη της προσωπικότητας ενός από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές στην πολιτική ζωή του τόπου μας κατά τη νεότερη Ιστορία, του Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα, μέσα από τη δημιουργική ματιά του ζωγράφου Γιώργου Ρόρρη, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, κατά την επίσημη προβολή της ταινίας «Το Πορτρέτο – Ο Γιώργος Ρόρρης ζωγραφίζει τον Ευάγγελο Αβέρωφ» την Τετάρτη 10/4 στην Τεχνόπολη.

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο τριαντάλεπτο ντοκιμαντέρ που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του Κτήματος Αβέρωφ και της Πινακοθήκης Ευ. Αβέρωφ. Η ταινία παρακολουθεί τον καταξιωμένο ζωγράφο Γιώργο Ρόρρη, για ένα διάστημα δυόμισι περίπου μηνών, να καταγράφει όλα τα στάδια της δημιουργίας του μεγάλων διαστάσεων πορτρέτου του πολιτικού και ευεργέτη Ευάγγελου Αβέρωφ, από την αρχή μέχρι και την τελική ολοκλήρωσή του.

«Το πορτρέτο είναι εξαιρετικό. Ο ζωγράφος κ. Ρόρρης είναι ακόμη καλύτερος από εξαιρετικός» τόνισε στη δήλωσή του πριν από την προβολή της ταινίας ο Πρόεδρος της Βουλής. «Είχε όμως ένα, ας το πούμε, σε πολλά εισαγωγικά, μειονέκτημα», δεδομένου ότι ο ζωγράφος «δεν είχε γνωρίσει προσωπικά τον Ευάγγελο Αβέρωφ. Επρεπε, εκ των υστέρων, πριν τον ζωγραφίσει, πριν φτιάξει το πορτρέτο του, να τον νιώσει» προσέθεσε.

Ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας  και, αριστερά, ο ζωγράφος Γιώργος Ρόρρης στην εκδήλωση για την προβολή της ταινίας

«Πώς θα τον νιώσει; Πώς θα τον πλησιάσει; Το Μέτσοβο το ήξερε. Ηξερε το έργο του. Ηξερε το δημιούργημά του. Το Μέτσοβο είναι το μεγάλο δημιούργημα του Αβέρωφ. Επρεπε, λοιπόν, να γνωρίσει και τον άνθρωπο, την προσωπικότητα, τον χαρακτήρα του Αβέρωφ. Ενας τρόπος να τον γνωρίσει ήταν να διαβάσει έργα του. Το έκανε» συνέχισε ο κ. Τασούλας.

Επιπλέον, έπρεπε «κάποιοι από εμάς, από την οικογένειά του, κάποιοι συνεργάτες του, να μιλήσουμε στον κ. Ρόρρη για τον Αβέρωφ, για να τον βοηθήσουμε να ολοκληρώσει την εικόνα της ζωγραφιάς που ήθελε να κάνει. Ετσι, λοιπόν, μέλη της οικογένειάς του, ο εγγονός του, οι κόρες του, εγώ, που υπήρξα ιδιαίτερος γραμματεύς του για περισσότερο από 10 χρόνια, μιλήσαμε στον καλλιτέχνη για τον άνθρωπο που θα ζωγράφιζε», έκανε γνωστό ο ίδιος.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Γιώργος Ρόρρης «απέκτησε μια συνολικότερη αίσθηση του προσώπου, που ενώ δεν τον είχε γνωρίσει προσωπικά, μέσω του έργου του και μέσω των συνεργατών του και των συγγενών του, τον γνώρισε τελικά», σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Βουλής.

«Το αποτέλεσμα αυτής της γνωριμίας, της εκ των υστέρων γνωριμίας, αποτυπώνεται στον πίνακα. Αποτυπώνεται στη στάση του σώματος, αποτυπώνεται στο πρόσωπο, στο βλέμμα, στα χέρια, στα δάχτυλα, στο ντύσιμο, σε όλα (...) Ολο αυτό το άθλημα, όλο αυτό το γύμνασμα, όλη αυτή η γοητευτική περιπέτειά του να συστήσουμε τον Αβέρωφ στον εικαστικό δημιουργό του, θα το απολαύσουμε σε αυτή την ταινία εδώ στην Τεχνόπολη» κατέληξε.

Το εμβληματικό έργο εκτίθεται στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, στο Μέτσοβο.

Μπορείτε να δείτε το ντοκιμαντέρ στο παρακάτω βίντεο:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...