Ο αριθμός 20 απέβη σημαδιακός στο κομμουνιστικό κίνημα. Σε ένα τέτοιο «εικοσάρι», το 1956 και υπό μορφήν Συνεδρίου, ο Χρουστσόφ αποκαθήλωσε τον μέχρι τότε «τεράστιο» Στάλιν και προκάλεσε ντόμινο ταραχών στα ΚΚ που επηρέαζαν οι Σοβιετικοί (και στο ελληνικό ΚΚ, αφού οι χρουστσοφικοί –και ρεβιζιονιστές έκτοτε– φρόντισαν να ανατρέψουν τον Ζαχαριάδη).
Τώρα ετοιμάζουν οι Κινέζοι το δικό τους 20ό Συνέδριο. Τα πράγματα είναι και σήμερα σημαντικά όχι επειδή ο κινεζικός κομμουνισμός ελέγχει κάποια Δυτικά κόμματα ή το παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα, αλλά επειδή η κινεζική οικονομία επηρεάζει την αμερικανική και γενικότερα τις μπίζνες της Δύσης. Συνεπώς το κινεζικό κομματικό συνέδριο μπορεί να καταγραφεί σαν ένα δεύτερο τρανταχτό «εικοστό» στην Ιστορία, προκαλώντας διάφορα ντόμινο εκτός Κίνας.
Είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί το προσεχές φθινόπωρο και σε ημερομηνία προς το παρόν ακαθόριστη. Τα προγνωστικά των διεθνών Μέσων θέλουν νικητή τον Σι από τα αποδυτήρια: «Στάλιν» μη υπάρχοντος στο Πεκίνο (ο Μάο πέθανε το 1976), «αποσταλινοποίηση» δεν νοείται στο κινεζικό 20ό, άρα ο κινέζος πρόεδρος θα εδραιώσει την εξουσία του και θα παγιώσει τη σκληρή και επιθετική γραμμή του σε όλα τα επίπεδα.
Ο Σι έχει προετοιμαστεί καταλλήλως και ήδη έχει θέσει σε κινητοποίηση τον κρατικό μηχανισμό. Να, λόγου χάρη, «την Τροχαία της περιοχής Μπεϊντάιχε». Γιατί; Εκεί θα γίνει το 20ό; Οχι, αλλά προτού ο Σι μεταβεί στο συνέδριο για να αναλύσει εις βάθος τα παγκόσμια ζητήματα θα περάσει από εκεί για να βουτήξει στα ρηχά της παραλίας της και να δροσιστεί.
Ο Γκουίντο Σαντεβέκι, ανταποκριτής της Corriere della Sera στο Πεκίνο, έγραψε για την κινητικότητα των κινεζικών αρχών σε αυτήν την παράλια περιοχή. Προς το παρόν έχει ανακοινωθεί ότι από την 1η Ιουλίου έως τις 31 Αυγούστου απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων Tesla στην πόλη με την ωραία ακτή, η οποία απέχει από το Πεκίνο 300 χλμ. Και, εδώ που τα λέμε, δεν είναι οποιοδήποτε μέρος το Μπεϊντάιχε για να το παίρνεις αψήφιστα. Παραδοσιακά οι αρχηγοί του κόμματος-κράτους εκεί δροσίζονται τα καλοκαίρια, από την εποχή του Μάο κιόλας. (Ο Ιταλός θυμήθηκε τον Μάο και τον Τσου Εν-λάι στην παραλία, στη σκιά μιας τέντας, να πίνουν τσάι. Ηταν η δεκαετία του ’50, η εποχή του Πρώτου Πενταετούς και του Μεγάλου Αλματος προς τα Εμπρός, έγραψε.)
Σήμερα το μέρος κοσμείται από διακριτικές βίλες, «σκιασμένες από τα πεύκα και χαϊδεμένες από το αεράκι», οι οποίες φιλοξενούν τους θερινούς μήνες τα σημαντικότερα στελέχη του καθεστώτος. Εκεί, λοιπόν, λαμβάνονται πολλές από τις αποφάσεις που αφορούν την Κίνα – και πλέον όλον τον πλανήτη. Η ακτογραμμή στο σημείο εκτείνεται σε μήκος 20 χιλιομέτρων (να, άλλο ένα σημαδιακό «εικοσάρι»!), ενώ ο προλετάριος λαός δεν έχει πρόσβαση, πρέπει να πάρει το κουβαδάκι του και να χτίσει παλάτια κόκκινης άμμου κάπου αλλού, παραπέρα, μακριά. Το ερώτημα είναι: Για να μην τους βλέπει ή για να μην τον βλέπουν; Η απάντηση είναι: Και για τα δύο.
Στην παραλία του Μπεϊντάιχε, τη δεκαετία του ’80, ο Ντενγκ Σιάο-πίνγκ πήγαινε μαζί με τα εγγόνια του. Εκεί, μεταξύ βουτιάς και ηλιοθεραπείας, επινόησε τη στρατηγική της «κρυφής δύναμης», η οποία ερμηνεύεται ως εξής: η Κίνα πρέπει να μην επιδεικνύει την ισχύ της, ώστε να κερδίσει χρόνο με σκοπό να γίνει ισχυρότερη. Εφέτος η σαγιονάρα του Σι θα αφήσει στην άμμο ένα πολύ σαφές αποτύπωμα: η Κίνα είναι ισχυρότατη, και ήρθε η ώρα άλλοι να τρέξουν να κρυφτούν. Ωστόσο ο Σαντεβέκι δεν είναι σίγουρος πότε θα φωτιστεί από τη σκέψη του Σι ο γιαλός.
«Σκεπτόμενος τη μέσω του συνεδρίου τρίτη ανανέωση της θητείας του στο πόστο του γενικού γραμματέα, κάτι πρωτοφανές, ο Σι θα περάσει από την παραλία μαζί με άλλους συντρόφους του από το Πολιτικό Γραφείο μάλλον τον Ιούλιο, ίσως και τον Αύγουστο». Η ασάφεια είναι εσκεμμένη, μέρος της κομματοκρατικής αντικατασκοπείας. «Θα ξέρουμε περισσότερα αν δούμε δίπλα στις ομπρέλες της πλαζ αστυνομικούς φρουρούς με λευκά γάντια. Και θα είμαστε βέβαιοι όταν το πρακτορείο Xinhua θα σταματήσει να μεταδίδει ειδήσεις περί δημόσιας δραστηριότητας του πολιτικού προσωπικού».
Δεδομένου ότι ο νέος «τιμονιέρης», Σι Τζινπίνγκ, χρησιμοποιεί μία κινεζικής κατασκευής λιμουζίνα, μάρκας Χονγκί (που σημαίνει… Κόκκινη Σημαία), το ερώτημα είναι σε τι αποσκοπεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων Tesla στην παραλιακή πόλη. Ο Ιταλός δίνει την εξήγησή του: «Φαίνεται πως είναι μέρος των προετοιμασιών για τη μεγάλη συνάντηση αυτού του κρίσιμου καλοκαιριού. Τον Μασκ τον δέχθηκαν με χαρά οι Κινέζοι για να ανοίξει το μέγα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Σαγκάη, όμως οι αστυνομικές υπηρεσίες ανησυχούν για τον εξελιγμένο εξοπλισμό υποβοήθησης οδήγησης που είναι τοποθετημένος στο Tesla. Για τους αισθητήρες και για τις κάμερες που βοηθούν τον οδηγό κατά τη στάθμευση ή ακόμη και τον αντικαθιστούν με τη νέα τεχνολογία του αυτόματου πιλότου».
Ωστε η προηγμένη τεχνολογία τους τρομάζει… «Αυτά τα αυτοκίνητα συνδέονται με συστήματα ελέγχου. Πού καταλήγουν όμως αυτές οι πληροφορίες που συλλέγονται και μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο; Είναι data που αφορούν το εξωτερικό περιβάλλον; Ο Ελον Μασκ έχει ήδη πει ότι όλα καταλήγουν σε κινεζικές βάσεις δεδομένων και ότι οποιαδήποτε υπόθεση συλλογής υλικού με σκοπό την κατασκοπεία είναι απολύτως αβάσιμη. Ομως ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός απαγόρευσε στην Tesla την είσοδο στις εγκαταστάσεις του. Και τον Ιούνιο, η αστυνομία κράτησε τα Tesla σε απόσταση για μερικές ημέρες σε μία πόλη που την επισκέφθηκε ο Σι». Εξάλλου καλύτερες είναι οι παραλίες χωρίς αυτοκίνητα – ή όχι;
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News