1169
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, νέος διευθυντής στο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μετά την αποχώρηση του Αντώνη Φωνιαδάκη | Κώστας Αμοιρίδης

Ο Ρήγος στο μπαλέτο της Λυρικής, χωρίς αφορισμούς

Κατερίνα I. Ανέστη Κατερίνα I. Ανέστη 16 Ιανουαρίου 2018, 18:14
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, νέος διευθυντής στο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μετά την αποχώρηση του Αντώνη Φωνιαδάκη
|Κώστας Αμοιρίδης

Ο Ρήγος στο μπαλέτο της Λυρικής, χωρίς αφορισμούς

Κατερίνα I. Ανέστη Κατερίνα I. Ανέστη 16 Ιανουαρίου 2018, 18:14

Πολλοί το οσμίστηκαν μετά την σαρωτική επιτυχία του μιούζικαλ «Ερωτόκριτος» που σκηνοθέτησε στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής σημειώνοντας απανωτά sold out και καταλήγοντας στο Ηρώδειο. Και ναι, είναι γεγονός, ο χορογράφος και σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ρήγος, όπως ανακοινώθηκε σήμερα το πρωί, είναι ο νέος διευθυντής Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με διετή θητεία. Τα νέα έγιναν γνωστά λίγο πριν τις 10 τον κ. Ρήγο μέσα στο ΚΠΙΣΝ, όπου ο διευθυντής της Λυρικής Γιώργος Κουμεντάκης ενημέρωσε το μπαλέτο και ο νέος διευθυντής είχε την πρώτη ευκαιρία να τους μιλήσει. Οχι ως ουρανοκατέβατος αλλά ως παλιός γνώριμος της Λυρικής και του δυναμικού της. Λίγο αργότερα βρέθηκε ανάμεσα σε εκατοντάδες παιδιά από σχολεία που είχαν γεμίσει την αίθουσα Σταύρος Νιάρχος για να δουν τον «Καρυοθραύστη» ζητωκραυγάζοντας στο φινάλε.

Τον ρωτήσαμε τι είπε στο μπαλέτο σε αυτή την πρώτη συνάντηση. «Λίγα λόγια. Μόνο ότι η ευθύνη που νιώθω είναι μεγάλη αφού υπάρχει η διάσταση του “Εθνικού” εδώ. Και τους διαβεβαίωσα ότι αυτή δεν είναι απλώς μια ακόμα στιγμή για την καριέρα μου. Ξέρω την ιστορία του μπαλέτου και θέλω να του δείξω σεβασμό, αλλά και να το οδηγήσω στη δημιουργία νέων πραγμάτων».

Είναι φειδωλός στις δηλώσεις του για το όραμα του -καταρχάς θα πρέπει να στηρίξει την ολοκλήρωση του προγραμματισμού ως τον Ιούνιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πολυαναμενόμενο χορευτικό δίπτυχο των Αλεξάντερ Εκμαν και Αντώνη Φωνιαδάκη και μετά να προχωρήσει στον προγραμματισμό για τη νέα σεζόν.

Και εδώ το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Είναι γνωστό το δημιουργικό σύμπαν του Ρήγου, το niche που δημιούργησε ως διευθυντής στο Χοροθέατρο του ΚΘΒΕ από το 2001 ως το 2005 (με παραστάσεις σταθμούς όπως «Η Ωραία Κοιμωμένη», «Κυανοπώγων», «Το Ναυάγιο», «Η Μνήμη των Κύκνων», «Κιθαιρώνας», «Ταξιδιώτης του Χειμώνα», «Xειμωνιάτικο Ταξίδι», «Ιωάννα στην Πυρά», «Δωμάτιο του Ιγκόρ», «Χελιδόνα Ηδομένη…», «Λευκός Θόρυβος», και «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»). Αλλο τόσο η δουλειά του με την ομάδα του, την Οκτάνα, που συστάθηκε το 1990 και οι παραστάσεις του στο Εθνικό Θέατρο και αλλού.

μνήμηκυκνων
Στιγμιότυπο από την παράστασή του Κ. Ρήγου «Συλφίδες» στη Λυρική

Τι να περιμένουμε λοιπόν στη Λυρική; «Δεν θέλω να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι θα αλλάξει το προφίλ της ομάδας. Θα μείνουμε πιστοί στο κλασικό και νεοκλασικό ύφος και ίσως θα υπάρξουν και κάποια πιο σύγχρονα πράγματα. Ναι να κινηθούμε στη λογική του κλασικού ρεπερτορίου». Ομως από τους βασικούς δημιουργικούς άξονες που θα δουλέψει είναι και αυτός της εικόνας και της έντονης εικαστικότητας που θέλει να φέρει στις παραστάσεις.

Και η τόλμη που τόσο τον χαρακτηρίζει; Το γεγονός ότι δεν διστάζει να δοκιμάσει έξω από τις γνωστές γραμμές; «Θα υπάρξει τόλμη αλλά πάντα στο πλαίσιο της ιστορίας του μπαλέτου και με δεδομένο ότι δεν είναι μια απλή ομάδα χορού. Είναι ένα σύνολο προσωπικοτήτων με διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες και ηλικίες που πρέπει να δούμε με προσοχή και με ενδιαφέρον απέναντι στους ανθρώπους. Ξέρετε τίποτα δεν είναι απλό και δεν πρέπει να είμαστε αφοριστικοί», λέει με νόημα.

Στις 22 Ιανουαρίου θα συμμετάσχει στην προγραμματισμένη οντισιόν που θα γίνει για νέους χορευτές σε μια εποχή που τίθεται συχνά το ζήτημα της ηλικιακής ανανέωσης του μπαλέτου. Ο ίδιος δεν θέλει να κάνει σχόλιο επ’ αυτού, επιμένοντας να υπογραμμίζει τη λέξη «σεβασμός».

ανεμος
Σκηνή από την παράσταση «Ανεμος» στο Εθνικό Θέατρο

Στις προτεραιότητες του είναι να ανέβει η ψυχολογία του μπαλέτου, θεωρεί σημαντικό να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να πιστέψουν στην αξία τους και να πετύχουν το καλύτερο δυνατό. «Οφείλει καθημερινά να δίνει το μάξιμουμ την δυνατήτων του» τονίζει. Περιμένοντας το στίγμα που θα αφήσει στο μπαλέτο της Λυρικής, σε αυτή τη νέα εποχή του οργανισμού, θα έχουμε ένα ακόμα δείγμα της δουλειάς του στην παράσταση χορού «Βαβέλ» που θα παρουσιάσει την άνοιξη –εκτός Λυρικής.

Ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Ρήγος

Το βιογραφικό του εκτενές με συνεργασίες σημαντικές στο χώρο του χορού του θεάτρου και του κινηματογράφου. Ακολουθεί το βιογραφικό που απεστάλη από την Εθνική Λυρική Σκηνή:

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι χορογράφος και σκηνοθέτης. Έχει υπογράψει πολυάριθμες παραστάσεις χορού και πολυσχιδείς δημιουργίες. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Για την Εθνική Λυρική Σκηνή χορογράφησε το 2007 τις παραστάσεις Οι συλφίδες και A little piece peace for America έπειτα από πρόσκληση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή Στέφανου Λαζαρίδη, ενώ το 2017 σκηνοθέτησε το μιούζικαλ Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή, ύστερα από παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Υπεύθυνος Χοροθεάτρου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας (2001–2005), για το οποίο έχει χορογραφήσει τα έργα Η Ωραία κοιμωμένη, Κυανοπώγων, Το ναυάγιο, Η Μνήμη των Κύκνων, Κιθαιρώνας, Ταξιδιώτης του χειμώνα, Xειμωνιάτικο ταξίδι, Ιωάννα στην Πυρά, Δωμάτιο του Ιγκόρ, Χελιδόνα ηδομένη…, Λευκός Θόρυβος, και Ελεύθεροι Πολιορκημένοι.

Το 1990 ίδρυσε το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και στη διαμόρφωση του κοινού του, και γύρω από το οποίο συσπειρώθηκαν όλοι οι υποσχόμενοι χορευτές της γενιάς του. Με το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ παρουσίασε τα έργα Οι Γάμοι, Δωμάτιο 5, Ο Κήπος, Δάφνις και Χλόη, Ο Αθλητής, Οι 5 εποχές, Ξενοδοχείον Ορφέας, Ίκαρος-Αιφνίδια αποσυμπίεση, Η Κυρία με τις Καμέλιες, Άλκηστις, Το Ρινγκ, Τρελή ευτυχία, Ουτοπία, Ταξιδιώτης του χειμώνα, Σχεδίασμα Β΄- Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Ντυμένοι/γυμνοί, Καρυοθραύστης, Neverland, Τα Καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα, Αρκαδία, κ.ά.

Χορογραφίες του έχουν βραβευτεί από διάφορους θεσμούς (Διαγωνισμός Χορογραφίας Δήμου Αθηναίων 1990- Β΄ βραβείο, 1992- Α΄ Βραβείο∙ Κρατικό Βραβείο Χορού, 1995 και 1996 Κρατικό Βραβείο Χορογραφίας 1999 και 2001∙ Βραβείο Μελίνα Μερκούρη, 1997), έχουν αποσπάσει εγκωμιαστικά σχόλια σε πολυάριθμα διεθνή φεστιβάλ χορού ανά τον κόσμο (Πορτογαλία, Η.Π.Α, Γεωργία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Αγγλία, Ολλανδία, Βοσνία, Κολομβία, Γερμανία, Βενεζουέλα, Αίγυπτος, Πολωνία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Σιγκαπούρη, Ισραήλ, Βραζιλία, Ισπανία, κ.α.), και εξακολουθούν να διδάσκονται στην ΚΣΟΤ.

Εχει σκηνοθετήσει έργα από το ελληνικό και παγκόσμιο ρεπερτόριο (Ρωμαίος και Ιουλιέττα, του Σαίξπηρ, Εντα Γκάμπλερ, του Χ. Ίψεν, Τα κόκκινα φανάρια, του Α. Γαλανού, Το κενό αυτοπροσώπως, του Α. Δήμου, έργα της Ε. Πέγκα, κ.ά.), μιούζικαλ και όπερες (Vesalii Icones του P. M. Davies, Cabaret, των Fred Ebb & John Kander, Rocky Horror Show του Richard O’ Brien, Ερωτόκριτος του Δ. Μαραμή), την παιδική παράσταση Φρουτοπία, του Ευγ. Τριβιζά, παραστάσεις με συνδυασμό τεχνών (Πολύ κακό και τίποτα, Bossa Nova, Τιτανικός, Άνεμος στο Εθνικό Θέατρο), στις οποίες παντρεύει όλες τις ιδιότητές του, διάφορα σόου, συναυλίες, και μουσικά βίντεο. Παραστάσεις του έχουν παρουσιαστεί σε πάνω από 40 διεθνή Φεστιβάλ καθώς στο ΜΜΑ, το ΜΜΘ, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την ΕΛΣ, τον ΘΟΚ, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, κ.α.

Ως συνεργάτης χορογράφος έχει υπογράψει την κίνηση σε ταινίες και παραστάσεις έργων από το ελληνικό (αρχαίο και σύγχρονο) και το παγκόσμιο ρεπερτόριο, με σκηνοθέτες διαφορετικών στιλ και αναζητήσεων (Γ. Χουβαρδά, Μ. Μαρμαρινό, Αντρέι Σερμπάν, Γ. Λαζάνη, Μ. Κουγιουμτζή, Τ. Μπαντή, Στ. Φασουλή, Θ. Μοσχόπουλο, Μ. Καραμαγγιώλη, Β. Αρδίττη, Ντ. Ηλιάδη, Ν. Παναγιωτόπουλο, Λ. Λαζόπουλο, Ν. Διαμαντή, Β. Νικολαϊδη, Γ. Σμαραγδή, Σ. Τσακίρη, κ.ά.), Ως contributing artist και φωτογράφος έχει συνεργαστεί με περιοδικά (Vogue, Marie Claire, Athens Voice, Cool, Soul, Free, κ.ά.). Ως εικαστικός καλλιτέχνης έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στο ΚΜΣΤ Θεσσαλονίκης, το Ίδρυμα Τεχνών Λευκωσίας / Ίδρυμα Πιερίδη, την Γκαλερί Antonopoulou art, το Αρσάκειο Πάτρας στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, την Ταινιοθήκη Ελλάδας, τη Διεθνή Συνάντηση Τέχνης Art – Athina 2007 κ.α.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...