Πόσο φοβάται πλέον ο Βλαντίμιρ Πούτιν; Τόσο ώστε να αποφεύγει να πετάει με αεροπλάνα και να μετακινείται με τρένο –και μάλιστα με το αυστηρά δικό του πολυτελές και φυσικά θωρακισμένο τρένο, πάνω σε δικό του σιδηροδρομικό δίκτυο, που περνάει και από τις αγαπημένες του κατοικίες, διάσπαρτες ανά τη ρωσική επικράτεια. Το αεροπλάνο μπορεί να εντοπιστεί και να καταρριφθεί, ενώ το τρένο είναι πιο ασφαλές και δύσκολα εντοπίζεται, ανέφερε η βρετανική Telegraph.
To θέμα με το πολυτελές τρένο του ανασφαλούς Πούτιν ανακίνησαν Μέσα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την προπαγάνδα του Κρεμλίνου. Ενα από αυτά είναι ο ιστότοπος Dossier Tsentr, που χρηματοδοτείται από τον –«λονδρέζο» πλέον– ρώσο ολιγάρχη Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, καθώς το εξόριστο στην Πολωνία δίκτυο NEXTA. Από εκεί έφτασε σε δυτικοευρωπαϊκά έντυπα όπως η ιταλική εφημερίδα Repubblica.
To NEXTA έγραψε στο Twitter ότι ο Πούτιν θέλει να αποφύγει τον εύκολο εντοπισμό του και για αυτόν τον λόγο εγκατέλειψε το αεροπλάνο. Ο σιδηρόδρομος, όμως, του παρέχει ασφάλεια: «Το τρένο ταξιδεύει με τη μέγιστη ταχύτητα και χωρίς στάσεις. Ο συρμός διαθέτει υπνοδωμάτιο και γραφείο, καθώς και ξεχωριστά βαγόνια για συνοδούς ασφαλείας και ειδικές επικοινωνίες».
Putin started using an armored train
All because the plane can be easily tracked, but the train is not. The train travels at maximum speed and without stops. The train has a bedroom and office, as well as separate railcars for security escorts and special communications.
1/3 pic.twitter.com/ybLnjntEpq— NEXTA (@nexta_tv) February 13, 2023
Η Repubblica προσέθεσε ότι το εν λόγω τρένο είναι τεθωρακισμένο και κινείται στο ιδιωτικό δίκτυο που προαναφέρθηκε. Ο Dossier Tsentr προσδιόρισε την κατασκευή του όλου πρότζεκτ «μεταξύ 2014 και 2015», δηλαδή την εποχή της προσάρτησης της Κριμαίας και της έναρξης της σύγκρουσης στο Ντονμπάς. Ωστόσο, προσέθεσε ότι ο Πούτιν άρχισε να το χρησιμοποιεί τακτικά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όταν ο ρωσικός στρατός άρχισε να συγκεντρώνεται στα σύνορα με την Ουκρανία, λίγο πριν, δηλαδή, από την εισβολή στην Ουκρανία.
Το τεθωρακισμένο τρένο του Πούτιν, λοιπόν, έχει το ίδιο γκρίζο χρώμα και την ίδια κόκκινη ρίγα με τα τρένα των Ρωσικών Σιδηροδρόμων. Εξωτερικώς δεν ξεχωρίζει από αυτά, παρά μόνο από τις κεραίες που φέρει και είναι απαραίτητες για τις ειδικές επικοινωνίες. Πάντως και αυτές δεν είναι κραυγαλέες, είναι πολύ λεπτές, ώστε να μην τραβούν τα αδιάκριτα βλέμματα.
«Μόλις ξέσπασε ο πόλεμος, ο Πούτιν άρχισε να το χρησιμοποιεί και για να μεταβεί στην κατοικία του στο Βαλντάι» είπε μια ανώνυμη πηγή στο Μέσο του Χοντορκόφσκι. Και συμπλήρωσε: «Μόνο ο πρόεδρος και ο πρωθυπουργός έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν αυτό το ειδικό τρένο».
Η Repubblica θύμισε πάντως ότι δεν πρόκειται για κάποιο μυστικό: «Η εφημερίδα Komsomolskaja Pravda είχε ήδη γράψει για αυτό το τρένο το 2019, αφού ο τότε πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ είχε κάποια συνάντηση επ’ αυτού. Ο Πούτιν, όμως, ήταν πιο διακριτικός, αφού είχε φωτογραφηθεί σε προηγούμενη έκδοση του ειδικού τρένου μόνο μία φορά».
Και το αμερικανικό περιοδικό Forbes είχε γράψει για ένα «ξενοδοχείο με ρόδες» που ταξίδευε μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης και διέθετε επένδυση υψηλής αισθητικής: «Μαόνι, χαλιά, καναπέδες, ακόμη και wi-fi».
Σύμφωνα με το ρωσικό ανεξάρτητο δίοκτυο Proekt, με το τρένο αυτό ο Πούτιν συνδέει τις κύριες κατοικίες του στη Μόσχα και από εκεί στο Σότσι και στο Βαλντάι. Η επίσης έγκριτη ιταλική Corriere della Sera ενστερνίστηκε την άποψη του Proekt και έγραψε ότι «όλες οι κύριες κατοικίες του Πούτιν έχουν συνδεθεί με σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ μυστικοί σταθμοί έχουν κατασκευαστεί πλησίον τους».
Στο Βαλντάι ο σιδηροδρομικός σταθμός είναι ενισχυμένος με ελικοδρόμιο, στην περιφέρεια της Μόσχας ένας άλλος σταθμός περιβάλλεται από ψηλό φράχτη με κάμερες παρακολούθησης ανά 10 μέτρα, ενώ και στο Σότσι ο εκεί σταθμός κρύβεται από ψηλό φράχτη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News