Οι δια θαλάσσης μεταφορές αργού πετρελαίου από την πλευρά της Ρωσίας έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη ότι η επαπειλούμενη μείωση της παραγωγής του Κρεμλίνου (που αποφάσισε ο ΟΠΕΚ+) έχει αυτή τη στιγμή την οποιαδήποτε επίδραση στη διαθέσιμη ποσότητα στη διεθνή αγορά. Αυτό σημειώνει σε τηλεγράφημά του το Bloomberg, τονίζοντας παράλληλα ότι μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων γίνεται σε τιμές κάτω του πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι.
Την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου οι εξαγωγές της Ρωσίας αυξήθηκαν κατά ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, αγγίζοντας το νέο υψηλό των 4,13 εκατ. βαρελιών ημερησίως, ανέφερε το διεθνές πρακτορείο, επικαλούμενο στοιχεία παρακολούθησης των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου που συγκέντρωσε το ίδιο. Ακόμη και ο μέσος όρος των τεσσάρων εβδομάδων εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ο Πούτιν ενισχύει τις εξαγωγές.
Την Κυριακή, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και οι άλλοι μεγάλοι παραγωγοί πετρελαίου, μέλη του ΟΠΕΚ+, ανακοίνωσαν την απόφασή τους για μείωση της παραγωγής έως και κατά 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα από τον Μάιο έως το τέλος του 2023. Ο ΟΠΕΚ+ αποτελεί συμμαχία μεταξύ του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ) και μιας ομάδας πετρελαιοπαραγωγών χωρών που δεν ανήκουν στον ΟΠΕΚ, συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας, του Μεξικού και του Καζακστάν.
Νωρίτερα, τον Φεβρουάριο του 2023, η Ρωσία ανέφερε ότι θα μείωνε από τον Μάρτιο την πετρελαϊκή παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα ή κατά περίπου 5%, ως απάντηση στην απόφαση της Δύσης να επιβάλει πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου και των ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Το Bloomberg παρατήρησε ότι οι όγκοι ρωσικού πετρελαίου που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία φαίνεται να έχουν μειωθεί, ωστόσο τα περισσότερα από τα φορτία σε πλοία χωρίς αρχικό προορισμό μοιάζουν να καταλήγουν τελικά σε αυτές τις χώρες. Το ισοδύναμο των 555.000 βαρελιών ανά ημέρα ήταν σε πλοία που έδειχναν προορισμούς το Πορτ Σάιντ ή το Σουέζ στην Αίγυπτο, τα οποία έχουν ήδη μεταφερθεί ή αναμένεται να μεταφερθούν από το ένα πλοίο σε άλλο στα ανοιχτά της Νότιας Κορέας, για να καταλήξουν τελικά σε λιμάνια της Ινδίας ή της Κίνας.
Στα ανοιχτά της Καλαμάτας
Το πρακτορείο μιλάει ακόμη για «άγνωστους» όγκους πετρελαίου που ανέρχονται σε 634.000 βαρέλια την ημέρα, κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 31 Μαρτίου, σε δεξαμενόπλοια που είχαν προορισμό τη Θέουτα ή την Καλαμάτα.
«Οι μεταφορές φορτίων από πλοίο σε πλοίο στη Μεσόγειο συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς. Αυτό ήταν πιο ορατό στην ισπανική βορειοαφρικανική πόλη Θέουτα και στις ελληνικές ακτές κοντά στην Καλαμάτα. Τουλάχιστον 55 φορτία έχουν μεταφερθεί μεταξύ πλοίων σε αυτές τις δύο τοποθεσίες από την αρχή του έτους. Ο όγκος που μεταφέρθηκε στα ανοιχτά της Ελλάδας, κυρίως στον Λακωνικό Κόλπο, υποχώρησε τον Μάρτιο στα 6,4 εκατ. βαρέλια από 9,7 εκατ. βαρέλια τον Φεβρουάριο» ανέφερε το Bloomberg.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News