Δουλειές με… φούντες για τον Πιτ Τάουνσεντ.
Κυριολεκτικά και όχι σαν αυτές που συνήθιζε να καπνίζει όσο ήταν νέος, στο Λονδίνο.
Ο 74χρονος κιθαρίστας των Who, μετά την ολοκλήρωση των εορτασμών για τον μισόν αιώνα που πέρασε από το αριστούργημα της μπάντας του, την ροκ όπερα «Tommy», κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες το πρώτο του μυθιστόρημα, ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου κυκλοφορεί και το νέο άλμπουμ των Who με τίτλο απλώς το όνομα της μπάντας -ο πρώτος δίσκος του συγκροτήματος μετά το 2006.
Όπως τονίζει ο ίδιος μιλώντας στην Repubblica, «δεν είμαι ήρωας, ούτε επαναστάτης. Μπορεί να έχουμε γράψει με τους Who ένα τραγούδι εφηβικής επανάστασης όπως το “My generation”, αλλά εγώ είμαι ένας καλλιτέχνης, ένας μουσικός, ένας συγγραφέας. Ήρωας είναι η Γκρέτα Τούνμπεργκ ή όσα παιδιά έχουν κατεβεί στους δρόμους του Χονγκ Κονγκ διεκδικώντας αλλαγές».
Η κουβέντα γρήγορα πηγαίνει ξανά σε μουσικά χωράφια, με τον Τάουνσεντ να δηλώνει περήφανος για την μουσική παρακαταθήκη του σπουδαίου αλμπουμ «Tommy».
«Εγώ δημιούργησα τον Ziggy Stardust!», προσθέτει, «όταν παρουσιάσαμε για πρώτη φορά το άλμπουμ στο Ρόγιαλ Αλμπερτ Χολ, το 1969, είχε έρθει ο Ντέιβιντ Μπάουι και μου είπε μετά το τέλος της παράστασης: “Θα κάνω και εγώ κάτι παρόμοιο με εσάς!”».
Ξεκαθαρίζει, επίσης, πως ακούει πολλή σύγχρονη μουσική, όπως την Μπίλι Εϊλις, την Τέιλορ Σουίφτ και τον ράπερ Κέντρικ Λαμάρ, αλλά πως αποφεύγει να πηγαίνει σε συναυλίες.
Και φυσικά, είναι εξίσου περήφανος για το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «The Age of Anxiety» [Η Εποχή του Άγχους], που κυκλοφόρησε στις 5 Νοεμβρίου.
Είναι ένα τρίπτυχο «όπερας, εγκατάστασης τέχνης και μυθιστορήματος», όπως είπε ο μουσικός, το οποίο δουλεύει εδώ και δέκα χρόνια.
Μάλιστα, ο 74χρονος σχεδιάζει την οπερατική συνέχεια της έκδοσης, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο Λονδίνο το 2020.
«Είμαι ένας άπληστος αναγνώστης και πραγματικά μου αρέσει να γράφω. Είμαι επίσης στην ευχάριστη θέση να πω ότι η μουσική που έγραψα και είναι εμπνευσμένη από το βιβλίο αυτό είναι έτοιμη. Είναι εξαιρετικά συναρπαστικό», δήλωσε ο Τάουνσεντ.
«Το μυθιστόρημα καταγράφει την τρέλα της μουσικής με αίσθηση του χιούμορ και το έντονο αυτί του Πιτ για διάλογο. Όντως καταγράφει την εποχή του άγχους χρησιμοποιώντας μυθικά και οπερατικά θέματα, συμπεριλαμβανομένου και ενός λαβυρίνθου», δήλωσε ο Mαρκ Μπουθ, εκδότης του μυθιστορήματος.
«Το μυθιστόρημα στοιχειώνουν ψευδαισθήσεις και ηχητικά τοπία, μετατρέποντάς το σε έναν εκτεταμένο διαλογισμό για τη μανιακή μεγαλοφυΐα και τη σκοτεινή τέχνη της δημιουργικότητας».
Όπως μάλιστα τονίζουν τα βρετανικά ΜΜΕ, ο ίδιος ο Τάουνσεντ έχει ιστορία στον εκδοτικό χώρο: το 1977, ίδρυσε το δικό του εκδοτικό οίκο, Eel Pie Publishing και άνοιξε ένα βιβλιοπωλείο που ονομάζεται Magic Bus στη γενέτειρα και τόπο μόνιμης κατοικίας του, το Ρίτσμοντ, που παραμένει ανοιχτό μέχρι σήμερα.
Επίσης, ο Τάουνσεντ άρχισε να εργάζεται το 1983 ως επιμελητής για τον εκδοτικό οίκο Faber and Faber και εργάστηκε σε πολλά μουσικά βιβλία, συμπεριλαμβανομένων των απομνημονευμάτων του τραγουδιστή των Animals, Ερικ Μπάρντον και του βιβλίου του Μπράιαν Ινο «More Dark Than Shark».
Έχει επίσης γράψει επιστημονική φαντασία, δημοσιεύοντας μια συλλογή σύντομων ιστοριών, με τίτλο «Horse’s Neck» το 1985.
Το μυθιστόρημα του «Ο Ray High» δεν δημοσιεύθηκε ποτέ, αλλά αποτέλεσε την πρώτη ύλη του στο σόλο άλμπουμ του 1993 με τίτλο «Psychoderelict».
Το 2012 ο Τάουνσεντ κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία του «Who I Am».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News