Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα των Υποδομών της χώρας παρουσίασαν στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος για το πρόγραμμα, Κωστής Χατζηδάκης καθώς και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, την απόφαση για κατασκευή ενός «εναλλακτικού αυτοκινητοδρόμου» που θα ενώσει την Ελευσίνα με την Υλίκη, θα είναι μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων και θα παρακάμπτει πλήρως την Αθήνα.
Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις υποδομές που θα αλλάξουν τη χώρα, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
1. Οδικές Υποδομές
Α. Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική
- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από τον Βορρά προς τον Νότο, θα αποφορτιστεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το Λεκανοπέδιο
- Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτή είναι η πραγματικά αναγκαία επέκταση της Αττικής Οδού που θα δώσει ανάσα στα νότια προάστια. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού..
- Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη.
Β. Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:
- Της Δράμας με την Εγνατία οδό
- Του Καρπενησίου με τη Λαμία
- Της Εδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ
- Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.
Γ. Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:
- Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος
- Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
- Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος
Υποδομές σημαίνουν ανάπτυξη, αφού κάθε ευρώ που επενδύεται σε αυτές επιστρέφει περίπου διπλάσιο στην οικονομία. Το δικό μας σχέδιο σημαίνει 10-12 δισ. σε επενδύσεις υποδομών σε μία 4ετία, έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως και περίπου 45.000 νέες θέσεις εργασίας κάθε χρόνο. pic.twitter.com/8lCRC64r05
— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) 26 Μαρτίου 2019
2. Σιδηροδρομικές Υποδομές
- Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.
- Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.
- Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.
3. Μετρό
- Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη.
- Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Αλσος Βεΐκου – Γουδή) με επέκταση από το Αλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.
4. Ενεργειακές Υποδομές
Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:
- Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη
- Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.
- Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.
- Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News