Ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευασμένων στην Κίνα, έπειτα από παρόμοιες ανακοινώσεις που έχουν ήδη γίνει από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η χώρα σχεδιάζει επίσης να επιβάλει δασμό της τάξης του 25% στις εισαγωγές κινεζικού χάλυβα και αλουμινίου.
Ο Καναδάς και οι δυτικοί σύμμαχοί του κατηγορούν, όπως γράφει το BBC, την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας έτσι στις αυτοκινητοβιομηχανίες της αθέμιτο πλεονέκτημα. Η Κίνα, από την πλευρά της, χαρακτήρισε την κίνηση «εμπορικό προστατευτισμό» που «παραβιάζει τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου».
«Μεταμορφώνουμε τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας του Καναδά σε παγκόσμιο ηγέτη στην κατασκευή των οχημάτων τού αύριο, αλλά παίκτες όπως η Κίνα επέλεξαν να δώσουν στον εαυτό τους ένα αθέμιτο πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά», δήλωσε ο καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό.
Οι δασμοί του Καναδά επί των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων πρόκειται να τεθούν σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου, ενώ αυτοί για τον χάλυβα και το αλουμίνιο θα τεθούν σε εφαρμογή από τις 15 Οκτωβρίου.
«Η ταχεία ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας είναι αποτέλεσμα της επίμονης τεχνολογικής καινοτομίας, των καθιερωμένων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων και του πλήρους ανταγωνισμού στην αγορά», αναφέρεται σε δήλωση της πρεσβείας της Κίνας στον Καναδά. «Η ανταγωνιστικότητά της κερδίζεται χρησιμοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και ακολουθώντας τις αρχές της αγοράς, αντί να βασίζεται σε κρατικές επιδοτήσεις».
Η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του Καναδά, μετά τις ΗΠΑ.
Τον περασμένο Μάιο, οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι θα τετραπλασιάσουν τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, ανεβάζοντάς τους επίσης στο 100%.
Ακολούθησε η ΕΕ, η οποία ανακοίνωσε σχέδια για επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα έως και 36,3%.
Οι δασμοί του Καναδά στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα περιλαμβάνουν και εκείνα που κατασκευάζει η Tesla στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη.
«Είναι βέβαιον ότι η Tesla θα ασκήσει πιέσεις στην καναδική κυβέρνηση για κάποια περιθώρια εξαίρεσης από αυτούς τους δασμούς, όπως έχει ήδη κάνει με την Ευρώπη», είπε στο BBC ο Μαρκ Ρέινφορντ, σχολιαστής της αυτοκινητοβιομηχανίας, που ζει στην Κίνα.
«Εάν αποτύχουν να μετριάσουν ικανοποιητικά τους δασμούς, πιθανότατα θα αρχίσουν να εισάγουν στον Καναδά αυτοκίνητα που φτιάχνονται είτε στις ΗΠΑ είτε στα ευρωπαϊκά εργοστάσια, καθώς ο Καναδάς είναι η 6η μεγαλύτερη αγορά της Tesla φέτος και επομένως δεν είναι ασήμαντος».
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η ΕΕ μείωσε τον προγραμματισμένο πρόσθετο δασμό της στα κινεζικά Tesla κατά περισσότερο από το ήμισυ, ύστερα από περαιτέρω έρευνες που ζήτησε η αυτοκινητοβιομηχανία του Eλον Μασκ.
Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων εξακολουθούν να μην είναι συνηθισμένο θέαμα στους δρόμους του Καναδά, αλλά ορισμένες, όπως η BYD, έχουν ήδη κάνει κινήσεις ώστε να εισέλθουν στην αγορά της χώρας.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της κέρδισαν γρήγορα σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς.
Εν τω μεταξύ, ο Καναδάς έχει συνάψει συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων με μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς προσπαθεί να γίνει βασικός παίκτης της παγκόσμιας βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News