901
Οι υποθέσεις θανάτου των ηθοποιών Μάθιου Πέρι (αριστερά), Ρίβερ Φοίνιξ (πίσω), και του «βασιλιά της ποπ» Μάικλ Τζάκσον απασχόλησαν τον Νταν Αντερσον | EPA / CreativeProtagon

Ο «ιατροδικαστής των σταρ» εξομολογείται

Protagon Team Protagon Team 1 Ιανουαρίου 2024, 23:00
Οι υποθέσεις θανάτου των ηθοποιών Μάθιου Πέρι (αριστερά), Ρίβερ Φοίνιξ (πίσω), και του «βασιλιά της ποπ» Μάικλ Τζάκσον απασχόλησαν τον Νταν Αντερσον
|EPA / CreativeProtagon

Ο «ιατροδικαστής των σταρ» εξομολογείται

Protagon Team Protagon Team 1 Ιανουαρίου 2024, 23:00

Μόλις το κοινό έμαθε την είδηση του θανάτου του σταρ της τηλεοπτικής σειράς «Τα Φιλαράκια», Μάθιου Πέρι, όλοι ήθελαν να μάθουν αν ο ηθοποιός, που είχε περάσει μεγάλο μέρος της ζωής του εθισμένος σε ουσίες, είχε επιστρέψει στους εθισμούς του. Η απάντηση θα μπορούσε να δοθεί μόνο από τον τοπικό ιατροδικαστή.

Το Λος Αντζελες είναι μια πόλη όπου οι σταρ γεννιούνται, αλλά και πεθαίνουν. Λίγες άλλες πόλεις διαθέτουν τη σκοτεινή αίγλη που προέρχεται από τη μίξη θανάτου και διασημότητας, γι’ αυτό και το Τμήμα Ιατροδικαστών της Κομητείας του Λος Αντζελες αναφέρεται συχνά με τον πολύ πιο σαγηνευτικό τίτλο «ιατροδικαστική υπηρεσία των σταρ».

Αστέρες της τέχνης όπως η Μέριλιν Μονρόε, ο Μάικλ Τζάκσον και η Γουίτνεϊ Χιούστον έχουν όλοι περάσει τις πόρτες του μετά τις τελευταίες τους στιγμές. Οταν μια διασημότητα πεθαίνει, οι θαυμαστές κυνηγούν το γραφείο του ιατροδικαστή για πληροφορίες ή, μερικές φορές, τηλεφωνούν για να προσφέρουν πληροφορίες.

Οι παπαράτσι κατασκηνώνουν έξω από τις αίθουσες του ιατροδικαστικού γραφείου. Η τελική απάντηση στο αναπόφευκτο ερώτημα «τι συνέβη;», που απασχολεί το κοινό και τον Τύπο, έρχεται από αυτούς που εργάζονται μέσα στο βαρετό κοκκινωπό κτίριο της Πόλης των Αγγέλων – και μάλιστα από τους πλέον ανεπιτήδευτους χαρακτήρες.

«Ποτέ δεν έχω εντυπωσιαστεί από τους αστέρες» λέει στον ανταποκριτή των Times του Λονδίνου ο Νταν Αντερσον, τοξικολόγος και ιατροδικαστής που πέρασε 25 χρόνια στην ιατροδικαστική υπηρεσία του Λος Αντζελες. «Δυσκολεύομαι να αναγνωρίσω τους πρωταγωνιστές στην οθόνη της τηλεόρασης – πόσο μάλλον όταν είναι ξαπλωμένοι στο [ιατροδικαστικό] τραπέζι μου».

Μία από τις πρώτες περιπτώσεις σταρ που βρέθηκαν στο τραπέζι του Αντερσον ήταν εκείνη του Νταγκ Ντρόλετ, φίλου της Σαϊέν Μπράντο, κόρης του Μάρλον Μπράντο, ο οποίος πυροβολήθηκε από τον αδελφό της, Κρίστιαν Μπράντο, το 1990. Το 1993 εξέτασε τα αίτια θανάτου του Ρίβερ Φίνιξ, του 23χρονου χολιγουντιανού ηθοποιού που κατέρρευσε μετά από ένα κοκτέιλ ηρωίνης και κοκαΐνης στο διάσημο νυχτερινό κέντρο του Τζόνι Ντεπμ «Viper Room».

Η περίπτωση του Φίνιξ εισήγαγε τον Αντερσον σε μια από τις πιο περίεργες πτυχές της έρευνας αιτιών θανάτου ενός σταρ που προσελκύει το πυρετώδες ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης: τις κλήσεις του κοινού για παροχή πληροφοριών. «Θυμάμαι ότι έλαβα πολλά τηλεφωνήματα από ανθρώπους που ήθελαν να μας δώσουν στοιχεία – για το τι άλλο θα έπρεπε να αναζητήσουμε» λέει στους Times.

Αν και καλοπροαίρετες, τέτοιες συμβουλές από ενθουσιώδεις ερασιτέχνες δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Ο 57χρονος Αντερσον εξηγεί: «Η ιδέα ότι μπορούν ακόμη και να επικοινωνήσουν μαζί σου είναι ενοχλητική, γιατί ελπίζεις ότι θα είσαι σχετικά απομονωμένος. Πάνω απ’ όλα είμαστε επιστήμονες και πρέπει να αποφεύγουμε τις εξωτερικές επιρροές, καθώς δυνητικά οδηγούν σε μεροληψία».

Οι ιατροδικαστές που εργάζονται στο Χόλιγουντ μπορούν να γίνουν σταρ οι ίδιοι, καθώς κάθε φορά που μια διασημότητα πεθαίνει στη βάρδια τους, τα διεθνή μέσα ενημέρωσης κυνηγούν το γραφείο τους για κάθε ψίχουλο είδησης.

Αυτή η γνώριμη πλέον ρουτίνα ακολούθησε τον θάνατο του Πέρι, ο οποίος βρέθηκε λιπόθυμος στο σπίτι του στο Λος Αντζελες τον περασμένο Οκτώβριο. Η έκθεση της νεκροψίας κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο 54 ετών ηθοποιός είχε πεθάνει από  «οξείες επιπτώσεις της κεταμίνης».

Η πιο αξιομνημόνευτη περίπτωση στην καριέρα του Αντερσον ήταν η μάλλον σημαντικότερη στην ιστορία του ιατροδικαστικού γραφείου του Λος Αντζελες. Ο ιατροδικαστής μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι έκανε την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009, την ημέρα που αποδήμησε ο «βασιλιάς της ποπ» Μάικλ Τζάκσον.

Ο Αντερσον απολάμβανε μια μέρα άδειας, όταν ο γιος του γύρισε προς το μέρος του και του γνωστοποίησε τα νέα. Σκέφτηκα «“λοιπόν, ελπίζω να μη συνέβη εδώ, στο Λος Αντζελες”. Και, φυσικά, συνέβη στο LA» θυμάται. Αναφέρει στους Times ότι γνώριζε πως θα σχηματιζόταν ένα «τσίρκο» γύρω από την αυτοψία, τα αποτελέσματα της οποίας θα γίνονταν πρωτοσέλιδα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το πιστοποιητικό του Τμήματος Ιατροδικαστών της Κομητείας του Λος Αντζελες για τα αίτια θανάτου του Μάικλ Τζάκσον, με ημερομηνία 2 Σεπτεμβρίου 2009 (EPA/COUNTY OF LOS ANGELES/DEPARTMENT OF HEALTH SERVICES)

Στο τυπικό στυλ του Λος Αντζελες, οι τηλεοπτικές κάμερες ακολούθησαν ένα ελικόπτερο που μετέφερε τη σορό του Τζάκσον από το ιατρικό κέντρο του UCLA στο ιατροδικαστικό γραφείο κοντά στο κέντρο της πόλης, όπου τα μέτρα ασφαλείας ήταν αυξημένα. «Βασικά, έπρεπε να απομονώσουν τη σορό του Μάικλ Τζάκσον, ακόμη και μέσα στις εγκαταστάσεις μας, μόνο και μόνο για να μην τρυπώσει κανένας περίεργος» λέει ο Αντερσον. «Το πτώμα ήταν απολύτως ασφαλές».

Ο ιατροδικαστής ήταν ένα από τα «τέσσερα ή πέντε» άτομα που παρακολούθησαν την αυτοψία, η οποία κατέληξε ότι ο θάνατος του 50χρονου Τζάκσον ήταν ανθρωποκτονία. Το 2011, ο Αντερσον κατέθεσε ως εμπειρογνώμονας στη δίκη του Κόνραντ Μάρεϊ, του προσωπικού γιατρού του σούπερ σταρ της ποπ, ο οποίος καταδικάστηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια επειδή χορήγησε στον Τζάκσον προποφόλη – ένα ισχυρό χειρουργικό αναισθητικό.

Ο Μάικλ Τζάκσον αποχωρεί από το δικαστήριο της Σάντα Μπάρμπαρα, στην Καλιφόρνια, στις 2 Μαΐου 2005, 43η ημέρα της δίκης του για παιδική κακοποίηση (EPA/AARON LAMBERT)

Αν και το ιατροδικαστικό γραφείο του Λος Αντζελες έχει το κύρος να χειρίζεται θανάτους σούπερ σταρ, αυτό σπάνια γαληνεύει συγγενείς απλών ανθρώπων που επίσης πεθαίνουν στην κομητεία. Τα αγαπημένα πρόσωπά τους αναζητούν συχνά απελπισμένα πληροφορίες – και δεν χαίρονται όταν νιώθουν ότι οι διασημότητες λαμβάνουν VIP μεταχείριση, ακόμη και μετά θάνατον.

Ο Αντερσον λέει στους Times ότι το ιατροδικαστικό γραφείο επιχειρεί να αντιμετωπίζει ταχύτατα υποθέσεις υψηλού προφίλ ώστε να ανακουφίζεται από την πίεση των ΜΜΕ. «Δεν θέλω να πω ότι αντιμετωπίζονται διαφορετικά, αλλά σίγουρα αντιμετωπίζονται με σκοπιμότητα, γιατί θέλουμε να διώχνουμε τους δημοσιογράφους από εδώ το συντομότερο δυνατόν» εξηγεί.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...