Μεταδόθηκε ευρέως, περισσότερο στην Ευρώπη παρά στις ΗΠΑ, πως επρόκειτο να αποσυρθεί από τον κινηματογράφο για να αφιερωθεί στη συγγραφή: o Γούντι Αλεν των δεκάδων εξαιρετικών φιλμ.
Τις προηγούμενες ημέρες, βλέπετε, ο ιδιοφυής αμερικανός κινηματογραφιστής που τον Δεκέμβριο θα κλείσει τα 87 του χρόνια, είχε δώσει μια συνέντευξη στην ισπανική εφημερίδα La Vanguardia με αφορμή την κυκλοφορία του νέου βιβλίου του, «Zero Gravity», στην Ισπανία.
«Η ιδέα είναι, καταρχήν, να μη γυρίσω άλλες ταινίες και να επικεντρωθώ στη συγγραφή, τώρα σκέφτομαι περισσότερο ένα μυθιστόρημα», είπε ο Αλεν σύμφωνα με το ισπανικό δημοσίευμα, στο οποίο αναφερόταν επίσης πως το «Wasp 22», η νέα ταινία του, τα γυρίσματα της οποίας πρόκειται να αρχίσουν σε δύο εβδομάδες, θα ήταν η τελευταία του, πριν επικεντρωθεί στη συγγραφή.
Ομως, μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε, εκπρόσωπός του εξήγησε, μέσω ανακοίνωσής του, πως «ο Γούντι Aλεν δεν είπε ποτέ ότι θα αποσυρθεί, ούτε είπε ότι έγραφε ένα άλλο μυθιστόρημα. Είπε ότι σκέφτεται να μη γυρίζει ταινίες, καθώς το να γυρίζει ταινίες που πηγαίνουν κατευθείαν ή πολύ γρήγορα σε πλατφόρμες streaming δεν είναι τόσο ευχάριστο για αυτόν, δεδομένου ότι είναι μεγάλος λάτρης της κινηματογραφικής εμπειρίας. Προς το παρόν δεν έχει καμία πρόθεση να αποσυρθεί και είναι πολύ ενθουσιασμένος που βρίσκεται στο Παρίσι για τα γυρίσματα της νέας ταινίας του, που θα είναι η πεντηκοστή». Οπότε οι σινεφίλ όλου του κόσμου και οι φανατικοί θαυμαστές του μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, ο Γούντι δεν σκοπεύει να σταματήσει να γυρίζει ταινίες.
Ωστόσο είναι αλήθεια πως ο νεοϋορκέζος κινηματογραφιστής των τεσσάρων Οσκαρ (τρία Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και ένα Καλύτερης Σκηνοθεσίας) και των 24 υποψηφιοτήτων για ταινίες όπως το «Manhattan», το «Crimes and Misdemeanors», το «Blue Jasmine», το «Radio days», και το «Match Point», μεταξύ άλλων, έχει υπαινιχθεί και άλλες φορές κατά το παρελθόν την πρόθεσή του να σταματήσει να υπηρετεί, έπειτα από πολλές δεκαετίες, την Εβδομη Τέχνη.
Μόλις τον περασμένο Ιούνιο, κατά τη διάρκεια ζωντανής εμφάνισής του με τον ηθοποιό Αλεκ Μπόλντουιν στο Instagram, είχε δηλώσει τα εξής: «Μάλλον θα κάνω τουλάχιστον μια ακόμη ταινία. Ενα μεγάλο μέρος του ενθουσιασμού έχει χαθεί. Κάποτε, όταν έκανα μια ταινία, προβαλλόταν στους κινηματογράφους όλης της χώρας. Τώρα κάνεις μια ταινία και μένει στις αίθουσες για μερικές εβδομάδες, τέσσερις ή έξι και μετά καταλήγει στο streaming ή στην πληρωμή-ανά-προβολή», σημείωσε. «Δεν είναι το ίδιο, δεν είναι τόσο ευχάριστο για μένα, δεν το απολαμβάνω όσο παλιά. Δεν ξέρω πώς με κάνει να νιώθω τώρα το να γυρίζω ταινίες. Θα γυρίσω άλλη μία και θα δω πώς αισθάνομαι», είχε πει τότε.
Πάντως, σήμερα ο Αλεν έχει ήδη εγκατασταθεί, μαζί με την οικογένειά του, στο Παρίσι, όπου θα γυριστεί εξ ολοκλήρου η νέα του ταινία. Σύμφωνα με όσα είπε στην La Vanguardia, το «Wasp 22» θα είναι ένα έργο «παρόμοιο με το “Match Point” συναρπαστικό, δραματικό και πολύ δυσοίωνο επίσης». Ανεξάρτητα, όμως, από τις προθέσεις του κορυφαίου δημιουργού για το μέλλον του, αποτελεί γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο Γούντι Αλεν καλείται να ξεπεράσει σοβαρά προβλήματα.
Το 2018 η Amazon Studios έσπασε το συμβόλαιο που είχε υπογράψει μαζί του για τέσσερις ταινίες, στο πλαίσιο της διόγκωσης του κινήματος MeToo και της αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης για τους ισχυρισμούς της θετής κόρης του Ντίλαν Φάροου, σύμφωνα με την οποία ο Γούντι Αλεν την είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά όταν ήταν μόλις επτά ετών.
Εκείνος δεν σταμάτησε ποτέ να αρνείται την κατηγορία ενώ δύο έρευνες που διεξήχθησαν ολοκληρώθηκαν δίχως να του απαγγελθούν κατηγορίες. Ωστόσο αρκετοί ηθοποιοί, με πιο διάσημο τον Τιμοτέ Σαλαμέ, έφτασαν στο σημείο να αποκηρύξουν τη συνεργασία τους μαζί του.
Στη συνέχεια, το συμβόλαιό του με τον Αλεν έσπασε και ο εκδοτικός οίκος Hachette, ο οποίος επρόκειτο να εκδώσει τα απομνημονεύματά του, «Αpropos of nothing» («Σχετικά με το τίποτα», εκδ. Ψυχογιός), που εκδόθηκαν τελικά το 2020 από τον εκδοτικό οίκο Arcade, ο οποίος εξέδωσε φέτος και το «Zero Gravity», το νέο βιβλίο του Αλεν.
Πλήγμα για τον κινηματογραφιστή αποτελεί αναμφίβολα και το γεγονός πως του έχει γυρίσει την πλάτη το αμερικανικό κοινό. Αρκεί να σημειωθεί ότι η πρεμιέρα των δύο τελευταίων ταινιών του, του «A Rainy Day in New York» του 2019 και του «Rifkin’s Festival» του 2020, πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη ενώ στις ΗΠΑ οι ταινίες είχαν περιορισμένη διανομή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News