Ο Eλον Μασκ φεύγει από την κυβέρνηση Τραμπ – για να σώσει την Tesla
Ο Eλον Μασκ φεύγει από την κυβέρνηση Τραμπ – για να σώσει την Tesla
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ελον Μασκ, δήλωσε ότι θα αρχίσει τον Μάιο να αποσύρεται από τον ρόλο του στο Τμήμα Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας (DOGE). Οι δηλώσεις του έγιναν καθώς η καινοτόμος αυτοκινητοβιομηχανία του εμφανίζει τεράστια πτώση τόσο στα κέρδη όσο και στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2025, εν μέσω αντιδράσεων για τον ρόλο του ίδιου του Μασκ στην κυβέρνηση Τραμπ.
Σε μια διαδικτυακή συνάντηση με επενδυτές, ο Μασκ αποκάλυψε ότι οι εργασίες που απαιτούνται για να τακτοποιηθούν τα «του οίκου» της κυβέρνησης έχουν ως επί το πλείστον ολοκληρωθεί. «Από τον επόμενο μήνα, ο χρόνος που διαθέτω στο DOGE θα μειωθεί σημαντικά», ανέφερε ο 53χρονος επιχειρηματίας, όπως σημείωσε Guardian.
Ο Μασκ πρόσθεσε ότι θα περνά πλέον μία έως δύο ημέρες την εβδομάδα κάνοντας αυτό που ανέφερε ως «κρίσιμη δουλειά» στο DOGE, «για όσο διάστημα θέλει ο πρόεδρος να το κάνω και για όσο θα είναι χρήσιμο». Εχει προγραμματιστεί να αποχωρήσει από το DOGE στις 30 Μαΐου, κλείνοντας 130 ημέρες ως ειδικός κρατικός υπάλληλος.
Η Tesla σημείωσε πτώση εσόδων κατά 9% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η εταιρεία απέφερε έσοδα 19,3 δισ. δολαρίων, πολύ κάτω από τις προσδοκίες της Wall Street για 21,45 δισ. δολάρια, και διένειμε κέρδη 27 σεντς ανά μετοχή, επίσης πολύ κάτω από τις προσδοκίες των επενδυτών για κέρδη 43 σεντς ανά μετοχή.
Τα κέρδη της Tesla μειώθηκαν επίσης κατά 71% στα 409 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 1,39 δισ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Η εταιρεία εμφάνισε πτώση κατά 13% στις παραδόσεις οχημάτων, στο χειρότερο τρίμηνο της εταιρείας από το 2022, το οποίο έκλεισε με παραδόσεις 336.681 οχημάτων.
Αν και ο Μασκ έχει αναγνωρίσει ότι υπήρξαν «δύσκολες στιγμές» τον τελευταίο καιρό, παρέμεινε αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας.
«Το μέλλον για την Tesla είναι καλύτερο από ποτέ», είπε. «Η εταιρεία προσφέρει βιωσιμότητα με την προσιτή Τεχνητή Νοημοσύνη στα ρομπότ μας. Αν σας ρωτούσαν ποιο είναι το ιδανικό μέλλον που φαντάζεστε, αυτό θα θέλατε. Θα θέλατε αφθονία για όλους χωρίς επιβάρυνση για το περιβάλλον. Αυτό είναι το πιο ευτυχισμένο μέλλον που μπορείτε να φανταστείτε».
Αυτό το «ευτυχισμένο μέλλον» περιλαμβάνει τα σχέδια της εταιρείας για πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, πρόσθεσε ο δισεκατομμυριούχος, καθώς έθεσε ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για το πότε αναμένει τα οχήματα να βγουν στους δρόμους των ΗΠΑ – «μέχρι το τέλος του έτους». Η Tesla, σημειώνει ο Guardian, δυσκολεύεται πάντα να ανταποκριθεί στα χρονοδιαγράμματα που θέτει δημόσια ο Μασκ για την κυκλοφορία νέων προϊόντων.
«Μπορείτε να κοιμηθείτε στο αυτοκίνητό σας και να ξυπνήσετε στον προορισμό σας και είμαι βέβαιος ότι θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», είπε.
Θα προηγηθεί η υπηρεσία Robotaxi που η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τον Ιούνιο. «Προβλέπω ότι θα υπάρχουν εκατομμύρια Tesla που θα λειτουργούν πλήρως αυτόνομα το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους», είπε ο Μασκ.
Οι αρχικές αντιδράσεις των αναλυτών ήταν αισιόδοξες, δεδομένου ότι πολλοί έχουν μειώσει σημαντικά τις προσδοκίες τους μετά την ανακοίνωση της εταιρείας για μια τεράστια πτώση στις παραδόσεις οχημάτων. Οι επενδυτές της Tesla φαίνεται να ικανοποιούνται πλέον με ο,τιδήποτε δεν είναι απόλυτα καταστροφικό. Εάν το Robotaxi και το πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο βγουν, τελικά, στην αγορά φέτος, η μετοχή της εταιρείας αναμένεται να παρουσιάσει άνοδο.
Οι αναλυτές αποδίδουν τις γενικές δυσκολίες της εταιρείας σε διάφορους παράγοντες, αλλά τελικά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος του Μασκ στον Λευκό Οίκο προκάλεσε κρίση επωνυμίας για την Tesla. Θεωρούν ότι η εταιρεία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, το οποίο θα ξεπεράσει όταν ο Μασκ εγκαταλείψει τον ρόλο του στο DOGE και επιστρέψει στην Tesla ως CEO πλήρους απασχόλησης.
Η κρίση για την εταιρεία είναι πολυεπίπεδη, επισημαίνει ο Guardian: εκτός από την πτώση των πωλήσεων και την πτώση κατά 50% στις τιμές των μετοχών, οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες Tesla θέλουν να πουλήσουν τα οχήματά τους μαζικά, τα οποία επίσης έχουν υποστεί βανδαλισμούς σε ολόκληρη τη χώρα. Επιπλέον, ως απάντηση στις συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου του Βανκούβερ αφαίρεσε τη μάρκα από την γκάμα του Μαρτίου. Η εταιρεία ανακάλεσε επίσης 46.000 Cybertrucks, σχεδόν όλα όσα είχαν πουληθεί.
Ο Μασκ σχολίασε ότι η πτώση της ζήτησης οφείλεται στις μακροοικονομικές τάσεις και όχι στην ίδια την εταιρεία. «Η Tesla δεν έχει ανοσία στη μακροοικονομική ζήτηση για αυτοκίνητα», είπε. «Οταν υπάρχει οικονομική αβεβαιότητα, οι άνθρωποι γενικά σταματούν να κάνουν σημαντικές αγορές. Ελλείψει μακροοικονομικών θεμάτων δεν βλέπουμε καμία μείωση στη ζήτηση».
Οι αναλυτές δεν είναι πεπεισμένοι ότι έχει δίκιο, γράφει ο Guardian.
Η Tesla αρνήθηκε να παράσχει εκτίμηση για το επόμενο τρίμηνο, επικαλούμενη «μεταβολή της παγκόσμιας εμπορικής πολιτικής στις αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων και ενέργειας».
«Ενώ κάνουμε συνετές επενδύσεις για ανάπτυξη τόσο των οχημάτων όσο και της ενέργειας, ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες, όπως ο ρυθμός επιτάχυνσης των προσπαθειών μας για αυτονομία, η ράμπα παραγωγής στα εργοστάσιά μας και το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον», αναφέρει η έκθεση του πρώτου τριμήνου. «Θα επανεξετάσουμε τις εκτιμήσεις μας για το 2025, στην ενημέρωση του δεύτερου τριμήνου μας».
Ωστόσο, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η «αλλαγή του πολιτικού αισθήματος» θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση για προϊόντα Tesla.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Γράψτε σχόλιο στο: Ο Eλον Μασκ φεύγει από την κυβέρνηση Τραμπ – για να σώσει την Tesla
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.