Αντικείμενο του πόθου για τις γυναίκες, αντικείμενο θαυμασμού για τους άνδρες. Ακόμη κι εκείνοι που κατά καιρούς τόλμησαν να αμφισβητήσουν τις ικανότητες του στο γήπεδο, δεν μπόρεσαν να μην αναγνωρίσουν το ταλέντο του στον τρόπο που «πουλά» τον εαυτό του. Κι αν μια ημίγυμνη φωτογραφία του που θα αποκάλυπτε το καλογυμνασμένο σώμα του και το γεμάτο τατουάζ (περισσότερα από 40, μεταξύ των οποίων και τα ονόματα των τεσσάρων παιδιών του) δέρμα του είναι ικανή να δημιουργήσει πανικό, η εμφάνιση περισσότερων από 50 την ίδια στιγμή – ανάμεσά τους και αρκετές αδημοσίευτες, αλλά όλες με μεγάλες υπογραφές – αναμένεται να προκαλέσει πολλά χτυπήματα.
Μόνο που οι διοργανωτές της δημοπρασίας των φωτογραφιών του Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν ποντάρουν σε χτυπήματα στο Διαδίκτυο, αλλά σε χτυπήματα που αντιστοιχούν σε χιλιάδες ευρώ. Κι ελπίζουν ότι στις 10 Μαρτίου, οπότε και έχει προγραμματιστεί να βγουν στο σφυρί τα καρέ (ορισμένα και υπογεγραμμένα) του γοητευτικού πρώην αστέρα των γηπέδων από τον οίκο Phillips, θα καταφέρουν να γεμίσουν το ταμείο υπέρ των σκοπών της Unicef.«Κράχτης» βεβαίως δεν είναι μόνο ο διάσημος Ντέιβιντ Μπέκαμ, αλλά και τα μεγάλα ονόματα που βρίσκονταν πίσω από τον φωτογραφικό φακό κι απαθανάτισαν τον ποδοσφαιριστή με τα τεράστια εμπορικά συμβόλαια. Και δεν πρόκειται μόνο για κορυφαίους φωτογράφους όπως η Άνι Λίμποβιτς, ο Στίβεν Κλάιν, ο Μάριο Σορέντι και ο Πίτερ Λίντμπεργκ – ο οποίος επί τη ευκαιρία θα παρουσιάσει τη δουλειά του και στην Αθήνα από τις 4 Φεβρουαρίου στην γκαλερί Γκαγκόζιαν. Πρόκειται και για νέες αναθέσεις που έγιναν επί τούτου σε πρώτης γραμμής ονόματα του εικαστικού κόσμου, όπως ο Ντέμιαν Χερστ και η Τρέισι Έμιν, έργα που στο σύνολό τους θα εκτεθούν από τις 27 Φεβρουαρίου υπό τον τίτλο «Ντέιβιντ Μπέκαμ: Ο άνδρας».
Άλλοτε με αίματα να τρέχουν στο πρόσωπό του στη φωτογράφιση με την υπογραφή του φωτογράφου μόδας Βίνσεντ Πίτερς το 2001 για το περιοδικό The Face, άλλοτε κοιτάζει κατά πρόσωπο τον θεατή, γυμνός από τη μέση και πάνω και το κεφάλι του καλυμμένο από την κουκούλα μιας φούτερ ζακέτας, όπως τον ήθελε η Άνι Λίμποβιτς για το εξώφυλλο του Vanity Fair, άλλοτε με μακρύ μαλλί και κρατώντας μια μπάλα πίσω από το κεφάλι στην πόζα που του ζήτησε ο Μαρκ Χομ σε άσπρο μαύρο, κι άλλοτε αποκαλύπτοντας πλέον το γεμάτο τατουάζ σώμα του στην πιο πρόσφατη φωτογράφηση του Μάριο Σορέντι, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν διστάζει ούτε να ξανακοιτάξει τις προ δεκαπενταετίας εικόνες του εαυτού του, ούτε να τις διαθέσει για καλό σκοπό. Και συγκεκριμένα ο καλός σκοπός είναι το «7», το ταμείο που έχει ιδρύσει σε συνεργασία με την UNICEF (της οποίας είναι Πρεσβευτής Καλής Θέλησης) από πέρυσι κι έχει ως στόχο την προστασία εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο από κάθε είδους κίνδυνο. Ταμείο που πήρε το όνομά του από τον αριθμό της φανέλας που είχε τόσο στην Εθνική Αγγλίας όσο και στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Με τη δράση αυτή, όμως, θα ενισχυθεί και το Ίδρυμα Positive View που ειδικεύεται στην φιλανθρωπία μέσω της σύγχρονης φωτογραφίας και αρχικά, το 1994 αποτέλεσε πρωτοβουλία της γκαλερί Σαάτσι.
«Αυτό το υπέροχο εγχείρημα για την υποστήριξη του ταμείου “7” και του Ιδρύματος “Positive View” θα βοηθήσει να αλλάξει η ζωή των παιδιών και των μη προνομιούχων νέων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο» δηλώνει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ. «Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ είναι το πρότυπο του σύγχρονου ανθρώπου, η φήμη του ξεπερνά κατά πολύ εκείνη ενός αθλητή. Είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένος, αποτελεί το είδωλο αρρενωπότητας και είναι μαγνήτης για τους φωτογράφους. Η γοητεία του τυγχάνει ευρύτατης αποδοχής: είναι ευτυχής να γίνεται είδωλο για τους ομοφυλόφιλους, για τους εφήβους, εκπρόσωπος του αθλητισμού, πρέσβης Καλής Θέλησης της UNICEF. Επαναπροσδιόρισε έννοιες όπως είναι το τατουάζ και τις έφερε στη μόδα. Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν μια αφήγηση της ζωής του Μπέκαμ και της θέσης που κατέχει στο σύγχρονο πολιτισμό», επισημαίνει με τη σειρά της η επιμελήτρια του εγχειρήματος, Κάθι Άντλερ.
Η έκθεση των φωτογραφιών θα εγκαινιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει ως την ημέρα της δημοπρασίας στις 10 Μαρτίου στην ευρωπαϊκή έδρα του οίκου Phillips, στην πλατεία Μπέρκλεϊ στο Λονδίνο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News