Στα 78 του, ο Πλάθιντο Ντομίνγκο εξακολουθεί να πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο. Εχοντας παίξει περισσότερους από 150 ρόλους στις 4.000 παραστάσεις που έχει δώσει (πιο πολλές από οποιονδήποτε άλλο ερμηνευτή της όπερας στην ιστορία) καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για έναν ζωντανό θρύλο της μουσικής. Υστερα όμως από σωρεία καταγγελιών εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση, ο Ντομίνγκο αναγκάστηκε να αποσυρθεί από τις προγραμματισμένες παραστάσεις του στην Metropolitan Opera (Met) της Νέας Υόρκης. Και τα ερωτήματα γύρω από την εγκυρότητα των καταγγελιών άρχισαν να φουντώνουν…
Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Αύγουστο όταν το Associated Press αποκάλυψε ότι πάνω από 10 γυναίκες κατηγορούν τον κορυφαίο τενόρο για απρεπή συμπεριφορά και σεξουαλική παρενόχληση. Μια σοπράνο μάλιστα ισχυρίστηκε ότι ο Ντομίνγκο της έπιασε το στήθος, περνώντας το χέρι του μέσα από την ρόμπα της.
Στην συνέχεια ακολούθησαν και άλλες κατηγορίες: κάποιες γυναίκες ισχυρίστηκαν ότι ο Ντομίνγκο τις φίλησε στο στόμα με το ζόρι. Κάποιες άλλες ότι δέχτηκαν ανήθικες προτάσεις από τον τενόρο. Αποτέλεσμα: οι παραστάσεις του στις ΗΠΑ ακυρώθηκαν ενώ υπάρχει και η πιθανότητα να μην εμφανιστεί στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, όπως είχε προγραμματιστεί.
Οπως αναφέρει ο Guardian, τις τελευταίες εβδομάδες η Met δέχτηκε πιέσεις προκειμένου να ακυρώσει τις επτά προγραμματισμένες εμφανίσεις του Ντομίνγκο, αλλά ο γενικός διευθυντής της, Πίτερ Γκεμπ τόνισε ότι «η όπερα θα περιμένει τα αποτελέσματα των ερευνών της LA Opera», όπου ο Ντομίνγκο διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής επί σειρά ετών. Τελικά, μια ημέρα προτού ο Ντομίνγκο ανέβει στην σκηνή, η Met ανακοίνωσε την λύση της συνεργασίας.
Ο Ντομίνγκο, από την πλευρά του, εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι η σταδιοδρομία του στην όπερα της Νέας Υόρκης έληξε ύστερα από 706 παραστάσεις. «Εκανα το ντεμπούτο μου στην Metropolitan σε ηλικία 27 ετών και έχω τραγουδήσει σε αυτό το θαυμάσιο θέατρο για 51 συνεχόμενα, ένδοξα χρόνια. Αμφισβητώ έντονα τους πρόσφατους ισχυρισμούς που έγιναν για μένα και ανησυχώ για το κλίμα που δημιουργείται, όπου άνθρωποι καταδικάζονται χωρίς τη δέουσα διαδικασία. Νομίζω πως η παρουσία μου στην παραγωγή του «Mακμπέθ» θα αποσπάσει την προσοχή του κοινού από την σκληρή δουλειά που έχουν καταβάλει οι συνάδελφοί μου, κάτι που το θεωρώ άδικο. Ετσι, ζήτησα να αποσυρθώ από την παραγωγή αυτή. Ευχαριστώ την Met που αποδέχτηκε το αίτημά μου. Είμαι χαρούμενος που, σε ηλικία 78 ετών, ήμουν σε θέση να τραγουδήσω τον θαυμάσιο αυτόν ρόλο, που θα ήταν και η τελευταία μου εμφάνιση στη σκηνή της Met ».
Η όπερα «Μακμπέθ» του Τζιουζέπε Βέρντι στηρίζεται στο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που φέρει τον ίδιο τίτλο.
Στη δήλωσή της, η Met ξεκαθάρισε ότι ο Ντομίνγκο «συμφώνησε να αποσυρθεί» και ότι «όλα τα μέλη του επιτελείου της όπερας τού είναι ευγνώμονες για το γεγονός ότι αναγνώρισε ότι ήρθε η ώρα να αποχωρήσει». Κοινώς ο Ντομίνγκο αναγκάστηκε να παραιτηθεί. Αυτό που μένει να αποδειχτεί είναι το εάν ο τενόρος είναι όντως ένοχος ή απλώς θύμα της κακής πλευράς της εποχής #MeToo.
Για την ιστορία, τον Ντομίνγκο στην παραγωγή του «Μακμπέθ» θα αντικαταστήσει ο Ζέλικο Λούσιτς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News