Σε δύο ώρες και 20 λεπτά θα φτάνουν από το Αίγιο στην Αθήνα, οι επιβάτες της νέας σιδηροδρομικής γραμμής «Κιάτο – Ροδοδάφνη», που εγκαινίασε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Το έργο που ολοκλήρωσε με επιτυχία και εντός χρονοδιαγράμματος η MYTILINEOS, είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ. Εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των δύο χλμ., 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.
Το έργο αποτελεί τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα «Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα», που αποσκοπούν στη βελτίωση των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου, αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Συνδέεται με την σιδηροδρομική γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα» και μέσω αυτής με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η σύμβαση μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και της MYTILINEOS είχε υπογραφεί στις 11 Σεπτεμβρίου 2014. Το εν λόγω έργο μήκους περίπου 71 χλμ. είχε ως αντικείμενο την ολοκλήρωση των εργασιών μεταξύ του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κιάτου και της Σιδηροδρομικής Στάσης της Ροδοδάφνης Αιγίου. Η MYTILINEOS ανέλαβε την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής, την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους και την σηματοδότηση με τηλεδιοίκηση.
Με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής, μειώνεται ο χρόνος διαδρομής και βελτιώνεται η λειτουργία του σιδηρόδρομου και η αξιοπιστία των δρομολογίων. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται να εκτραπεί ένα σημαντικό ποσοστό της οδικής κυκλοφορίας προς τον σιδηρόδροµο, με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
Κατά την τελετή εγκαινίων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εξήρε τον επαγγελματισμό της MYTILINEOS και τόνισε ότι η εταιρεία ανέλαβε και ολοκλήρωσε το έργο με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.
Ο γενικός διευθυντής του Sustainable Engineering Solutions Business Unit της MYTILINEOS Παναγιώτης Γαρδελίνος, μιλώντας εκ μέρους της εταιρείας, τόνισε: «Είμαστε περήφανοι, που παραδίδουμε ένα έργο βιώσιμο, με θετικό πρόσημο για όλους» και πρόσθεσε πως «η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων. Και τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα, αλλά πάνω από όλα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης».
Η MYTILINEOS, μέσω του Sustainable Engineering Solutions Business Unit (SES BU), κατατάσσεται στην υψηλότερη κατηγορία εμπειρίας κατασκευαστών που σχετίζονται με μεγάλα ιδιωτικά και δημόσια έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, υποδομές μεταφορών, παραχωρήσεις και συμπράξεις, πιστοποιημένα κτίρια, φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις διαχείρισης αποβλήτων, υβριδικά και off-grid ενεργειακά έργα, έργα ενεργειακής αναβάθμισης, αλλά και εκτέλεση καινοτόμων first-of-kind ενεργειακών έργων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News