1147
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του, στο πλευρό του Κώστα Αχ. Καραμανλή, στο αεροδρόμιο στο Καστέλι | INTIMENEWS/Image Online

Μητσοτάκης από Ηράκλειο: Το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ «καλύτερη απάντηση» στην τοξικότητα του ΣΥΡΙΖΑ

Protagon Team Protagon Team 25 Ιανουαρίου 2023, 11:50
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 25/01/2023, 15:33
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του, στο πλευρό του Κώστα Αχ. Καραμανλή, στο αεροδρόμιο στο Καστέλι
|INTIMENEWS/Image Online

Μητσοτάκης από Ηράκλειο: Το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ «καλύτερη απάντηση» στην τοξικότητα του ΣΥΡΙΖΑ

Protagon Team Protagon Team 25 Ιανουαρίου 2023, 11:50
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 25/01/2023, 15:33

Ενα από τα εργοτάξια όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που θα θα συνδέει τον Κίσσαμο, στο δυτικό άκρο της Κρήτης, με τη Σητεία στο ανατολικό, επισκέφτηκε το πρωί της Τετάρτης ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου.

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πρόοδο στο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, ένα από τα πέντε επιμέρους τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον γίνεται πραγματικότητα μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατομμυρίων ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Αναφερόμενος στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο πνοής «το οποίο παραλάβαμε κλινικά νεκρό», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, αλλά η κυβέρνηση πίστεψε σε αυτό εξαρχής, το ξεμπλόκαρε και σήμερα επί της ουσίας ξεκινάει.

«Σήμερα πια –τόνισε– μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο ΒΟΑΚ που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα, θα υλοποιηθεί, είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη και ένα έργο οδικής ασφαλείας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο».

«Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας», πρόσθεσε και περνώντας στην πολιτική αντιπαράθεση των ημερών, είπε:

«Το εργοτάξιο είναι η καλύτερη απάντηση που μπορεί να δώσει η κυβέρνησή μας σε αυτή την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για μια ακόμη φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση».

«Οταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πως οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά ούτε μπορείς να υπερασπιστείς το παρελθόν σου διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις, να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρήσεις να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία», ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός. «Θα επιμείνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή να υλοποιούμε το κυβερνητικό μας έργο: θα δημιουργούμε νέες δουλειές, θα υλοποιούμε μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως εξάλλου το κάνουμε ήδη, και θα μιλάμε στον ελληνικό λαό για το σχέδιό μας για ένα μέλλον, με περισσότερες και καλύτερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους Ελληνες και όλες τις Ελληνίδες».

Για ιστορική ημέρα για την Κρήτη μίλησε από την πλευρά του ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής:

«Η σημερινή ημέρα –είπε ο υπουργός– είναι μια πολύ σημαντική, θα σας έλεγα μια πολύ ιστορική ημέρα για την Κρήτη. Γιατί μετά από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ».

Ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί.

Η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης.

Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον Κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.

«Ενα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής δυναμικής της Κρήτης»

Δεύτερος σταθμός στην περιοδεία του Πρωθυπουργού ήταν το εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.

«Η Κρήτη επιτέλους αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο της αναπτυξιακής της δυναμικής. Ο υπουργός (Κώστας Αχ. Καραμανλής) θύμισε όντως ότι είχα βρεθεί πάλι εδώ τον Φεβρουάριο του 2020, λίγο πριν μας χτυπήσει ο κορονοϊός. Τότε είχαμε θεμελιώσει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου. Πρέπει να σας πω ότι η πρόοδος η οποία έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή, νομίζω το βλέπετε κι εσείς μόνοι σας», είπε ο κ. Μητσοτάκης, για να συμπληρώσει:

«Μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτή τη στιγμή στην πατρίδα μας. Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα αεροδρόμιο, μάλιστα, το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο είχε αρχικά προβλεφθεί κι αυτό διότι πρέπει να προνοήσουμε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε» σημείωσε ο Πρωθυπουργός μετά την ενημέρωσή του για την πρόοδο στην υλοποίηση του έργου.

«Είναι αδιανόητο να μιλάμε για την ανάπτυξη του νησιού χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο και χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και χωρίς φυσικά και το δρόμο ο οποίος, όπως είδατε, κατασκευάζεται πολύ γρήγορα, που θα συνδέει τον Βόρειο Οδικό Αξονα με το αεροδρόμιο αυτό», επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

«Έχουμε πλέον ένα εργοτάξιο σε πλήρη εξέλιξη, ένα ενεργό εργοτάξιο και μάλιστα αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι με τις συμπληρωματικές εργασίες που συμφωνήσαμε και περάσαμε και από τη Βουλή, στην ουσία ξεπερνάμε τις πεπερασμένες προδιαγραφές που είχε ένα αεροδρόμιο που είχε σχεδιαστεί πριν από είκοσι χρόνια και θα έχουμε πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορεί να το επισκέπτονται μέχρι και 15 εκατομμύρια επιβάτες. Νομίζω ότι αυτό θα είναι το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου και νομίζω ότι αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα πιστοποιεί ότι το έργο προχωρά μπροστά από τα χρονοδιαγράμματά του», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής.

«Η προσοχή μας θα στραφεί και στην αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου, του Αεροδρομίου “Καζαντζάκης”. Μιλάμε για μια πολύ σημαντική έκταση, η οποία βρίσκεται ουσιαστικά εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου. Θα ακούσουμε τις σκέψεις και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας και πιστεύω ότι και ο χώρος αυτός θα μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα προς όφελος όχι μόνο των κατοίκων του Ηρακλείου, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να μεσολαβήσουν πάλι 18 χρόνια, όπως δυστυχώς έγινε με το Ελληνικό, από τη στιγμή δηλαδή που μετακινήθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα να μείνει αυτή η πολύ σημαντική έκταση ανενεργή», πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.

Καστέλι, ο «πράσινος» κόμβος των 552 εκατ. ευρώ

Κατά την ενημέρωση σημειώθηκε πως η επικαιροποίηση του σχεδιασμού, που ήταν αναγκαία διότι ανάμεσα στο 2015 και το 2019 δεν σημειώθηκε καμία ουσιαστική εξέλιξη, διασφαλίζει αφενός τις βέλτιστες προδιαγραφές και αφετέρου την εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης, προβλέποντας επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού (terminal) κατά 32%.

Ο νέος αερολιμένας, κόστους περίπου 522 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποτελέσει έναν σύγχρονο και «πράσινο» κόμβο για την απρόσκοπτη σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, μειώνοντας παράλληλα την επιβάρυνση που υφίσταται η πόλη του Ηρακλείου λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

Από τις εργασίες κατασκευής, στην πλήρη ανάπτυξή τους, αναμένεται να δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ ο αριθμός των εργαζόμενων που θα απασχοληθούν στην λειτουργία του αερολιμένα και στο οικοσύστημα υπηρεσιών και υποδομών που θα το περιβάλλει θα είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...