577
Ο Πρωθυπουργός ανταλλάσσει χειραψία με εργαζομένους στο εργοτάξιο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στα Χανάκια | INTIMEnews

Μητσοτάκης: Αντικείμενο διαπλοκής της κυβέρνησης Τσίπρα το «Πάτρα-Πύργος» – Σήμερα γίνεται πράξη

Protagon Team Protagon Team 5 Μαΐου 2023, 16:08
Ο Πρωθυπουργός ανταλλάσσει χειραψία με εργαζομένους στο εργοτάξιο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στα Χανάκια
|INTIMEnews

Μητσοτάκης: Αντικείμενο διαπλοκής της κυβέρνησης Τσίπρα το «Πάτρα-Πύργος» – Σήμερα γίνεται πράξη

Protagon Team Protagon Team 5 Μαΐου 2023, 16:08

Ενα από τα εργοτάξια όπου είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, επισκέφτηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα Χανάκια της Ηλείας, όπου και ενημερώθηκε για την πρόοδο στην υλοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα – Πύργος και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.

Πρόκειται, τόνισε ο Πρωθυπουργός, για ένα έργο που αποτέλεσε αντικείμενο διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης» και «την πληρώσατε όλοι εσείς», πρόσθεσε μιλώντας σε κατοίκους της περιοχής, «διότι το έργο, όχι μόνο δεν προχώρησε αλλά κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας».

Σήμερα όμως, το έργο αυτό γίνεται πράξη και πλέον υπάρχουν τμήματά του που προχωρούν πιο γρήγορα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα. «Και μέχρι το τέλος του 2025, επιτέλους, η απομόνωση της Ηλείας θα σπάσει και θα έχετε έναν υπερσύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συνδέει την Ηλεία, τον Πύργο με την Πάτρα», συμπλήρωσε, γνωστοποιώντας παράλληλα τον σχεδιασμό «ο δρόμος αυτός τελικά να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία».

«Εγώ φαντάζομαι ότι όσοι πια βλέπουν αυτή την εικόνα δεν πρέπει να έχουν καμία αμφιβολία ότι ο δρόμος επιτέλους γίνεται, γιατί θυμάστε ότι μέχρι και πριν από ένα, ενάμισι χρόνο είχαμε ακόμα κάποιες αμφιβολίες. Ασχολήθηκα προσωπικά με τρεις δρόμους. Με αυτόν, με τον Ε65, το βόρειο κομμάτι και με τον ΒΟΑΚ. Αυτοί και οι τρεις δρόμοι αν δεν υπήρχε ανάμειξη σε ανώτατο επίπεδο για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και χρηματοδότηση αλλά και εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ήμασταν ακόμα εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια. Να μιλάμε δηλαδή για ένα σχέδιο επί χάρτου», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον δήμαρχο Αμαλιάδας, Γιάννη Λυμπέρη, να επισημαίνει ότι «πρώτη φορά η Ηλεία έχει τόσα μαζεμένα έργα ταυτόχρονα, είναι πρώτη φορά. Είναι πρωτόγνωρο αυτό το πράγμα».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επεσήμανε ότι «από τις πρώτες ημέρες που αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση του τόπου δεσμευτήκαμε ότι το έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Τότε πολλοί μας αμφισβήτησαν, σήμερα, όμως, όλοι βλέπουν ότι οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη. Οι εργασίες «τρέχουν» όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το ενδιαφέρον του οποίου είναι πολύ μεγάλο. Άλλωστε, χάρη στις δικές του προσωπικές παρεμβάσεις ο σημαντικός αυτός αυτοκινητόδρομος μπήκε στη σφαίρα της υλοποίησης».

Ο νέος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 74,5 χιλιομέτρων, θα βελτιώσει δραστικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διάρκεια της διαδρομής ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της δυτικής Ελλάδας.

Το έργο, που είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2025, θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της Ηλείας και ευρύτερα της Πελοποννήσου, οφελώντας παράλληλα τις ακτοπλοϊκές και εμπορικές συνδέσεις με τα Επτάνησα.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έφτασε σε τέλμα την περίοδο 2015-2019, όταν ακυρώθηκε ο προγενέστερος ενιαίος διαγωνισμός και το έργο κατακερματίστηκε σε οκτώ επιμέρους τμήματα παρά τις ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έθεταν σε κίνδυνο την παροχή κοινοτικών πόρων.

Στη συνέχεια δημοπρατήθηκαν μόνο πέντε εργολαβίες και σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του κατατμημένου έργου, καθώς σε τέσσερα κομμάτια η πρόοδος κυμαινόταν μεταξύ 0,11% και 2%, μολονότι είχε παρέλθει περίπου το ένα τρίτο του συμβατικού χρόνου.

Τα προβλήματα λύθηκαν ύστερα από διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη και τον ίδιου του Πρωθυπουργού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αποτέλεσμα την επανένταξη του αυτοκινητόδρομου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η χρηματοδοτική επιβάρυνση του Δημοσίου μειώθηκε κατά 80 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το κόστος των οκτώ εργολαβιών ενώ οι εργασίες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...