531
| Creative Protagon

Μήνυση στον οίκο Hermès επειδή πουλάει τσάντες Birkin μόνο σε «άξιους πελάτες»

Protagon Team Protagon Team 23 Μαρτίου 2024, 09:30
|Creative Protagon

Μήνυση στον οίκο Hermès επειδή πουλάει τσάντες Birkin μόνο σε «άξιους πελάτες»

Protagon Team Protagon Team 23 Μαρτίου 2024, 09:30

H τσάντα Birkin του οίκου Hermès πήρε το όνομά της από την Τζέιν Μπίρκιν και από τότε που δημιουργήθηκε την έχουν κρατήσει οι πιο διάσημες γυναίκες στον κόσμο. Για τις περισσότερες από τις «κοινές θνητές» το βασικό πρόβλημα για την απόκτηση μιας Birkin είναι οι εξωφρενικές τιμές τους. Για κάποιες άλλες, όμως, το πρόβλημα είναι οι… διακρίσεις.  

Οπως φαίνεται, δεν αρκεί να έχει κανείς αρκετά φουσκωμένο τραπεζικό λογαριασμό για να αγοράσει μια Birkin, καθώς ο γαλλικός οίκος ειδών πολυτελειας κατηγορείται ότι επιτρέπει μόνο σε επιλεγμένους πελάτες ή σε όσους κρίνονται αρκετά «άξιοι» να την αποκτήσουν.

Δύο υποψήφιοι πελάτες της Hermès από την Καλιφόρνια κατέθεσαν μήνυση εναντίον του οίκου, ισχυριζόμενοι, σύμφωνα με τους Times, ότι η Hermès παραβιάζει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους, απαιτώντας από τους πελάτες να έχουν «επαρκές ιστορικό αγορών» με την εταιρεία πριν αποκτήσουν μια Birkin.

Σύμφωνα με τη μήνυση, οι πωλητές της Hermès προωθούν την πολιτική αυτή, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να αγοράσουν παπούτσια, κασκόλ, κοσμήματα και άλλα ακριβά αντικείμενα προκειμένου να προμηθευτούν εν τέλει μια Birkin.

Οι δερμάτινες τσάντες, που κυκλοφόρησαν το 1984, κοστίζουν από 9.000 δολάρια έως εξαψήφια νούμερα και συχνά υποστηρίζεται από τον οίκο ότι είναι «εκτός αποθέματος» για τους περισσότερους πελάτες που θέλουν να προσθέσουν μία στη συλλογή τους.

Σύμφωνα με τη μήνυση, οι μη διάσημοι πελάτες δεν έχουν άμεση πρόσβαση στις Birkin και δεν μπορούν να αγοράσουν τις τσάντες διαδικτυακά από την Hermès. «Συνήθως, μόνο εκείνοι οι καταναλωτές που κρίνονται άξιοι να αγοράσουν μια τσάντα Birkin θα φτάσουν στο ιδιωτικό εκείνο άβατο στο οποίο οι πωλητές θα τους δείξουν μια τσάντα Birkin», αναφέρει η αγωγή.

Αν και οι πωλητές της Hermès δεν κερδίζουν προμήθεια για τις πωλήσεις των χειροποίητων τσαντών, τους δίνεται η οδηγία να τις χρησιμοποιούν «ως έναν τρόπο εξαναγκασμού των καταναλωτών να αγοράσουν άλλα προϊόντα», σύμφωνα με την καταγγελία.

Η Hermès δεν έχει σχολιάσει την μήνυση, αλλά στο παρελθόν δεν αρνήθηκε ότι κρατάει τις τσάντες για ειδικούς πελάτες.

Οι τσάντες Kelly –που πήραν το όνομά τους από την Γκρέις Κέλι– είναι επίσης δυσεύρετες, όπως αναφέρουν οι Times, δεδομένου ότι κάθε τσάντα είναι φτιαγμένη στο χέρι.

Η εταιρεία είπε στην Daily Mail το 2016: «Κάθε διευθυντής καταστήματος Hermès παγκοσμίως είναι υπεύθυνος για τις πωλήσεις στο δικό του κατάστημα. Δίνουν παραγγελίες στα κεντρικά δύο φορές τον χρόνο, οι οποίες παραλαμβάνονται γενικά έξι έως 12 μήνες αργότερα».

Η μήνυση, η οποία επιδιώκει να υπαχθεί στο καθεστώς ομαδικής αγωγής, ζητεί απροσδιόριστη χρηματική αποζημίωση και δικαστική απόφαση που να απαγορεύει τις φερόμενες ως αντιανταγωνιστικές πρακτικές της Hermès.

Οι ενάγοντες στην υπόθεση, και οι δύο κάτοικοι της Καλιφόρνιας, ισχυρίζονται ότι δεν μπόρεσαν να αγοράσουν μια Birkin χωρίς να ξοδέψουν προηγουμένως πολλά χρήματα για να αγοράσουν άλλα προϊόντα της Hermès.

Η Τίνα Καβαλέρι είπε ότι ξόδεψε δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε προϊόντα της εταιρείας, αλλά όταν επικοινώνησε με τον οίκο τον Σεπτέμβριο του 2022 σχετικά με την αγορά μιας Birkin, της είπαν ότι τα συγκεκριμένα αντικείμενα πωλούνταν μόνο σε «πελάτες που ήταν συνεπείς στην υποστήριξη της επιχείρησής μας».

Η Καβαλέρι κατάλαβε ότι αυτό σημαίνει ότι θα έπρεπε να ξοδέψει ακόμη περισσότερα χρήματα σε «παράλληλα προϊόντα» για να αποκτήσει μια τσάντα.

Ο Μαρκ Γκλινόγκα, ο δεύτερος ενάγων, ισχυρίζεται ότι έκανε πολλές προσπάθειες να αγοράσει μια Birkin πέρυσι «αλλά του έλεγαν σε κάθε περίπτωση ότι έπρεπε να αγοράσει άλλα αντικείμενα και αξεσουάρ».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...