Ο τζίρος των video games για το 2016 υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί κοντά στα 100 δισ. δολάρια παγκοσμίως. Αλλά το τίμημα, ειδικά για μια κατηγορία εργαζομένων σ’ αυτήν τη βιομηχανία που αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, είναι ιδιαίτερα βαρύ.
Οπως επισημαίνει στη Νέλι Μπόουλς και τον Guardian ο Ντέιβιντ Γουάιτ, πρόεδρος της Sag-Aftra, της Παναμερικανικής Ομοσπονδίας Καλλιτεχνών Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου, πολλά από τα μέλη της έχουν υποστεί βαριές βλάβες στην υγεία τους ντουμπλάροντας ή «ντύνοντας» με κραυγές και θορύβους τις αλλεπάλληλες εκδόσεις video games.
Καθώς μάλιστα πολλές από αυτές τις βλάβες είναι συχνά ανεπανόρθωτες (αιμορραγικό σοκ ή παράλυση φωνητικών χορδών, όζοι, πολύποδες, κύστες κ.α.) η Ομοσπονδία απευθύνθηκε στις αρχές της Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται τα περισσότερα στούντιο ηχογραφήσεων, καλώντας τις να λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα ώστε το φαινόμενο να εξαλειφθεί.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Οβάις Μάλικ, ενός ηθοποιού που «ντύνει» με τη φωνή του από διαφημιστικά σποτάκια μέχρι ολόκληρα φιλμ, τρέιλερ και οτιδήποτε άλλο του ζητηθεί, μονάχα αν κάποιος δει από κοντά πώς γίνεται η δουλειά θα καταλάβει πόσο καταπονείται η φωνή του ηθοποιού.
Μέσα σε μία ημέρα ο Μάλικ ενσάρκωσε 15 διαφορετικούς φωνητικούς ρόλους σε ένα παιχνίδι που λέγεται «Blade and Soul». «Κάποιοι σου ζητούν να μιμηθείς τη φωνή του Μίκι Μάους, άλλοι τη φωνή του… Θεού» υπογραμμίζει. «Εχθές ήμουν ένας απόκληρος γέρο-βετεράνος, ένας καλόγερος-μαχητής, ένας φύλακας στην πύλη κάποιου μεσαιωνικού κάστρου».
Και ενώ εκείνοι καταπονούνται σε βαθμό τραγικό ώστε να… βγάλουν τον κατάλληλο ήχο για την κάθε περίσταση, δεν έχουν την αντιμετώπιση που θα ήθελαν. Οι εταιρίες που τους προσλαμβάνουν τους πληρώνουν ελάχιστα και κατ΄ αποκοπή. Επιπλέον δεν δικαιούνται δωρεάν είσοδο σε θεάματα και ακροάματα όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους.
Αποφάσισαν λοιπόν να εξουσιοδοτήσουν την Ομοσπονδία να κηρύξει απεργία ώστε οι εργοδότες να πάψουν να τους αντιμετωπίζουν τόσο απαξιωτικά και καταπιεστικά. Κάτι που οφείλεται, όπως τονίζουν, στην υπερπληθώρα προσφοράς που υπάρχει στην αγορά και ένας ηθοποιός που δυσανασχετεί αντικαθίσταται πιο εύκολα από έναν μηχανικό κονσόλας ή έναν διευθυντή ροής.
Οπως σημειώνει ο Ραγκάβ Μαθούρ, συνιδρυτής των στούντιο Black Shell Media, η βιομηχανία των video games είναι τόσο αγχωτική και απαιτητική επειδή σ΄ αυτήν διακυβεύονται πάρα πολλά χρήματα. Μόλις πρόσφατα το Resident Evil, που κυριολεκτικά κάνει θραύση σε όλες τις ηλικίες, έφτασε σε πωλήσεις τα 68 εκατομμύρια κομμάτια!
«Επιπλέον, καθώς οι στριγκλιές των δαιμόνων και των στοιχειών που σου παγώνουν το αίμα, οι οιμωγές, τα βογγητά, οι αλαλαγμοί και τα ξελαρυγγίσματα μπορούν να τροποποιηθούν μετά την ηχογράφηση οι παραγωγοί ζητούν από τους ηθοποιούς να μιμηθούν μια φωνή σε 8 ή 10 εκδοχές ώστε να έχουν περισσότερο υλικό και να πετύχουν καλύτερο αποτέλεσμα. Πώς θα μπορούσε κάποιος να τους κατηγορήσει γι΄ αυτό;» καταλήγει ο Μαθούρ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News