Η 65χρονη Ιμτιάζ Νταρκέρ, πρόκειται να είναι η επόμενη Δαφνοστεφής Ποιήτρια (Poet Laureate) της Βρετανίας από τον Μάιο του 2019, καθώς η «θητεία» της Κάρολ Αν Ντάφι ολοκληρώνεται σήμερα, 30 Απριλίου 2019 σε αυτή την αξιοζήλευτη και τόσο τιμητική θέση.
Γεννημένη στο Πακιστάν από γονείς ινδικής καταγωγής, μεγάλωσε στη Γλασκώβη, όπου εκείνοι μετακόμισαν όταν η Ιμτιάζ ήταν ακόμη παιδί. «Μην προσπαθήσετε να με εντάξετε κάπου, μην με βάλετε σε κουτάκια. Είμαι μία πολιτισμική μπάσταρδη» έχει δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο η ίδια, με το αυτοσαρκαστικό χιούμορ που διακρίνει την «μουσουλμάνα σκωτσέζα» ποιήτρια.
Οπως αναφέρουν πολλά ξένα δημοσιεύματα, η δυναμική Ιμτιάζ θα είναι η πρώτη μουσουλμάνα που θα γίνει Δαφνοστεφής Ποιήτρια σε μία θέση που έχει ιστορία 350 ετών. Εχει γράψει για τη θρησκεία, την ταυτότητα, την κουλτούρα και τον φεμινισμό.
Η όμορφη κόρη της, η 41 ετών Αγιέσα Νταρκέρ, έχει και η ίδια στενή σχέση με τη βρετανική ποίηση, καθώς είναι σαιξπηρική ηθοποιός, ενώ έχει παίξει και στη μακροβιότερη βρετανική σαπουνόπερα, «Coronation Street».
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την ίδια τη βασίλισσα Ελισάβετ, ήδη όμως, η βρετανική κυβέρνηση έχει εγκρίνει την Νταρκέρ ως διάδοχο της Ντάφι στη συγκεκριμένη σημαντικότατη θέση, βασισμένη στην πρόταση 15μελούς επιτροπής που απαρτίζεται από «ειδικούς στην ποίηση».
Η ίδια η Κάρολ Αν Ντάφι, δημοφιλέστατη βρετανίδα ποιήτρια, είναι μέλος της επιτροπής και μίλησε με πολύ κολακευτικά λόγια για την επερχόμενη διάδοχό της: «Είτε η Ιμτιάζ Νταρκέρ γράφει για την εξορία, είτε για την πολιτική, είτε για τη θλίψη, η καθαρή ματιά της φέρνει κάθε θέμα στο επίκεντρο. Το κάνει να φαίνεται εύκολο, με όλη αυτή τη σαφήνεια και οικονομία λόγου, είναι όμως το πνεύμα και η χάρη της που δημιουργούν αυτή τη σπάνια αμεσότητα. Η Νταρκέρ τιμήθηκε το 2014 από τη βασίλισσα Ελισάβετ με το Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης.
Η πρώτη της ποιητική συλλογή εκδόθηκε το 1989 και είχε τίτλο «Purdah», από τον όρο που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι και οι ινδουιστές και περιγράφει τον διαχωρισμό ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες, οι οποίοι δεν επιτρέπεται να κάθονται στα ίδια σημεία, αλλά ξεχωριστά.
Ενώ μεγάλωνε στη Σκωτία, η Νταρκέρ μεγάλωνε κάτω από τους αυστηρούς κανόνες των πακιστανών γονιών της, οι οποίοι της απαγόρευαν να βγαίνει έξω και να χορεύει, ενώ επέμεναν να δώσει όλη την προσοχή της στο διάβασμα και στη μόρφωση.
«Πέρασα άπειρο χρόνο κοιτάζοντας τη ζωή και την πόλη πίσω από ένα παράθυρο, χαζεύοντας τα αστραφτερά φώτα και νιώθοντας λες και η ζωή συνέβαινε κάπου αλλού, κάπου εκεί έξω, κάπου χωρίς εμένα» έχει πει χαρακτηριστικά για τον τρόπο με τον οποίο αναγκάστηκε να μεγαλώσει.
Ερωτεύτηκε έναν μεγαλύτερό της άνδρα που γνώρισε στο πανεπιστήμιο και το ζευγάρι παντρεύτηκε και «κλέφτηκε» λίγο μετά την αποφοίτηση της Νταρκέρ. Πήγαν στην Ινδία και εκείνη έκοψε κάθε σχέση με τους γονείς της.
Μετά το διαζύγιό της, συμφιλιώθηκε με τον πατέρα και τους λοιπούς συγγενείς της-η μητέρα της είχε εν τω μεταξύ πεθάνει. Εξακολουθεί πάντως, να είναι μία επώδυνη ιστορία, την οποία δεν συζητά ποτέ μαζί τους.
Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο Ουαλός Σάιμον Πάουελ, ο οποίος είχε και ο ίδιος στενές σχέσεις με την ποίηση και πέθανε το 2009 ύστερα από πολυετή μάχη με τον καρκίνο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News