300
|

Πόρισμα-σοκ: Μαθητές τελειώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν κατανοούν τι διαβάζουν

Protagon Team Protagon Team 4 Ιανουαρίου 2025, 15:12

Πόρισμα-σοκ: Μαθητές τελειώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν κατανοούν τι διαβάζουν

Protagon Team Protagon Team 4 Ιανουαρίου 2025, 15:12

Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα ευρήματα έκθεσης της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2024.

Εκεί, μεταξύ πολλών άλλων, διαπιστώνεται ότι ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, που ξεπερνά το 20% κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή παίρνοντας απολυτήριο Γυμνασίου –άγνωστο πώς και με ποια αξιολόγηση– αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στην κατανόηση του σχολικού γραπτού λόγου και σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό στην παραγωγή γραπτού λόγου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής» και του Απόστολου Λακασά, αντίστοιχες διαπιστώσεις καταγράφονται και για τα Μαθηματικά, με τις δυσκολίες των μαθητών να μην είναι αμιγώς μαθηματικές, αλλά και γλωσσικές.

Οπως αναφέρει η έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ, ένα στα πέντε παιδιά κινδυνεύει να αποφοιτήσει από το Γυμνάσιο λειτουργικά αναλφάβητο, αφού δεν θα μπορεί να κατανοεί με επάρκεια τον προφορικό και γραπτό λόγο, να διατυπώνει με σαφήνεια τη σκέψη του, να κάνει αφαιρετικούς συνειρμούς, να αναπτύσσει κριτική σκέψη, να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες για βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων, όπως ορίζει η UNESCO τον λειτουργικό αναλφαβητισμό.

Η ΑΔΙΠΠΔΕ προχώρησε σε αυτές τις επισημάνσεις προχώρησε η Αρχή μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργήθηκαν στην ΣΤ’ Τάξη Δημοτικού και στην Γ’ Τάξη Γυμνασίου τα τελευταία έτη στα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Η έκθεση μάλιστα προτείνει να επανεξετασθεί το ηλικιακό όριο εγγραφής στην Α’ Τάξη Δημοτικού.

«Ιδιαίτερα προβληματίζουν οι δυσκολίες που εντοπίζονται στις ανοικτές ερωτήσεις της Γλώσσας και των Μαθηματικών της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, προβλήματα βεβαίως που δεν ανακύπτουν αιφνιδίως σε αυτές τις τάξεις, αλλά έχουν τις ρίζες τους σε πρακτικές του εκπαιδευτικού συστήματος και στη μη έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των μαθητικών δυσκολιών κατά την εμφάνισή τους στην Α΄ Δημοτικού. Αποτέλεσμα αυτού είναι να εδραιώνονται και να οξύνονται οι εν λόγω δυσκολίες στις επόμενες τάξεις, επειδή δεν ελήφθησαν μέτρα έγκαιρης πρόληψης και αντιμετώπισής τους», δήλωσε στην Καθημερινή, ο πρόεδρος της Αρχής, Ηλίας Ματσαγγούρας. 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...