509
Ενας από τους μαθητές που βρέθηκαν στο Μαξίμου βγάζει «selfie» με τον Πρωθυπουργό. Η υπουργός Παιδείας (αριστερά) έδωσε επίσης το παρών στην εκδήλωση | ΓτΠ / ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Μαθητές μειονοτικών σχολείων στο Μέγαρο Μαξίμου

Protagon Team Protagon Team 24 Νοεμβρίου 2022, 22:16
Ενας από τους μαθητές που βρέθηκαν στο Μαξίμου βγάζει «selfie» με τον Πρωθυπουργό. Η υπουργός Παιδείας (αριστερά) έδωσε επίσης το παρών στην εκδήλωση
|ΓτΠ / ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Μαθητές μειονοτικών σχολείων στο Μέγαρο Μαξίμου

Protagon Team Protagon Team 24 Νοεμβρίου 2022, 22:16

Για τη λειτουργία των σχολείων, τις επιδόσεις των μαθητών, αλλά και αιτήματα που έχουν, όπως η ενίσχυσή τους με καθηγητές πληροφορικής και εικαστικών, είχε την ευκαιρία να συζητήσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τους μαθητές και τις μαθήτριες έξι μειονοτικών σχολείων του Νομού Ροδόπης, καθώς και τους δασκάλους τους, τους οποίους υποδέχθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Μάλιστα, ένας από τους εκπαιδευτικούς θυμήθηκε και την επίσκεψη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στην περιοχή: «Δεν ξεχνάω ποτέ μου στη ζωή, είχε πει ο συγχωρεμένος ο κύριος Μητσοτάκης εκεί μια φράση η οποία έμεινε αξέχαστη: “Ισονομία, ισοπολιτεία”. Αυτή τη λέξη, αυτή τη φράση την είχε πει μπροστά στην κοινότητα Οργάνης».

Από τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με μαθητές και δασκάλους των μειονοτικών σχολείων του Νομού Ροδόπης, στο Μέγαρο Μαξίμου (ΓτΠ / ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ)

«Ημουν σε αυτή την επίσκεψη», αποκρίθηκε ο κ. Μητσοτάκης. «Και η πρώτη φορά που επισκέφτηκα τα μειονοτικά χωριά ήταν τότε, στο τέλος της δεκαετίας του ‘80, και εκεί κατάλαβα πόση δουλειά έπρεπε ακόμα να γίνει ώστε να γίνει πράξη η ισονομία και η ισοπολιτεία την οποία διακήρυξε και εφάρμοσε πρώτος ο πατέρας μου, γι’ αυτό και είχε πάντα πάρα πολύ στενές σχέσεις με τη μειονότητα.

» Και από τότε πιστεύω ότι έχουν γίνει πολλά βήματα προόδου, εσείς το ξέρετε καλύτερα εξάλλου από εμάς. Πόση έμφαση θέλουμε να δίνουμε στην εκπαίδευση, στην υποχρέωση που έχουμε να έχουμε μειονοτικά σχολεία τα οποία, όμως, να μπορούν να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση στα παιδιά μας και στις δύο γλώσσες που πρέπει να μπορούν να μιλάνε καλά. Και βέβαια να σας πω ένα πολύ μεγάλο “ευχαριστώ”, γιατί ως εκπαιδευτικοί, εσείς αναλαμβάνετε αυτόν τον δύσκολο και ιδιαίτερο ρόλο να εκπαιδεύσετε την επόμενη γενιά. Οταν τα παιδιά μεγαλώσουν ελπίζω να έχουν τις ευκαιρίες, αυτά που θέλουν να σπουδάσουν και σε ελληνικό πανεπιστήμιο, γιατί όχι να μην βρεθούν και αυτά τα παιδιά μετά από είκοσι, τριάντα χρόνια στη θέση που είστε εσείς σήμερα, να εκπαιδεύουν την επόμενη γενιά», συνέχισε.

Ο Πρωθυπουργός συζήτησε, δε, με τους μικρούς μαθητές σε χαλαρό κλίμα για τη σχολική ζωή τους, αλλά και για το Μουντιάλ και το ποδόσφαιρο, όπως έγινε γνωστό.

Τα παιδιά, τα οποία φοιτούν στην 5η και 6η Δημοτικού στα μειονοτικά σχολεία Ανω Βυρσίνης, Ανω Δροσίνης, 1ο Ασωμάτων, Κάτω Καρδάμου, Κέχρου και Οργάνης, συνοδεύονταν από εννιά εκπαιδευτικούς, ενώ στη συζήτηση συμμετείχε και η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Τα παραπάνω μειονοτικά σχολεία είναι διθέσια, με έναν δάσκαλο του ελληνόγλωσσου προγράμματος (ΠΕ70) και έναν του μειονοτικού προγράμματος (ΠΕ73) και οι μαθητές και μαθήτριες είναι Πομάκοι, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης – εκτός από το μειονοτικό σχολείο Ασωμάτων, όπου ο οικισμός είναι μεικτός (χριστιανοί και μουσουλμάνοι), ανέφερε το πρωθυπουργικό γραφείο στη σχετική ανακοίνωσή του.

«Ως προς τη στελέχωση και λειτουργία τους, σε κανένα από τα σχολεία δεν υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών, αν χρειαστεί υπάρχει η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης, ενώ εφαρμόζονται και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στη Θράκη, την τρέχουσα σχολική χρονιά λειτουργούν 99 μειονοτικά δημοτικά σχολεία, στα οποία φοιτούν 3.434 μαθητές και μαθήτριες», κατέληξε η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News