Στην τελευταία διοργάνωση, εκείνη του 2019, είχαν συμμετάσχει περισσότεροι από 60.000 δρομείς σε όλες τις διαδρομές. Αυτό το ρεκόρ θα είχε ξεπεραστεί άνετα εφέτος, εάν δεν μεσολαβούσε η Covid-19. Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας θα εξακολουθούσε να προσελκύει όλο και περισσότερο κόσμο κάθε χρόνο, όπως συμβαίνει από τότε που άρχισε να ανακαλύπτει τη γοητεία του και να επικοινωνεί τη μοναδικότητά του, όμως ο ΣΕΓΑΣ ήταν υποχρεωμένος να πάρει τα μέτρα του: περιόρισε τις (συνολικές) συμμετοχές στις 30.000, και θα υποδεχτεί σε όλες τις δράσεις του διημέρου (Μαραθώνιος, Δυναμικό Βάδισμα, Αγώνες Δρόμου 10 και 5 χιλιομέτρων) μόνον όσους είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ή έχουν νοσήσει.
Επιπλέον, οι εκκινήσεις στον 38ο ΑΜΑ θα γίνουν σταδιακά, με τους αθλητές χωρισμένους σε γκρουπ και μπλοκ. Στην αφετηρία του Μαραθώνα, το γκρουπ Α θα ξεκινήσει στις 9 το πρωί της Κυριακής, ενώ το δεύτερο, 45 λεπτά αργότερα. Κάθε γκρουπ είναι χωρισμένο σε οκτώ μπλοκ, τα οποία θα εκκινούν ανά τρία λεπτά, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Στις 09:40 θα γίνει η εκκίνηση των ΑμεΑ. Για την ολοκλήρωση του Αγώνα έχει τεθεί χρονικό όριο 7 ωρών. Οι δρομείς οι οποίοι στις 17:10 (περίπου) θα βρίσκονται, ακόμη, καθ’ οδόν, θα μεταφερθούν στον τερματισμό από τη διοργανώτρια Αρχή. Εάν θελήσουν να συνεχίσουν, θα πρέπει να το κάνουν τρέχοντας πάνω στο πεζοδρόμιο.
Τα ίδια θα ισχύσουν και για το Δυναμικό Βάδισμα, με την πρώτη εκκίνηση να δίνεται στις 10:06 της Κυριακής. Η διαδρομή θα είναι αυτή του Αυθεντικού Μαραθωνίου: τα 42,1 χλμ. από το Στάδιο του Μαραθώνα έως το Παναθηναϊκό Στάδιο.
Κυριακή θα διεξαχθεί και ο αγώνας δρόμου των 5χλμ. Ο πιο προσιτός για το κοινό, τον οποίο μπορούν να απολαύσουν σχεδόν όλες οι ηλικιακές ομάδες (από 12 ετών και άνω). Η εκκίνηση θα δοθεί σε δύο ενότητες των οκτώ μπλοκ, αρχίζοντας από τις 8 το πρωί. Το χρονικό όριο είναι τα 60 λεπτά («καθαρός» χρόνος): από την εκκίνηση του συγκεκριμένου μπλοκ μέχρι το πέρασμα της γραμμής τερματισμού.
Την αυλαία του διήμερου ανοίγει, το απόγευμα του Σαββάτου, ο αγώνας των 10χλμ. Θα διεξαχθεί σε δύο ενότητες των οκτώ μπλοκ, με πρώτη εκκίνηση στις 17:00. Εδώ ο χρόνος τερματισμού είναι τα 90 λεπτά (από την εκκίνηση του συγκεκριμένου μπλοκ). Η αφετηρία είναι η Λεωφόρος Αμαλίας (στο ύψος του Ζαππείου) και σημείο τερματισμού το Παναθηναϊκό Στάδιο.
Το μετάλλιο που θα απονεμηθεί σε όλους τους δρομείς (του ΑΜΑ, των 10 και των 5 χιλιομέτρων) είναι κατασκευασμένο από κράμα ψευδαργύρου και ζυγίζει 120 γραμμάρια. Τη μία του όψη κοσμεί ο Δρομέας, το εμβληματικό γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου. Στην άλλη -δημιουργία του σχεδιαστή βιομηχανικών προϊόντων, Σπύρου Κίζη- απεικονίζεται το Καλλιμάρμαρο Στάδιο και αναγράφονται, το έτος, ο αγώνας στον οποίο συμμετείχε κάθε δρομέας και η λέξη «FINISHER». Το ίδιο μετάλλιο θα διατίθεται σε συλλέκτες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με την ένδειξη «COLLECTOR» (αντί για «FINISHER»).
Σε ό,τι αφορά τον ΑΜΑ, σημαντικό ποσοστό των δρομέων είναι ξένοι, από διάφορες χώρες του Κόσμου. Ρομαντικοί ερασιτέχνες, οι περισσότεροι, που έχουν «τάμα ζωής» να τρέξουν στα χνάρια του Σπύρου Λούη. Η διαδρομή είναι ιστορική: με αφετηρία τον τόπο εκκίνησης του πρώτου ημεροδρόμου. Είναι αυθεντική: χαράχτηκε στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η μόνη που καταλήγει σε στάδιο, και μάλιστα στο Καλλιμάρμαρο. Αλλά είναι και… ζόρικη, με υψομετρικές διαφορές (από τα 7 έως τα 244 μέτρα) που κόβουν την ανάσα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που δεν την προτιμούν οι επαγγελματίες μαραθωνοδρόμοι, οι οποίοι πληρώνονται αδρά από τους χορηγούς για να νικήσουν το χρονόμετρο.
Συνδιοργανωτές του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας είναι, η Περιφέρεια Αττικής (που εφέτος διπλασίασε την οικονομική της συνεισφορά, στα 400.000 ευρώ), οι Δήμοι Αθηναίων και Μαραθώνα, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, και Μεγάλος Χορηγός η ΟΠΑΠ Α.Ε. Στόχος του ΣΕΓΑΣ, το 2026 (στη γιορτή για τα 130 χρόνια του Μαραθωνίου) οι συνολικές εγγραφές να ξεπεράσουν τις 80.000.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News