Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, στην παρούσα κατάσταση του, δεν σε καλεί να παρατείνεις την επίσκεψή σου εκεί, να μείνεις λίγο παραπάνω. Είναι απλώς ένα πέρασμα για τον επόμενο προορισμό σου. Δεν είναι καν ένα άνετο πέρασμα. Ο σχεδιασμός του χώρου δεν διευκολύνει τον ταξιδιώτη. Αν έχει ταξιδέψει κανείς με βαλίτσες θυμάται ότι αλλού ζυγίζεις τις βαλίτσες και σε άλλο σταθμό, με άλλη ουρά δηλαδή, τις αφήνεις. Και όποιος έχει ταξιδέψει με πτήση από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο, δεν μπορεί, θα το έχει βιώσει: η ουρά για τον έλεγχο διαβατηρίων φτάνει έξω από την αίθουσα, έξω από το ίδιο το κτίριο. Ανοιγοκλείνουν οι αυτόματες τζαμένιες πόρτες για να κάνουν ένα βήμα οι τελευταίοι!
Μέχρι το 2020, η Fraport Greece –αποτέλεσμα συνεργασίας της Fraport και του Ομίλου Κοπελούζου- θέλει να το κάνει ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο. Σύμφωνα με τα σχέδια της ο αριθμός επιβατών θα αυξηθεί κατά 48% μέχρι το 2026. Γενναίες δεσμεύσεις από μία εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» την Τετάρτη, παρουσία εκπροσώπων των τοπικών αρχών και φορέων της πόλης στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).
Τo αεροδρόμιο, λοιπόν, θα γίνει διπλάσιο σε μέγεθος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη του αρχιτεκτονικού γραφείου Bobotis + Bobotis Architects, η έκταση του τερματικού σταθμού υπερδιπλασιάζεται: από 25.000 τμ θα γίνει 57.000τμ. Οι δομές και λειτουργίες θα αναβαθμιστούν με βάση τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα ασφαλείας. Να, αυτό, το θέμα της ασφάλειας, είναι κάτι στο οποίο επίσης υπολείπεται το αεροδρόμιο. Στον έλεγχο από τον οποίο περνάνε οι επισκέπτες καθ΄οδόν προς τιςς πύλες, σπάνια θα χτυπήσει ο προειδοποιητικός ήχος που ενεργοποιεί κάτι μεταλλικό, ακόμη κι ένα σκουλαρίκι. Συνήθως δεν χρειάζεται να βγάλεις ούτε μπότα για να περάσεις από τον έλεγχο.
Ασφαλώς, τα βασικά έργα που θα γίνουν αφορούν βελτιώσεις για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας του αεροδρομίου, όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών –έτσι θα λυθεί το πρόβλημα με τις βαλίτσες: θα αυξηθούν κατά 47% οι σταθμοί check-in, κατά 75% οι ζώνες παραλαβής αποσκευών. Επίσης, θα αυξηθεί κατά 50% ο συνολικός αριθμός πυλών και θα διπλασιαστούν οι ζώνες ασφαλείας του αεροδρομίου.
Ακόμη και ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιαμορφωθεί, με τη δημιουργία θέσεων power-in/push-back (για τη γρήγορη απομάκρυνση σταθμευμένων αεροσκαφών με τη βοήθεια ειδικών τρακτέρ), την ανακαίνιση του οδοστρώματος και την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού με λειτουργικό σχεδιασμό σύμφωνα με τις διεθνείς απαιτήσεις. Δυστυχώς, για όσους ενθουσιάζονται κάθε φορά που βλέπουν ότι για να μπουν στο αεροπλάνο θα περάσουν από φυσούνες κι όχι με λεωφορείο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, αυτές δεν προβλέπονται στον σχεδιασμό.
Ο αριθμός των επιβατών που το 2015 ήταν 5,3 εκατ., υπολογίζεται να αυξηθεί το 2020 στα 6,5 εκατ. και το 2026 στα 7,9 εκατ. Σε ό,τι αφορά την αύξηση του κόστους ανά επιβάτη, αυτή δεν θα ξεπεράσει το 1,5 ευρώ τουλάχιστον για την επόμενη τετραετία, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Ζίνελ.
Στη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, ίσως πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News