Τον Ματέο Περσιβάλε, συντάκτη καλλιτεχνικών, έστειλε η Corriere della Sera στην Καλιφόρνια, για να δει από κοντά την καταστροφή των περιουσιών των χολιγουντιανών ηθοποιών από τις μεγάλες πυρκαγιές. Αυτός έγραψε ότι οι πυροσβέστες παίρνουν το νερό των πισινών από τα οικήματα που ακόμη δεν έχουν καεί και πως ό,τι συμβαίνει τώρα στο Λος Αντζελες θα περάσει κάποτε στη διδακτέα ύλη των δημοτικών σχολείων και θα διδάσκεται «όπως σήμερα διδάσκεται η πυρκαγιά του Σικάγου, το 1871, που έκαψε έκταση είκοσι φορές μικρότερη από την τωρινή».
Πρέπει να εντυπωσιάστηκε από το γενικό χάος ο Ιταλός: «Οσο περνούν οι ώρες γίνεται ξεκάθαρο ότι και άλλες βίλες με ιδιωτικούς δρόμους, με γκαράζ και με πισίνες προστίθενται στα απανθρακωμένα ερείπια. Ολοι υποψιάζονται ότι οι συνέπειες αυτής της καταστροφής θα αλλάξουν ολόκληρο το Λος Αντζελες. Τα περισσότερα από αυτά τα καμένα σπίτια δεν θα ζωντανέψουν ποτέ πια, αφού οι ιδιοκτήτες τους θα μετακομίσουν». Και αμέσως στράφηκε στο κυρίως θέμα του, στο μέλλον του Χόλιγουντ ως βιομηχανίας θεάματος.
«Τα τελευταία χρόνια», έγραψε, «ο τεράστιος αντίκτυπος του Χόλιγουντ στην τοπική οικονομία περιορίστηκε, αφού σε αυτήν την εξέλιξη συνετέλεσαν η πανδημία, η ανακάλυψη νέων πηγών εισοδήματος (όπως το streaming που εξαλείφει τους μεσάζοντες, τους διευθυντές κινηματογράφου), αλλά και η χρησιμοποίηση νέων χώρων για την εκτέλεση των διαφόρων παραγωγών (ενώ, άλλοτε, τα στούντιο ήταν η ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας).
»Η περσινή απεργία έδωσε στις παραγωγές τον απαιτούμενο χρόνο να αναζητήσουν καινούργια στούντιο, μακριά από το Χόλιγουντ, πιο οικονομικά σε κάθε επίπεδο. Με λιγότερο αυστηρούς κανόνες στα συμβόλαια, με χαμηλότερους φόρους, με φθηνότερα ασφάλιστρα. Το Netflix χτίζει τώρα ένα megastudio όχι στο Χόλιγουντ, αλλά στην Αλμπουκέρκη του Νέου Μεξικού». Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το στοιχείο που απειλεί το μέλλον της έδρας του αμερικανικού σινεμά.
«Η πανδημία covid απέσπασε κατοίκους από την Καλιφόρνια (το διάστημα 2022-2023 έφυγαν περί τα 690.000 άτομα), αφού τους έδειξε ότι μπορεί να υπάρξει ζωή και αλλού. Εξάλλου στην Πολιτεία αυτήν κατέληξαν οι άνθρωποι που κυνήγησαν το χρυσάφι από την Ανατολή προς τη Δύση. Και το Χόλιγουντ γεννήθηκε εκεί για να εκμεταλλευτεί το πολύ έντονο ηλιακό φως. Ηταν πολύ χρήσιμο στα γυρίσματα των φιλμ, επίσης και οικονομικό καθώς δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη τεχνητού φωτισμού. Βασικά στο Λος Αντζελες δεν έφθαναν οι νεοϋορκέζικοι κανόνες περί πνευματικών δικαιωμάτων».
Προσπαθώντας να συνεισφέρει στην αναζήτηση λογικής εξήγησης για το ασύλληπτο σε έκταση παρανάλωμα που έχει συντελεστεί εκεί, ο Ιταλός έκλεισε το σημείωμά του υπενθυμίζοντας ότι «στο Λος Αντζελες και στο Χόλιγουντ κατά τις δεκαετίες της άνθησής τους δεν υπήρχαν αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί, επειδή η βιωσιμότητά τους υποστηρίχθηκε με κεφάλαια, θέσεις εργασίας και με επέκταση της πόλης μέχρι την έρημο, στα ανατολικά».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News