715
Πολλαπλά μηνύματα από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών για την αποστολή ανάταξης του σιδηροδρόμου την οποία έχει επωμιστεί | ΙΝΤΙΜΕnews

Κυρανάκης: Ο Λακαφώσης ουδέποτε συνεβλήθη με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Protagon Team Protagon Team 10 Απριλίου 2025, 10:32
Πολλαπλά μηνύματα από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών για την αποστολή ανάταξης του σιδηροδρόμου την οποία έχει επωμιστεί
|ΙΝΤΙΜΕnews

Κυρανάκης: Ο Λακαφώσης ουδέποτε συνεβλήθη με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Protagon Team Protagon Team 10 Απριλίου 2025, 10:32

Tην Τετάρτη (πριν καν ανακοινωθεί η παραίτηση Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, όπως λένε οι «κακές γλώσσες») ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης (που έχει αναλάβει το δύσκολο –και «υπουργοκτόνο»– έργο της ανάταξης του σιδηροδρόμου), πέρασε το κατώφλι του πρωθυπουργικού γραφείου. Βασικό αντικείμενο της επίσκεψής του, πρώτον, η επιλογή του αντικαταστάτη του παραιτηθέντος αναπληρωτή προέδρου στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών και, δεύτερον, η πορεία ώσπου να έρθει η ώρα των ανακοινώσεων (πιθανότητα μέχρι τα τέλη του έτους ή και νωρίτερα) για απτά δείγματα παρεμβάσεων, με στόχο την αποκατάσταση της ασφάλειας των τρένων.

Την Πέμπτη σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στη «μεγάλη προχειρότητα» όπως χαρακτηριστικά τόνισε, με την οποία συντάχθηκε το «περίφημο» πια πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά και στον ρόλο του Κώστα Λακαφώση στη διαδικασία της σύνταξής του. Οπως παρατήρησε ο αναπληρωτής υπουργός, ο κ. Λακαφώσης καλώς πράττει και βοηθάει οικογένειες θυμάτων στα Τέμπη, από την άλλη, όμως, είναι δεδομένο ότι ουδέποτε συνεβλήθη μαζί του ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

«Με την παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου», εκτίμησε ο κ. Κυρανάκης, «κλείνει ένα κεφάλαιο το οποίο, ειδικά τις τελευταίες μέρες, είχε πάρα πολλές αντιφάσεις που νομίζω αδικούν ένα πόρισμα 180 σελίδων, στο οποίο ούτως ή άλλως μάθαμε ότι τα συμπεράσματά του δεν προήλθαν από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης και το Πανεπιστήμιο της Πίζας, αλλά από τη δουλειά του κυρίου Λακαφώση», όπως θέλησε να διευκρινίσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

«Για τον κ. Λακαφώση μάθαμε επίσης ότι δεν είναι πιστοποιημένος ειδικός, αλλά γραμμένος στο μητρώο των δημοσιογράφων. Εν πάση περιπτώσει, έχει και μια σειρά από άλλες ιδιότητες», σημείωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, για προσθέσει με νόημα:

«Νομίζω ότι σε ένα πόρισμα που περίμενε όλη η κοινωνία και η ΕΕ, για να μπορέσει να βγάλει επιστημονικά άρτια συμπεράσματα, όλοι συμφωνούμε ότι θα έπρεπε να παραχθεί από ανθρώπους με επιστημονική επάρκεια αποδεδειγμένη. Αρα το ζήτημα αυτό καλώς ήρθε στην επιφάνεια. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ με επιστολή του προέδρου του που έστειλε στον ERA (Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων), ζητά τις συμβάσεις και τα παραδοτέα, αν υπάρχουν, με τα Πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας για το κεφάλαιο της πυρόσφαιρας».

Οπως προαναφέρθηκε, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για «μεγάλη προχειρότητα» στη σύνταξη του πορίσματος του Οργανισμού, καθώς, όπως είπε, «βασίστηκε σε προφορικές συνομιλίες και ιδιωτικά e-mail, για τα οποία δεν υπήρχε καμία εξουσιοδότηση να μπουν».

«Ο κ. Λακαφώσης καλώς κάνει και βοηθάει οικογένειες θυμάτων. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ από εκεί και πέρα ουδέποτε συνεβλήθη μαζί του, δεν υπάρχει καμία τέτοια συμφωνία. Ενα από τα μέλη του ERA συνεννοήθηκε με την ΕΔΑΠΟ του κ. Λακαφώση και αυτό προέκυψε μετά τη δημοσίευση του πορίσματος. Αυτό ανατρέπει πάρα πολλά και για αυτό ζητήθηκαν εξηγήσεις. Δεν διενήργησαν τις προσομοιώσεις για την πυρόσφαιρα η Γάνδη ούτε η Πίζα. Τις διενήργησε ο κ. Λακαφώσης», παρατήρησε ο κ. Κυρανάκης.

Υπάρχουν και «χαβαλέδες» στον ΟΣΕ

Ως προς το σχέδιο για την ανάταξη του σιδηροδρόμου, θέλησε να επισημάνει ότι αυτό αποτελείται από δυο πυλώνες: προσωπικό και συστήματα ασφαλείας.

«Υπάρχουν επαγγελματίες με αίσθηση καθήκοντος και φιλότιμο, υπάρχουν όμως και κάποιοι “χαβαλέδες”, τους οποίους ακούσαμε και στα ηχητικά που κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες εβδομάδες και είναι ντροπή αυτά τα ηχητικά», σχολίασε, για να δεσμευθεί προσωπικά:

«Υπάρχουν κανόνες που θα αυστηροποιηθούν. Ο κανονισμός θα εκσυγχρονιστεί και θα μπουν σαφείς κανόνες και για τις επικοινωνίες και τους διαλόγους. Αποφασίσαμε να συμβληθούμε με το Γενικό Επιτελείο της Πολεμικής Αεροπορίας, ώστε να διενεργηθούν από εκεί τα ψυχομετρικά τεστ, τα τεστ αντανακλαστικών και μια σειρά από ασκήσεις για το πώς λειτουργούν τα στελέχη υπό πίεση. Ετσι θα μπορέσει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα, γιατί υπάρχουν άνθρωποι που ενδεχομένως δεν κάνουν για αυτήν τη δουλειά».

Δημόσιοι υπάλληλοι με λάθη όπως του σταθμάρχη, θα απολύονται

Και στο σημείο αυτό ο αναπληρωτής υπουργός γνωστοποίησε ότι «στον νέο νόμο που θα φέρουμε στο υπουργικό συμβούλιο της 28ης Απριλίου, θα περιλαμβάνονται και απολύσεις για δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι υποκύπτουν σε λάθη. Δεν μπορώ να φανταστώ να έχουμε άλλη μια τραγωδία και αυτοί που εμπλέκονται να έχουν διαπιστωμένα κάνει κάποια λάθη. Δεν θα πω είμαστε αυστηροί, θα πω είμαστε λογικοί, είναι θέμα κοινής λογικής. Οι καλοί θα επιβραβεύονται, αυτοί οι οποίοι δεν κάνουν θα απομακρύνονται».

Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι στις πρόσφατες ιατρικές εξετάσεις που έγιναν στον ΟΣΕ, εντοπίστηκε χρήση ναρκωτικών ουσιών από εργαζομένους σε σταθμαρχεία.

Αυτοί οι άνθρωποι έχουν απολυθεί, ανέφερε και κλείνοντας προανήγγειλε ότι θα απελευθερωθούν από το ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στελεχών. «Θα είναι προσλήψεις ιδιωτικού τομέα με καλύτερο πλαίσιο αμοιβών», εξήγησε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...