667
Το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Dawn έκανε το παρθενικό του ταξίδι το 2002 και μπορεί να μεταφέρει 2.340 επιβάτες | Shutterstock/Vytautas Kielaitis

Κυνηγούσαν το κρουαζιερόπλοιό τους από ξηράς στις ακτές της Αφρικής

Protagon Team Protagon Team 3 Απριλίου 2024, 17:44
Το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Dawn έκανε το παρθενικό του ταξίδι το 2002 και μπορεί να μεταφέρει 2.340 επιβάτες
|Shutterstock/Vytautas Kielaitis

Κυνηγούσαν το κρουαζιερόπλοιό τους από ξηράς στις ακτές της Αφρικής

Protagon Team Protagon Team 3 Απριλίου 2024, 17:44

Η λογική μιας κρουαζιέρας είναι η αίσθηση χαλάρωσης που προσφέρει, αλλά για οκτώ από τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου Norwegian Dawn, η εμπειρία ήταν ακριβώς αντίθετη. Επιστρέφοντας με καθυστέρηση στο πλοίο μετά από μία ημέρα τουρισμού στο αφρικανικό νησί Σάο Τομέ, ο καπετάνιος αρνήθηκε να τους επιβιβάσει.

Οπως αναφέρει η Guardian, οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων μια έγκυος, μία παραπληγική και μία 80χρονη που καθυστέρησε λόγω επείγουσας ιατρικής περίθαλψης που έλαβε, έχασαν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του πλοίου από το νησί του Κόλπου της Γουινέας, περίπου 250 χιλιόμετρα από την Γκαμπόν, έχοντας αποβιβαστεί νωρίτερα για μια τοπική περιήγηση.

Το κρουαζιερόπλοιο της Norwegian Cruise Lines αναχώρησε από το Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής για κρουαζιέρα τριών εβδομάδων με τελικό προορισμό τη Βαρκελώνη. Ελλιμενίστηκε στο Σάο Τομέ για μία ημέρα, αλλά οι ιδιωτικές εκδρομές του γκρουπ των τουριστών που επιβιβάστηκαν στο νησί είχαν καθυστερήσεις. Οι οκτώ επιβάτες μεταφέρθηκαν στο λιμάνι από την τοπική ακτοφυλακή, αλλά ο καπετάνιος του πλοίου αρνήθηκε να επιστρέψει για να τους επιβιβάσει.

Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι χωρίς τους οκτώ καθυστερημένους επιβάτες. Ο λιμενάρχης επιχείρησε να καλέσει το πλοίο, αλλά ο καπετάνιος αρνήθηκε να απαντήσει στις κλήσεις του. Κάποιοι από τους καθυστερημένους επιβάτες επικοινώνησαν τηλεφωνικά και μέσω email με την πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία έστειλε email στο πλοίο, χωρίς να δεχθεί απάντηση. Παρότι το πλοίο μπορούσε να στείλει σκάφος να τους παραλάβει, αυτό δεν συνέβη ποτέ.

Το λιμενικό του Σάο Τομέ επέστρεψε τα διαβατήρια στους οκτώ επιβάτες, οι οποίοι είχαν αφήσει στο πλοίο τα φάρμακά τους, τις τραπεζικές τους κάρτες και τα υπόλοιπα υπάρχοντά τους. Η επόμενη κίνησή τους ήταν να επιχειρήσουν επιβίβαση στο Norwegian Dawn τρεις ημέρες αργότερα από το λιμάνι της Γκάμπια, αλλά η άμπωτη εμπόδισε τον προγραμματισμένο ελλιμενισμό του πλοίου.

Η περιπέτεια συνεχίστηκε, με το γκρουπ των οκτώ επιβατών να κυνηγά τη διαδρομή του πλοίου από τη στεριά. Μέσα σε 24 ώρες ταξίδεψαν μέσω έξι αφρικανικών χωρών πριν τελικά συναντηθούν με το κρουαζιερόπλοιο στο Ντακάρ της Σενεγάλης, το τελευταίο λιμάνι της Δυτικής Αφρικής που περιελάμβανε το ταξίδι του.

Χωρίς να γνωρίζουν τις τοπικές γλώσσες, χωρίς χρήματα, με τις πιστωτικές τους κάρτες να μην γίνονται δεκτές, οι επιβάτες –στην πλειοψηφία τους Αυστραλοί και Αμερικανοί– κατάφεραν κάποια στιγμή να εξασφαλίσουν ένα βαν που να μπορεί να εξυπηρετήσει και τους οκτώ– ανάμεσά τους και την παραπληγική γυναίκα. Για να φτάσουν στο λιμάνι του Ντακάρ χρειάστηκε να επιβιβάσουν το βαν σε ένα φέρι και μετά να το οδηγήσουν για τέσσερις ώρες.

Η κρουαζιέρα διάρκειας τριών εβδομάδων ξεκίνησε στις 20 Μαρτίου από το Κέιπ Τάουν και θα καταλήξει στη Βαρκελώνη στις 10 Απριλίου. Εκπρόσωπος της Norwegian Cruise Lines μίλησε για «πολύ ατυχή κατάσταση» και επισήμανε ότι είναι ευθύνη των επιβατών να επιστρέφουν στο πλοίο το αργότερο μία ώρα πριν την προγραμματισμένη αναχώρησή του.

Ταξιδιωτικοί δικηγόροι επισημαίνουν ότι οι επιβάτες οφείλουν να σέβονται τα στενά προγραμματισμένα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων, που κάνουν πολλές στάσεις στη διάρκεια των ταξιδιών τους. Οι επιβάτες υπογράφουν συμβόλαιο που τους υποχρεώνει σε έγκαιρες επιστροφές μετά τις στάσεις, και τα τεράστια πλοία μπορεί να χάσουν πολλές ώρες για να επιστρέψουν στα λιμάνια για να περισυλλέξουν αργοπορημένους επιβάτες.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία εξέδωσε ανακοίνωση για το «ατυχές περιστατικό», αναφέροντας ότι οι οκτώ επιβάτες βρέθηκαν στο νησί σε ιδιωτική περιοδεία που δεν οργανώθηκε από το πλοίο και ήταν αποκλειστικά υπεύθυνοι για την έγκαιρη επιβίβασή τους. Οταν δεν εμφανίστηκαν στο λιμάνι, οι υπεύθυνοι του πλοίου παρέδωσαν τα διαβατήριά τους στους λιμενικούς πράκτορες, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Η ανακοίνωση προσθέτει ότι οι επιβάτες είναι υπεύθυνοι για τις απαιτούμενες ταξιδιωτικές διευθετήσεις ώστε να επιβιβαστούν στο πλοίο στον επόμενο ελλιμενισμό του, ο οποίος, όμως, δεν πραγματοποιήθηκε στην Γκάμπια την 1η Απριλίου λόγω «δυσμενών καιρικών συνθηκών και παλιρροϊκών περιορισμών».

Συμπληρώνει ότι η εταιρία συμμερίζεται την απογοήτευση των καθυστερημένων επιβατών, επικοινώνησε μαζί τους και τους παρείχε οδηγίες για το ταξίδι τους στο Ντακάρ, όπου και επιβιβάστηκαν στο πλοίο στις 2 Απριλίου. «Παρά τη σειρά ατυχών γεγονότων εκτός του ελέγχου μας, θα αποζημιώσουμε τους οκτώ επισκέπτες για τα έξοδα ταξιδιού τους από το Σανζού της Γκάμπια στο Ντακάρ της Σενεγάλης. Από σήμερα το πρωί, και οι οκτώ επιβάτες έχουν επιστρέψει στο πλοίο», καταλήγει η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...