Ηταν η αναγκαία λεκτική ακύρωση μιας τάσης δεκαετιών. Επί χρόνια ακούγαμε για την ανάγκη να αφήσουμε τα αυτοκίνητά μας και να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τώρα, το βράδυ της Τρίτης, ακούσαμε τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό και αρμόδιο για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Ακη Σκέρτσο, να λέει (εδώ) ότι από τις 4 Μαΐου συνίσταται η χρήση των ΙΧ αντί των ΜΜΜ.
Και αυτή η αναπόφευκτη, ελέω κρίσης κορονοϊού, αντιστροφή, δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα για το παρόν και το μέλλον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που τόσος αγώνας δόθηκε για να πειστούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ να τα υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους, είναι και ένα τεράστιο πρόβλημα για την Τροχαία, από τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. φοβούνται ατελείωτες ουρές στους δρόμους –αλλά και στο Μετρό, στις στάσεις λεωφορείων, σε καταστήματα και σε άλλους χώρους– από την 4η Μαΐου, οπότε αίρονται σταδιακά τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βασίλη Γ. Λαμπρόπουλου στο in.gr, στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες προειδοποιούν ότι «από τη Δευτέρα που δεν ισχύουν πλέον τα SMS αναμένεται εντυπωσιακή, “εκτονωτική” αύξηση της κίνησης στους δρόμους και αναμένεται μεγάλο κυκλοφοριακό κομφούζιο».
Παραπέμπουν μάλιστα σε ακινησία των ΙΧ στους δρόμους, η οποία παρατηρούνταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 στους κύριους οδικούς άξονες, όταν ακόμη δεν είχε εγκαινιασθεί το Μετρό και παρέμεναν τα εργοτάξια.
Οπως επισημαίνεται, πάντως, ουρές αναμένεται να υπάρξουν και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου ζητείται η χωρητικότητα να είναι της τάξεως του 30%-40% σε σχέση με αυτήν προ καραντίνας, αλλά η αύξηση των δρομολογίων δεν είναι ανάλογη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News