Στη συμβολή των έργων υποδομής στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Olympia Forum III, που διοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ».
Οπως υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, «τα πολύ μεγάλα έργα υποδομών έχουν ένα ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη. Δημιουργούν θέσεις εργασίας, τονώνουν τις εθνικές και τοπικές οικονομίες. Για πρώτη φορά μετά το 2004 έχουμε αναπτύξει ένα σχέδιο έργων υποδομών που πλησιάζει τα 13 δισ. ευρώ. Έχουμε δημοπρατήσει έργα γύρω στα 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποίησει 4 δισ. έργα. Αυτό έχει να γίνει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και ποτέ σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Εργα υποδομών ιδιωτικά ή δημόσια σημαίνει πολλή μεγάλη ανάπτυξη».
«Σε όλη την Ελλάδα βλέπουμε πολύ σημαντικά έργα να υλοποιούνται όπως το Πάτρα-Πύργος αλλά και τα σιδηροδρομικά έργα που ξεκίνησαν. Έργα υποδομής ιδιωτικά ή δημόσια σημαίνει πολύ μεγάλη ανάπτυξη, σημαίνει θέσεις εργασίας και έχει τεράστιες συνέπειες σε πάρα πολλά επαγγέλματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Πάτρα – Πύργος έχει επηρεάσει συνολικά 600 διαφορετικά επαγγέλματα. Εχουμε λαμπρά μυαλά που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης τα οποία πλέον επιστρέφουν στη χώρα τους και βρίσκουν καλά αμειβόμενες δουλειές», επεσήμανε μεταξύ άλλων.
Εστιάζοντας στα εν εξελίξει έργα στην Αθήνα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στους τρεις νέους σταθμούς μετρό στον Πειραιά.
«Πριν από τρεις μέρες κάναμε το αυτονόητο σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, συνδέσαμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η λεωφόρος Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, είναι σημαντικά έργα. Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα η Αθήνα το 2030 θα είναι μια απροσπέλαστη πόλη», προειδοποίησε ο υπουργός .
Ειδική αναφορά έκανε στη σήραγγα Ηλιούπολης, συνδέοντας τη με το έργο του Ελληνικού, καθώς όπως σημείωσε, τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή συγκοινωνιακή μελέτη για το πώς θα πάει ο κόσμος εκεί, από το κέντρο της πόλης ή από το αεροδρόμιο.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι το υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να «ωριμάσει» πιο γρήγορα.
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να έχουμε έναν συνδυασμό οδικών και σιδηροδρομικών έργων για αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων. Μιλάμε για ένα πλέγμα κινήσεων για να μην γίνει η Αθήνα μια κορεσμένη πόλη».
Στο 7% η Πατρών – Πύργου
Για το έργο της Πατρών – Πύργου, ο υπουργός σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή είμαστε σχεδόν στο 7% της ολοκλήρωσης. Το έργο τρέχει με πολύ γρήγορο ρυθμό αφού όπως και ο ΒΟΑΚ εκτός από την αναπτυξιακή προοπτική είναι και έργο. Οδικής Ασφάλειας».
Οσον αφορά τις παρεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η κυβέρνηση έκανε κάτι που έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, βρίσκοντας κονδύλια 30 εκατ. ευρώ ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σε 6 με 8 μήνες από τώρα που θα βγουν τα πρώτα αποτελέσματα, θα υπάρχει δραστική μείωση των ατυχημάτων.
Για τα υπόλοιπα έργα στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο – Αίγιο το οποίο μετά από πολλές καθυστερήσεις ξεκίνησε ενώ και το Ροδοδάφνη – Ρίο ξεμπλόκαρε. «Μαζί με το δρόμο Πάτρα- Πύργος έχουμε τρέξει και τη συνδρομητική γραμμή Πάτρα- Πύργος για να μπει σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό και μετά θα την αναβαθμίσουμε. Στην Πελοπόννησο έχουμε βάλει πολλές προτεραιότητες και αυτές υλοποιούνται. Έργα που ήταν ξεχασμένα γίνονται, έργα για τα οποία όλοι συζητούσαμε χρόνια, βλέπουμε ότι ολοκληρώνονται», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Καραμανλής.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News