485
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε παλαιότερη φωτογραφία του στο βήμα της Βουλής | ΙΝΤΙΜΕnews

Kώστας Αχ. Καραμανλής: Ενισχύουμε το συγκοινωνιακό έργο – προχωράμε τα μεγάλα έργα

Protagon Team Protagon Team 1 Απριλίου 2021, 11:49
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε παλαιότερη φωτογραφία του στο βήμα της Βουλής
|ΙΝΤΙΜΕnews

Kώστας Αχ. Καραμανλής: Ενισχύουμε το συγκοινωνιακό έργο – προχωράμε τα μεγάλα έργα

Protagon Team Protagon Team 1 Απριλίου 2021, 11:49

Για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και τα μεγάλα έργα (οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά) που προχωρούν άμεσα στο πλαίσιο του Ελλάδα 2.0 (Ταμείο Ανάκαμψης), αλλά και άλλων χρηματοδοτικών εργαλίων, όπως το νέο ΕΣΠΑ, μίλησε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Μιλώντας στον «Θέμα 104,6 FM», ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι εκτός από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο εντάσσονται έργα ώριμα τα οποία θα μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα, υπάρχουν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ 2021- 2027, το οποίο προσφέρει τεράστιες δυνατότητες.

Οσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, ο υπουργός τόνισε ότι γίνεται καθημερινή διαχείριση κρίσης για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Σήμερα, είπε, υπάρχουν 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα σε σχέση με το Σεπτέμβριο, κυκλοφορούν 1.250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 (αύξηση 50%), ενώ το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου έρχονται επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing.

Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια, επίσης, γίνονται προσλήψεις οδηγών και τεχνικών, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού, η οποία αφορά στην προμήθεια 800 νέων λεωφορείων.

Αναφορά έκανε ο κ. Καραμανλής και στα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έχουν ήδη ενισχύσει τις περιφερειακές γραμμές.

Επανέλαβε τέλος, ότι το υπουργείο εξετάζει και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν ειδικά μηχανήματα καθαρισμού αέρα στους συρμούς του Μετρό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Για τη Γραμμή 4 του Μετρό υπενθύμισε ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών. Πρόκειται, τόνισε, για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό και ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά και φιλοπεριβαλλοντικά έργα στην Αττική, που θα αλλάξει την όψη της Αθήνας.

Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στο Αλσος Βεΐκου και στο Γουδή και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ξεκινήσουν εργασίες ακόμη και στις πλατείες Κολωνακίου και Εξαρχείων.

Παράλληλα συζητείται και η επέκταση της Γραμμής, το λεγόμενο «πέταλο», ώστε να φτάσει το Μετρό και στον Περισσό.

Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το θέμα του σταθμού Βενιζέλου βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο θα συνεδριάσει για να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα όταν ανοίξουν και πάλι τα δικαστήρια.

Σε κάθε περίπτωση, είπε, ο προγραμματισμός της κυβέρνησης είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο το 2023 «Να είστε σίγουροι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες, όπως έκανε ο Αλέξης Τσίπρας», κατέληξε χαρακτηριστικά στη σχετική αναφορά του.

Για τον ΒΟΑΚ, τέλος, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι μέσα σε 17 μήνες έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες, που έπρεπε να είχαν γίνει τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια και μάλιστα «βγήκε στον αέρα» η Β΄ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα Χερσόνησος – Νεάπολη, γεγονός που σημαίνει ότι ακολουθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και άρα θα υπάρχει ανάδοχος για το έργο μέχρι το τέλος του 2021, αρχές του 2022.

«Το έργο αυτό πλέον παίρνει σάρκα και οστά. Δεν είναι στα χαρτιά, όπως παλιά», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και γνωστοποίησε ότι  σύντομα θα ανακοινωθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα συνολικά για τον ΒΟΑΚ.

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...