Μην αγγίζετε τους αυτοκινητόδρομούς μας, είπαν με μία φωνή οι Γερμανοί, που ξεσηκώθηκαν στο άκουσμα πρότασης για την επιβολή ορίου ταχύτητας στους διάσημους αούτομπαν.
Η Γερμανία είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο, μαζί με το… Αφγανιστάν, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Και ούτε πρόκειται να τολμήσει κάποιος πολιτικός να το αλλάξει αυτό αν θέλει να επανεκλεγεί, από ό,τι φάνηκε από τις αντιδράσεις στην πρόταση της επιτροπής, την οποία σύστησε η κυβέρνηση για να βρεθούν μέτρα που θα μειώσουν τις εξαιρετικά υψηλές εκπομπές θερμοκηπικών αερίων της χώρας,
«Οι αυτοκινητόδρομοι είναι η Αγρια Δύση της Γερμανίας», γράφουν οι New York Times: «Το μοναδικό μέρος σε μία κοινωνία με κανονισμούς για τα πάντα, όπου δεν ισχύει καμία απαγόρευση. Και αυτό το μέρος είναι ιερό».
Ο Τζον Κόρνμπλουμ, πρώην πρεσβευτής των ΗΠΑ στη Γερμανία, που διαμένει μόνιμα στη χώρα, εξηγεί το φαινόμενο: «Είναι ό,τι και η οπλοκατοχή στην Αμερική. Το ζήτημα είναι η ατομική ελευθερία. Ετσι το βλέπουν οι Γερμανοί. Υπάρχουν ένα σωρό λογικά επιχειρήματα για την επιβολή του ορίου ταχύτητας, αλλά δεν υπάρχει κανένα νόημα να προσπαθήσουμε να κάνουμε μία λογική συζήτηση».
Η Γερμανία έχει μείνει απελπιστικά πίσω στη μείωση των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων. Το όριο ταχύτητας στα 120 χιλιόμετρα την ώρα θα συνέβαλε σημαντικά στη μείωσή τους και δεν θα κόστιζε απολύτως τίποτα στη χώρα. Παράλληλα, θα έσωζε ζωές. Για αυτό και οι ειδικοί το πρότειναν ως ένα από τα μέτρα, αλλά δεν είχαν υπολογίσει τις αντιδράσεις. Οι συνδικαλιστές απείλησαν μέχρι και αποκλεισμό δρόμων φορώντας κίτρινα γιλέκα.
Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σούερ δήλωσε πως το μέτρο θα ήταν αντίθετο στην κοινή λογική και έτσι θάφτηκε μία ακόμα απόπειρα επιβολής ορίου ταχύτητας.
Για τους λάτρεις της ταχύτητας, οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι έχουν γίνει αγαπημένος προορισμός, καθώς διοργανώνονται μέχρι και ξεναγήσεις από τουριστικά γραφεία με τους συμμετέχοντες να απολαμβάνουν την «ελευθερία» πίσω από το τιμόνι.
«Για πολλούς, η ιδέα του ορίου ταχύτητας είναι προσβολή στoν ανδρισμό τους, σαν να γινόμαστε πιο μαλθακοί, να εκφυλιζόμαστε», λέει ο Ερχαρντ Σουλτζ, καθηγητής και ειδικός στην ιστορία των αυτοκινητόδρομων.
Μόλις στο 30% των 13.000 χιλιομέτρων των αυτοκινητόδρομων υπάρχει όριο ταχύτητας και σε αυτό, οι θάνατοι από υπερβολική ταχύτητα είναι 26% λιγότεροι. Το 2017, 409 άτομα σκοτώθηκαν στους αούτομπαν και στις μισές περιπτώσεις, αιτία ήταν η ταχύτητα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News