Ξεκίνησε το βράδυ της Τρίτης από το Σέφιλντ της Βρετανίας το πανευρωπαϊκό σκέλος μιας παγκόσμιας περιοδείας, στην οποία οι θεατές θαύμασαν ξανά τη Γούιτνεϊ Χιούστον επί σκηνής, ακριβώς οκτώ χρόνια έπειτα από εκείνη τη βραδιά του Φεβρουαρίου του 2012, όταν βρέθηκε νεκρή μέσα στην μπανιέρα του σπιτιού της, σε ηλικία μόλις 48 ετών.
Οι χιλιάδες βρετανοί θεατές είδαν ένα ολόγραμμα της Χιούστον να ερμηνεύει τις μεγαλύτερες επιτυχίες της, σε μια παγκόσμια περιοδεία με τίτλο «An Evening With Whitney: The Whitney Houston Hologram Tour», που ξεκίνησε στις 23 Ιανουαρίου στο Μεξικό.
Οπως αναφέρει το Time, το ολόγραμμα προβάλλεται στη σκηνή παράλληλα με μία μπάντα και μία ομάδα επαγγελματιών χορευτών.
Το σόου περιλαμβάνει όλες τις μεγάλες επιτυχίες της Χιούστον, όπως το «I will always love you» (σε ψηφιακό remastering), με την υποστήριξη του αρχικού συγκροτήματός της και των δεύτερων φωνών, συμπεριλαμβανομένου του Γκάρι, του αδελφού της Γουίτνεϊ.
Στο τιμόνι της παραγωγής της τουρνέ είναι η χορογράφος Φατίμα Ρόμπινσον, η οποία έχει δουλέψει με τον Μάικλ Τζάκσον, τη Ριάνα και τον The Weeknd.
Για τη δημιουργία του ολογράμματος ήταν απαραίτητη η χρήση μιας επαγγελματία ντουμπλέρ, που διαθέτει τη σωματοδομή της Χιούστον, ενός CGI synthesiser και το υλικό εκατοντάδων ωρών με παλαιότερες περφόρμανς της τραγουδίστριας, από τη δεκαετία του ’80 και του ’90.
Οπως αναφέρει η BASE Hologram, η εταιρεία που σχεδίασε και έφερε εις πέρας το πολύπλοκο εγχείρημα, ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε αυτό το project εξαρχής, είναι να ζήσουν οι οπαδοί της Χιούστον μια «νέου τύπου θεατρική εμπειρία, η οποία θα είναι σχεδιασμένη να αιχμαλωτίσει τη μαγεία και το συναίσθημα που έβγαζε στη σκηνή η διάσημη τραγουδίστρια».
«Η Γουίτνεϊ Χιούστον ήταν ένα ταλέντο το οποίο δεν περιγράφεται με λέξεις, η επίδρασή της και η δεξιοτεχνία της υπερέβαιναν κάθε όριο» τόνισε, σε ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της BASE Hologram, Μπράιαν Μπέκερ.
«Αυτό που δημιουργούμε εδώ είναι μια νέου τύπου θεατρική εμπειρία, σχεδιασμένη να αιχμαλωτίσει τη μαγεία. Οταν εμφανιζόταν στη σκηνή, υπήρχε ένα ασύγκριτο επίπεδο χαρίσματος και συναισθήματος – αυτό είναι που θέλουμε να φέρουμε στους θεατές και είναι τιμή το να μπορούμε, με αυτό το πρότζεκτ, να συνεισφέρουμε στην κληρονομιά που άφησε» πρόσθεσε.
Από την πλευρά της η νύφη της Γουίτνεϊ Χιούστον, Πατ Χιούστον, δήλωσε ότι ήταν η «σωστή στιγμή» για μία περιοδεία.
Μέλη του κοινού, ωστόσο, που παρακολούθησαν τη συναυλία φαίνεται να εξέφρασαν αντιφατικά συναισθήματα, με μερικούς να χαρακτηρίζουν τα όσα βίωσαν με το ολόγραμμα «παράξενο» ή «ανατριχιαστικό» και άλλους να παραδέχονται ότι απόλαυσαν την εμπειρία.
Πολλοί θεατές, μάλιστα, ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια της συναυλίας μπορεί να παρασυρθεί κανείς και να νομίσει πως η Χιούστον δεν πέθανε το 2012, αλλά είναι ακόμα ζωντανή.
Μετά την Αγγλία, η τουρνέ θα μεταφερθεί στη Δανία, την Αυστρία, τη Σκωτία, την Ιρλανδία, την Νορβηγία και αλλού, ενώ από το καλοκαίρι και μέχρι το φθινόπωρο θα περιοδεύσει σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
Η Γουίτνεϊ δεν είναι η πρώτη μουσικός που κατέληξε να γίνει ολόγραμμα μετά θάνατον.
Προηγήθηκε η περίπτωση της Μαρίας Κάλλας και του Ρόι Ορμπισον, ενώ εσχάτως μέχρι και ο Ρόνι Τζέιμς Ντίο, τραγουδιστής των Βlack Sabbath και των Rainbow, εμφανίστηκε στη σκηνή, όχι με σάρκα και οστά, αλλά διαμέσου… ακτίνων λέιζερ.
Πάντως, η περιοδεία «Ο Ντίο επιστρέφει» (Dio Returns) έχει δημιουργήσει διχογνωμία στους θαυμαστές του καλλιτέχνη, πολλοί εκ των οποίων δεν τη θεωρούν αντάξια της μουσικής αξίας και παρακαταθήκης του ιταλοαμερικανού τραγουδιστή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News