Σε τρεις προτάσεις για τις κορβέτες έχει καταλήξει το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς οι διαδικασίες για την απόκτηση των κρίσιμων για την ασφάλεια του Αιγαίου πολεμικών πλοίων έχει αποκτήσει νέες ταχύτητες.
Οπως μάλιστα ανέφερε η «Καθημερινή» σε ρεπορτάζ του Βασίλη Νέδου, οι διαδικασίες επιλογής για την προμήθεια 3+1 κορβετών αναμενόταν να προχωρήσουν από το Πολεμικό Ναυτικό ακόμα και εντός της Τετάρτης!
Συγκεκριμένα, το ΠΝ έχει καταλήξει σε μια λίστα τριών προτάσεων: των κορβετών FCx30 (Doha) της ιταλικής Fincantieri, των Gowind 2500 της γαλλικής Naval Group και των Sigma 10514 της ολλανδικής Damen.
Σύμφωνα πάντα με την «Καθημερινή», από τις τρεις προτάσεις, εκείνες της Ιταλίας και της Γαλλίας συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες, καθώς αυτές τις ημέρες υπάρχουν σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών σχετικά με τις λεπτομέρειες που αφορούν κατά κύριο λόγο τη χρηματοδότηση του προγράμματος.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί στη λογική της προαίρεσης (3+1) ακριβώς για αυτόν τον λόγο, καθώς με βάση τα τρέχοντα δημοσιονομικά περιθώρια, η τέταρτη κορβέτα θα εξαρτηθεί από τις ευκολίες αποπληρωμής που μπορεί να προσφέρουν οι ανταγωνίστριες εταιρείες.
Οπως σημειώνεται, και οι τρεις ανταγωνιστές έχουν επιβεβαιώσει την ελληνική πλευρά ότι τουλάχιστον η πρώτη κορβέτα θα ναυπηγηθεί τοπικά (Ιταλία, Γαλλία ή Ολλανδία). Από την ιταλική πλευρά, έχει επίσης προταθεί να δρομολογηθεί εκ των προτέρων η ναυπήγηση των δύο πρώτων σε ιταλικό ναυπηγείο και των δύο επόμενων στην Ελλάδα. Τα πάντα, βεβαίως, σε αυτόν τον τομέα θα εξαρτηθούν από την ταχύτητα των εξελίξεων στο ζήτημα των ναυπηγείων.
Το εύρος των προτάσεων για τη ναυπήγηση συνολικά τεσσάρων κορβετών κυμαίνεται μεταξύ 1,6 και 2 δισ. ευρώ. Περίπου 2 δισ. ευρώ είναι σχεδόν το σύνολο του προϋπολογισμού που έχει εξασφαλιστεί για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού (τα πρώτα 3,3 δισ. δεσμεύθηκαν για την προμήθεια των τριών γαλλικών φρεγατών τύπου FDI που θα ναυπηγηθούν στις εγκαταστάσεις της Naval Group στη Λοριάν). Ωστόσο, ήδη έχει αποφασιστεί και η αναβάθμιση των υφισταμένων τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του ΠΝ («Υδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά», «Σαλαμίς»), με κόστος που δεν θα κινηθεί κάτω από τα 500 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου καθίσταται σαφές ότι η υλοποίηση του προγράμματος των κορβετών θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα του οικονομικού επιτελείου να «απλώσει» την αποπληρωμή τους σε βάθος χρόνου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News