Κάποιοι σκηνοθέτες ονειρεύονται βραβεία Οσκαρ, κάποιοι άλλοι τις ταινίες τους. Ο Κρίστοφερ Νόλαν ονειρεύεται και τα δύο. Ο βρετανός σκηνοθέτης, ο οποίος στις ταινίες του «παίζει» πολύ με τις παραμορφώσεις του χρόνου και της πραγματικότητας, αποκάλυψε ότι συχνά σηκώνεται στη μέση της νύχτας για να γράψει τις ιδέες που του έρχονται στα όνειρά του.
Ο Νόλαν είπε ότι το φινάλε του «Οπενχάιμερ» –της βιογραφικής ταινίας του με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι, που βαδίζει ολοταχώς προς τα Οσκαρ– του ήρθε καθώς «κοιμόταν ένα βράδυ». «Εμαθα με τα χρόνια ότι αν έχεις μια υπέροχη ιδέα στη μέση της νύχτας, πρέπει πραγματικά να σηκωθείς και να πας να τη γράψεις», είπε ο Νόλαν στο podcast Stories of our Times.
«Ετσι, κατέβηκα στο γραφείο μου και το κατέγραψα με λεπτομέρειες και, ευτυχώς, το επόμενο πρωί μπορούσα ακόμα να διαβάσω τη γραφή μου. Αυτό που έγραψα εκείνο το βράδυ βγήκε σχεδόν ακριβώς στην ταινία», πρόσθεσε για τα δύο τελευταία λεπτά του «Οπενχάιμερ», τα οποία βλέπουμε μέσα από τα μάτια του ίδιου του φυσικού που ανέπτυξε το πρόγραμμα πυρηνικών όπλων των ΗΠΑ.
Ο Νόλαν πρόσθεσε στο podcast ότι είχε επίσης «κάπως ονειρευτεί» το τέλος της ταινίας του 2012 «Ο σκοτεινός ιππότης: Η επιστροφή», της τρίτης στην τριλογία του Μπάτμαν, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Κρίστιαν Μπέιλ. Στο βιβλίο «The Nolan Variations» του κριτικού κινηματογράφου των Sunday Times Τομ Σόουν, ο οποίος παίρνει και τη συνέντευξη από τον Νόλαν στο podcast, ο σκηνοθέτης είχε πει ότι «ο κινηματογράφος έχει μια σχέση με τα όνειρά μας που είναι δύσκολο να διατυπωθεί».
«Μου έχει συμβεί με διαφορετικές ταινίες, όταν μικρές πτυχές, όχι ολόκληρα κομμάτια της ταινίας, αλλά μικρά πράγματα, έχουν εμφανιστεί ή λυθεί σε ένα όνειρο», είπε στο βιβλίο. «Μερικές φορές είναι μπερδεμένα. Αλλες φορές ήταν όνειρα που καθόρισαν τις αφηγηματικές επιλογές».
Η συνέντευξη με τον Νόλαν έρχεται σε μια στιγμή ο σκηνοθέτης απολαμβάνει ιδιαίτερη επιτυχία. Πριν από λίγες ημέρες ο Κίλιαν Μέρφι είπε ότι ο σκηνοθέτης, με τον οποίο έχει συνεργαστεί πολλές φορές, είναι «ένας στο εκατομμύριο, ένας αληθινός θρύλος, ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο». «Τα τελευταία 25 χρόνια ο Κρίστοφερ Νόλαν φτιάχνει ταινίες μοναδικές, που ωθούν τα όρια, ταινίες προκλητικές, φιλόδοξες και αξέχαστες», πρόσθεσε ο Μέρφι.
Ενώ οι ταινίες του Νόλαν –από την πρωτοποριακή παραγωγή του 2000 «Memento», ως την τριλογία του «Μπάτμαν» και τη «Δουνκέρκη»– υπήρξαν εμπορικές και κριτικές επιτυχίες, η δουλειά του δεν έχει κερδίσει ακόμη ούτε στα βραβεία BAFTA ούτε στα Οσκαρ, παρά τις πολλές υποψηφιότητες.
Ωστόσο, ο «Οπενχάιμερ» κατευθύνεται στην τελετή των βραβείων BAFTA αυτού του Σαββατοκύριακου και στα Οσκαρ του επόμενου μήνα ως ξεκάθαρο φαβορί, με 13 υποψηφιότητες από κάθε ακαδημία, ενώ έχει ήδη δώσει στον Νόλαν την πρώτη του Χρυσή Σφαίρα.
Η πρεμιέρα της ταινίας στο Λονδίνο συνέπεσε με την έναρξη των απεργιών των ηθοποιών στις ΗΠΑ, πράγμα που σήμαινε ότι ο σκηνοθέτης ήταν μόνος στο κόκκινο χαλί για να την προωθήσει. «Εκανα μόνος μου την τελευταία εβδομάδα προώθησης», είπε ο 53χρονος σκηνοθέτης, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι σε αντίθεση με τις άλλες ταινίες του, του ήταν πολύ ευχάριστο να μιλάει για το «Οπενχάιμερ»:
«Σε αντίθεση με κάποιες από τις άλλες ταινίες μου που είναι καθαρά δική μου επινόηση, αυτή δεν είναι η ιστορία μου, αυτή είναι μια πραγματική ιστορία. Συνήθως, όταν προωθείς μια ταινία, φτάνεις σε ένα σημείο κορεσμού όπου τα έχεις πει όλα. Στην περίπτωση του “Οπενχάιμερ”, όμως, υπάρχουν πολλά ευρύτερα ζητήματα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News