Ετσι κι αλλιώς, τα τρένα στην Ιαπωνία κινούνται τόσο γρήγορα που δεν είναι υπερβολή να πεις ότι δεν τα βλέπεις. Μάλιστα, η ακρίβειά τους είναι τέτοια που μπορείς να συγχρονίσεις το ρολόι σου ανάλογα με την ώρα άφιξης ή την ώρα αναχώρησής τους από κάποια αποβάθρα.
Μετά την ταχύτητα, όμως, και την ακρίβεια, έρχεται να προστεθεί κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό στα τρένα που κινούνται πάνω στις ράγες που πατούν σε ιαπωνικό έδαφος. Κι αυτό δεν είναι άλλο εκτός από το design. Το αόρατο design, για την ακρίβεια.
Τα νέα τρένα στα τοπικά δρομολόγια της ευρύτερης περιοχής του Τόκιου θα σχεδιαστούν από την Καζούγιο Σεζίμα, η οποία θα εργαστεί για λογαριασμό της Seibu Railway που είναι υπεύθυνη για τις εν λόγω σιδηροδρομικές γραμμές. «Είναι το τρένο-χαμαιλέοντας», λέει η ίδια και αποκαλύπτει πως εμπνεύστηκε από το ζωικό βασίλειο και το δημοφιλές ερπετό, το οποίο έχει την ικανότητα να προσαρμόζει το σώμα του χρωματικά στο περιβάλλον. Μάλιστα, όπως λέει η Σεζίμα, το… background που θα εμφανίζεται θα έχει σχέση με το φυσικό περιβάλλον, αφού αυτό που θα βλέπει στο μάτι ο παρατηρητής θα είναι η φύση: Τα δέντρα, τα βουνά, τα λιβάδια κλπ.
Τα νέα τρένα της Seibu θα αρχίσουν να κινούνται πάνω στις ράγες το 2018, ενώ και το σχήμα τους θα είναι ελαφρώς διαφορετικό από αυτά που μέχρι στιγμής είχαμε συνηθίσει. Το νέο τους design θα χρησιμοποιεί ειδικό υλικό που καθρεφτίζει το τοπίο πάνω στα εξωτερικά τοιχώματα των συρμών, ενώ θα είναι αυξημένη και η ορατότητα των επιβατών προς το εξωτερικό περιβάλλον.
Αυτό θα είναι το πρώτο τρένο που θα σχεδιάσει υ Σεζίμα, η οποία μέχρι στιγμής εξειδικευόταν στα κτίρια, συγκεκριμένα στους ουρανοξύστες. Μάλιστα, η ίδια θεωρεί πως είναι εντελώς διαφορετικό και πρόκληση για την καριέρα κάθε επαγγελματία του χώρου της να περάσει από ένα στατικό σημείο (κτίριο) σε ένα κινούμενο (όχημα). Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο δέχτηκε την πρόταση της Seibu.
Οσον αφορά τις εναλλαγές, η Σεζίμα θέλει να μπορεί να αντικατοπτρίζονται πάνω στους συρμούς τα πράσινα λιβάδια της ιαπωνικής εξοχής και το αστικό τοπίο του Τόκιου, όπως θα εισέρχεται στην πόλη το τρένο. «Εχω αναλάβει και τον εσωτερικό σχεδιασμό», προσθέτει η αρχιτέκτονας και σκοπός της είναι «να μπορεί ο επιβάτης να νιώθει τόσο άνετα όσο και στο ίδιο του το σαλόνι».
Τώρα όσον αφορά τα άλλα, μεγάλα και σημαντικά ζητήματα, που αφορούν την επιβάρυνση στο περιβάλλον, την ηχορύπανση, τη μόλυνση της ατμόσφαιρας κλπ. αυτά είναι ζητήματα που απασχολούν τους μηχανικούς της εταιρείας. Αλλά δεν νομίζουμε πως οι Ιάπωνες έχουν πρόβλημα σε αυτά…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News